Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact met PASM ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• compact met PASM ?

Hallo ik ben nieuw hier maar hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen...

Welke kleine & goedkope digitale fototoestellen bestaan er zoal die manuele controle toelaten adhv PASM ?

Ik zag in de reclamefolder van Carrefour de Kodak Z8612 voor 119 euro. Dit lijkt me wel een aantrekkelijk aanbod aangezien deze volledige manuele controle toelaat + 12x optische zoom heeft. Dit maakt hem uiteraard niet pocketable meer...

Maar mss bestaan er uberhaupt geen echte compacts die PASM hebben in deze prijsklasse ?
    (de goedkopere sony cybershots bv hebben dit niet, of vergis ik me?)

Heeft iemand alternatieven die ik in overweging zou kunnen/moeten nemen ?

Alvast bedankt

Re: compact met PASM ?

Is PASM een gebruikte afkorting? Ik denk wel dat ik weet waarover het gaat: manuele controle, bv met diafragma (A) of sluiter (S) prioriteit, niet?
    Misschien moet je deze discussie ook volgen. Daar wordt bv nog gesproken over de Canon Powershot A590 IS, hoewel Canon zelf meldt dat dit toestel niet meer verkrijgbaar is.
    Maar misschien zijn er nog?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ja, je hebt gelijk ik benoemde het zo omdat het meestal als P, A, S en M op zo'n draaiwieltje staat. Maar idd hiermee bedoel ik dus dat je de mogelijkheid hebt om manueel sluitertijd en diafragma in te stellen, en/of prioriteit aan 1 te geven en de camera de rest te laten doen.

De discussie die je zegt, heb ik ondertussen ook gelezen, bedankt.

- Nog enige input over de bovenstaande Kodak ? (heb wel al enkele reviews gelezen en denk persoonlijk dat het voor die prijs allemaal wel meevalt)
      - Nog andere toestellen in deze prijsklasse die ik moet overwegen die manuele controle toelaten ?

mvg

Comment

De kritieken over die Kodak zijn wel niet echt lovend : http://www.trustedreviews.com/digita...re-Z8612-IS/p1
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Working...
        X