Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 450d

hey,

ik heb al sinds een tijd een Canon 450D
    ik zou heel graag macro fotografie doen maar weet niet echt welke lenzen er op men camera zouden passen!

kan iemand mij wat tips geven?

alvast bedankt

Re: 450d

Oorspronkelijk geplaatst door arnemoens Bekijk bericht
    hey,

ik heb al sinds een tijd een Canon 450D
    ik zou heel graag macro fotografie doen maar weet niet echt welke lenzen er op men camera zouden passen!
    Elke lens met EF of EFS vatting zal passen op je 450D. Wat betreft macrolenzen, keuze genoeg hoor:

Sigma
    Tamron

Zijn allemaal goede macrolenzen, komt er vooral op neer of je een lange of korte lens wil, en hoeveel geld je wil neertellen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Re: 450d

De Canon 100mm 2.8 bvb, of de Canon MP-E 65mm f/2.5 als je veel geld hebt en heel dichtbij wil komen.
      Met de eerste kan je tot 1:1, met de tweede tot 1:5 (dus 5 x vergroten)(of zetten ze nu 5:1).
      Wie wat afstand wil bewaren (van zeer schuwe insecten bvb) zal eerder naar een 150mm of 180mm grijpen.
      Als 100mm genoeg is (een veelgebruikte lens) dan heb je nog de alternatieven bij Sigma en Tamron, maar die laatste twee hebben geen interne focus en worden dus langer (en daar schrikken de beestejes ook van). DIT is misschien iets interessant om te lezen. En ook de ALGEMENE Macro lens recommendations.
      ...of probeer er eentje te gebruiken van een BD'er die in je buurt woont.

Comment

Working...
      X