Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dilemma

Ik wil een goede lens hebben en dacht zelf aan deze. Het is bedoelt voor paardenfotografie, ook portretten van paarden. Het moet geen softe kleuren zijn, haarscherp, en een goede bokeh hebben.

Voor buitenfotografie.

canon 70-200mm f4 (zonder is)
    canon 70-200mm f2.8 (zonder is)
    tamron 70-200 f2.8
    Sigma 70-200 2.8 apo II ex dg marcro hsm

daarnaast wil ik een 50mm 1.8 aanschaffen.
    Last edited by digitalklik; 11 mei 2009, 21:47.

Re: dilemma

Beter in "Objectieven" dan in camera's denk ik. Doe daar maar eens een "zoek" op 70-200 en verbaas je wat er allemaal uit de bus valt. Eén vraagje (maar je moet hem hier niet beantwoorden): buiten of binnen? Binnen speelt lichtsterkte (denk f/2.8) een grotere rol dan buiten. Denk eraan dat ook IS meespeelt, vooral als je wat minder licht hebt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

voor buiten, ook tijdens wedstrijden

Comment

Voor buiten zou een f/4 moeten volstaan. Tenzij iemand me weer (?) komt tegenspreken is de Canon beter dan de Sigma (van de Tamron heb ik geen informatie). De 70-200 f/4 zonder IS is goedkoper dan de f/2.8 zonder IS, maar de f/4 met IS is ongeveer van dezelfde prijs als de f/2.8 zonder. Misschien het overwegen waard?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ha Lesc,

Ik ben er wel van overtuigd na vele meningen te hebben gelezen dat de canon toch beter is dan de sigma. Het moet dus een canon gaan worden bij mij. Ik heb een f4 gezien , tweedehands voor 400 eur. Mooi prijsje lijkt me.

Ik fotografeer nauwelijks binnen en anders zou dat dan met de canon 50mm 1.8 evt kunnen. Maar waar het mij omgaat is of ik er ook een mooie bokeh mee kan maken en scherpe plaatjes, de een zegt wel een ander weer niet.

Een erg fijn voordeel is het gewicht en de prijs van de f4.

Groetjessssssssss

Comment

De prijs lijkt me zeker OK. Als je nog kunt achterhalen waarom de lens verkocht wordt... (misschien om te "upgraden" naar f/2.8 of IS?).
            Scherp zal-ie alleszins zijn. Bokeh zal, vermoed ik, ook wel OK zijn, gezien deze lens ook als portretlens wordt ingezet?
            Vroeg of laat zal ik wellicht ook naar 70-200 gaan, maar gezien ik mijn huidige tele (55-250) zo weinig gebruik, zou dat best nog even kunnen duren. Totnogtoe heb ik ook geen ervaring met enige "L" lens.

Comment

Working...
            X