Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem S3 pro.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem S3 pro.

Hier een tijdje iets gelezen van iemand die een rood puntje op zijn foto had.
    Ik heb iets gelijkaardig, maar bij mij is het niet een puntje, maar een lijntje dat van de buitenrand tot ongeveer het midden loopt.
    In een lucht is dit streepje wit, maar op een zwarte achtergrond is dit streepje rood.
    Had graag een foto willen plaatsen, maar heb echt geen verstand van hoe dit te doen.
    Reden of oplossing voor dit euvel?

Re: Probleem S3 pro.

Geen idee wat het probleem is maar het klinkt niet echt goed.
    Ik ben maar luidop aan het denken ' al eens een ander geheugenkaartje geprobeerd ' ?
    Je kan nooit weten...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

puntje is meestal een dode pixel wat een indicatie is leeftijd van de sensor (sleet)
      een lijntje duidt op een serieuser probleem met de sensor en vraag om reparatie.
      msch eens foto posten.
      Hestelling S3 zal misschien meer kosten dan S5 body
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        puntje is meestal een dode pixel wat een indicatie is leeftijd van de sensor (sleet)
        een lijntje duidt op een serieuser probleem met de sensor en vraag om reparatie.
        msch eens foto posten.
        Hestelling S3 zal misschien meer kosten dan S5 body
        ook mijn gedacht...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Finepiks Bekijk bericht
          Had graag een foto willen plaatsen, maar heb echt geen verstand van hoe dit te doen.
          Hoog tijd dan dat je het leert!
          Wordt uitgelegd in deze tutorial.
          Komt neer op het volgende:
          1. Je moet een account aanmaken bij een bepaalde hosting site (een server die jouw foto's wil opslaan). Zo zijn er een aantal, denk bv aan Flickr, Photobucket...
          2. Dan breng je, op je computer, en met jouw fotobewerkingssoftware, je foto op de juiste maat. BelgiumDigital heeft ook een bepaald programma dat BDSizer heet (enkel voor PC-gebruikers, niet voor Mac).
          3. Dan laad je je foto op naar die hosting site zoals vermeld in (1), en je kopieert "het adres" van je foto.
          4. Dat adres post je hier, tussen de [IMG]-tags zodat de foto zichtbaar wordt.
          Misschien eerst eens oefenen (en verder uitleg vragen indien nodig) in ons Testforum?
          Alleszins: d'er zijn er hier genoeg die je willen helpen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik had dit eens voor, een fijn rood lijntje in het midden van onderen op de foto. Werd duidelijker naarmate de iso-waarde werd opgevoerd.De sensor is slecht gepositioneerd, was de uitleg.

Er zat slechts één iets op: naar de fabriek voor herstelling. Was gelukkig in garantie... Ben toen twee weekjes mijn toestel kwijt geweest voor herstelling. De S3 valt onder de professionele toestellen die snel worden hersteld.

Comment

Working...
            X