Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info voor nieuwe camera.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info voor nieuwe camera.

Hallo,

Ik ken zelf niets van digitale camera's. Ik hoop dat iemand mij een beetje advies kan geven. Ik zou graag foto's maken niet alleen van mijn gezin, maar ook van concerten bv. Zoals gisteren in het sportpaleis. Maar met mijn normale digitale camera is de kwaliteit niet goed en de artiest staat er wel heel klein op. is de Nikon D60
    + AF-S DX VR ZOOM-NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6 G
    + AF-S DX VR ZOOM-NIKKOR 55-200 mm f/4-5.6 G IF ED
    misschien iets voor mij? Ik heb gehoord dat hij ook 3 foto's per seconde maakt, goed voor op autorace misschien.

Dank u

Re: Info voor nieuwe camera.

De camera op zich voldoet meer dan voldoende, de lenzen daarentegen ( zeker als je concerten wil doen ) zullen wat tegenvallen. Het resultaat zal al stukken beter zijn dan met je camera die je nu gebruikt ( compact neem ik aan?)
    Maar met de juiste lenzen ( lees dure ) kan het nog veel beter. ( Zeker als je op vrij grote afstand van het onderwerp zit )

Heb je een bepaald budget voorop gesteld? Dan is het voor de lezers gemakkelijker om de beste prijs/kwaliteit verhouding te zoeken en voor te stellen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dank u voor de reactie. Ik heb inderdaad een compacte camera. mijn budget €800 maar als ik iets beter vind wil ik ook rond €900 betalen. Ik wil een degelijk toestel.

dank u

Comment

Dan rest natuurlijk nog de vraag of je het Sportpaleis in mag met een dSLR en een serieuze lens, die niet zomaar in je binnenzak passen, in vergelijking met een compactje.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wat is het verschil hier? en welk het beste?
          -Nikon D60 DZ-Kit 18-55 VR + 55-200 VR

-NIKON D60 + DX 18-55VR + 55-200VR

DZ? DX?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yoyoyy Bekijk bericht
            Wat is het verschil hier? en welk het beste?
            -Nikon D60 DZ-Kit 18-55 VR + 55-200 VR

-NIKON D60 + DX 18-55VR + 55-200VR

DZ? DX?
            Wel als je hier een link geplaatst had kon men je waarschijnlijk beter helpen. Maar laat mij raden:
            DZ: Dubbele zoom kit (2 lenzen in het pakket)
            DX: de benaming van Nikon voor een APSC camera/lens.

D60 is een APSC camera (een camera met een kleinere sensor dan het vroegere 36*24mm fotoformaat). De beide lenzen zijn ook aangepast aan dit formaat (dus DX lenzen).

Volgens mij gaat het dus om hetzelfde pakket.

Comment

DZ is Double zoom kit en DX is inderdaad nikons naam voor objectieven voor een crop camera als de D60 , als er nog prijsverschil in zit neem dan de goedkoopste , kan je er nog een camera tas en wat geheugen en zo bij kopen..
              ik heb Camera's !

Comment

Je zou ook kunnen kijken naar een canon EOS 1000D (ook 3bps) + 18-55 IS + 70-200 f/4 (dus ook op 200mm f/4)L USM ben je geloof ik zo'n 900 euro kwijt, en de 70-200 is echt een hele mooie lens, goed te gebruiken voor autosport en voor concert zou 't ook moeten kunnen (bij niet té donkere omstandigheden).

Groeten Andreas

EDIT: had nog ff prijs gecheckt, bij kamera-express(.nl) komt het op (429+544) = € 973
                Last edited by andreas612; 22 mei 2009, 10:54.
                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Working...
                X