Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom RAW support 500D??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom RAW support 500D??

de eerste foto's met mn 500D heb ik in jpg geschoten. Maar heb vandaag net een shoot in Brussel erop zitten met een 400-tal RAW foto's waar ik totaal niets mee kan doen!
    Lightroom noch photoshop herkent ze... (met camera RAW 5.3, de laatste nieuwe versie)

iemand nieuws over de RAW support van de 500D in Lightroom? Ik heb dit eigenlijk vrij dringend nodig. Stom dat ik dit niet eerder nagekeken heb.
    Last edited by Matthias; 11 mei 2009, 00:36.
    5DmkIII en wat glas

Re: Lightroom RAW support 500D??

Blijkbaar nog geen update Matthias: http://forums.adobe.com/message/1913...5AF2668F.node0
    Mvg Tim

Comment

De trial van Capture NX2 unstalleren, die bij je camera zat of die downloaden en daar mee werken totdat er een update is voor de ACR. En dan hopen dat je de laatste versie hebt van die programma's, want anders komt er geen update meer.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        De trial van Capture NX2 unstalleren, die bij je camera zat of die downloaden en daar mee werken totdat er een update is voor de ACR. En dan hopen dat je de laatste versie hebt van die programma's, want anders komt er geen update meer.
        DPP voor Canon dus

heb het inderdaad al eens zitten opzoeken en naart schijnt zou de laatste versie van DPP de RAWS ondersteunen. Ik heb die cd's nu hier niet liggen, maar zou ik deze dan niet kunnen exporteren als DNG en deze dan bewerken in Lightroom?
        5DmkIII en wat glas

Comment

Probeer inderdaad eens met de dng converter gratis te downloaden van de adobe site
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Probeer inderdaad eens met de dng converter gratis te downloaden van de adobe site
            Adobe ondersteunt de 500D nog niet. Ik doe het momenteel met DPP en converteren naar 16 bit TIFF. Geeft wel files van 90mb's het stuk maar kom
            5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
            X