Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alle nikon en canon d-slrs :cmoscleaning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    vlakbij Gent in Oost-Vlaanderen...

    en is helemaal geen stomme vraag hé als je België niet kent... ik ken Nederland ook niet .

    TOM
    | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
    100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

    Comment


    • #17
      Met deze routenet vind je elk plaats in Europa

      http://www.routenet.be/default.asp?language=dutch
      Groetjes, Blord

      Canon 7D en wat lenzen.

      Comment


      • #18
        Hallo,

        Ik heb juist een keertje mijn CMOS laten reinigen in een winkel.

        De verkoper heeft gewoon met een katoenen doek en wat geperste lucht de sensor gereinigd.

        Ik hoor hier nu dat dat niet goed kan zijn voor de CMOS.

        Graag had ik hier enige reacties op gekregen.

        Groeten
        Spottertrips.eu
        Since2004 the easiest way to aviation!!!

        Comment


        • #19
          Ik ben er zelf ook in drongen achter gegaan, is niet van de goedkoopste (iets van een 12euro voor de vloeistof en 6of 7 euro per swabje als ik me niet vergis) maar is niet ver van mijn deur dus.

          Ik heb juist een keertje mijn CCD laten reinigen in een winkel.

          De verkoper heeft gewoon met een katoenen doek en wat geperste lucht de sensor gereinigd.

          Ik hoor hier nu dat dat niet goed kan zijn voor de CCD.

          Graag had ik hier enige reacties op gekregen.
          nu af en toe gebruik ik ook perslucht hoor, maar dan wel uit een spuitbus, van die ben ik zeker dat ie vet en stofvrij is, ook zou ik niet te hard blazen, niet dat ik echt schrik heb van de sensor maar eerder van het gordijn, spiegel enz... (veel gevoeliger dan zo'n sensor).
          perslucht is betrekkelijk effectief voor het grove vuil, maar voor echt een fijne opkuis moet je er met swabjes opzitten.
          die katoenen doek heb ik toch mijn vragen bij, kan niet echt kwaad voor de sensor maar volgens mij laat katoen wel stofjes achter, die daarmon niet op je sensor terecht komen maar wel achterblijven in de ruimte voor je sensor, dus die achteraf nog wel eens zullen op je sensor terecht komen.

          volgens mij ben je toch best het zelf te doen, 't is ten eerste goedkoper en je zal het toch eens zelf moeten leren, 't is tenslotte jouw materiaal dus moet je het maar kunnnen onderhouden ook, als ik eens een grote kuis houdt dus met eclipse en sensorswabjes duurt dit al bij al een twee minuten en het boeltje is proper, zie niet echt in waarom je je de moeite zou doen om het door een ander te laten doen.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment

          Working...
          X