Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw toestel

Als complete leek kom ik hier mijn licht opsteken. Ik zou graag een nieuw fototoestel willen kopen. Ik was aan het denken aan een Canon EOS 450D, omdat ik al van verschillende mensen heb gehoord dat het een goed toestel is. Ik hoor echter ook dat het voor iemand die er weinig van kent, beter is om geen toestel te kopen waarvan je de lenzen manueel moet wisselen, maar te kiezen voor een zogenaamd "bridgetoestel".
    Ik wil met mijn toestel duidelijke, heldere foto's kunnen maken, ook goed kunnen zoomen en verschillende foto's kort na elkaar kunnen trekken (bijvoorbeeld van dieren).
    Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.

Jes

Re: Nieuw toestel

Budget ???
    Wij kunnen U een eersteklasse apperaat aansmeren maar je moet er ook mee overweg kunnen he en de centen hebben
    Als het je eerste stappen in de DSLR wereld zijn ga dan voor wat eerst in uw gedacht komt.
    Anders krijg je niks dan spijt, go voor een 450 zoals vermeld en neem de kitlenzen 18-55 en de 50-250 allen met IS
    En ge kunt alle kanten uit van tele tot landschap, en een DSLR is er om van lenzen te KUNNEN wisselen
    Hoe meer glas hoe meer pijn in de rug maar dat neem je er graag bij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jes Bekijk bericht
      Ik was aan het denken aan een Canon EOS 450D, omdat ik al van verschillende mensen heb gehoord dat het een goed toestel is. Ik hoor echter ook dat het voor iemand die er weinig van kent, beter is om geen toestel te kopen waarvan je de lenzen manueel moet wisselen, maar te kiezen voor een zogenaamd "bridgetoestel".

Jes
      Wil je je ietwat verdiepen in de techniek> reflex
      Wil je dat eigenlijk niet> bridge
      In het laatste geval gaat er veel mislukken met de reflex en daar heeft niemand wat aan....
      Het gaat niet zozeer om lenzen wisselen, maar reflexen vragen om bewust omgaan met de mogelijkheden, anders komt er alleen bij toeval iets leuks uit......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        In het laatste geval gaat er veel mislukken met de reflex en daar heeft niemand wat aan....
        Het gaat niet zozeer om lenzen wisselen, maar reflexen vragen om bewust omgaan met de mogelijkheden, anders komt er alleen bij toeval iets leuks uit......
        Volg je redenering maar op elk toestel staat een auto stand dus al doende kan men veel leren
        Ikzelf kom van een bridge naar een dslr en als je mijn verhaal volgt ik doe veel met EEN hand.
        Omdat ik genoodzaakt ben van zelf een statief (kruk) te gebruiken om recht te blijven staan
        Ik plaats mijn lens en fotografeer wat ik die dag wil doen, als er iets anders te bezien is moet ik gebruik maken van een bank of iet om op te zitten om te kunnen wisselen.
        En ook in het beginne was de auto stand mijn beste keus, maar al doende leerde ik te werken op sluitertijden en diafragma .
        De snelheid van een DSLR is nog steeds van doorslag voor mij, de opstarttijden en de snelheid per foto.
        Alsook de ligging in mijn hand als ik een stapke in de wereld zet, meestal fotografeer ik vanuit mijn wagen..
        Maar de verchillen tussen bridge en DSLR is klein dat is een feit.
        Maar zolang wij niet weten wat het budget is en of de TS er een extra hobby met de wil om te leren van wil maken staan wij nog niet veel verder.
        Als je meer info wil over Bridge toesteleln gebruik dan even de zoekfunctie in dit toppic en je zal een hele dag leesvoer vinden die je daarbij helpen.
        En als je besluit een DSLR te kopen zelfde handeling zoek op canon 450D en ook hier veel info.
        Je komt er met vragen te stellen en door veel te lezen en kijken naar de foto's alhier
        Is nog altijd de beste leerschool de vrienden alhier die je helpen

Comment

wat is eigenlijk een bridgetoestel?

Ik dacht enkele dagen geleden ook een eos 450D te kopen. Maar na een bespreking met de verkoper ben ik daar niet meer zo zeker van. Niet dat er een slecht woord over de 450D gezegd werd (al kon hij geen videotjes maken wat met kleine kindjes toch een leuk extraatje is).
          De verkoper raadde me eerder een goed compact toestel aan (ik heb een nieuwe post geopend om te vragen wat dat dan zou zijn). Vooral omdat ik eigenlijk toch zelf niet experimenteer met de instellingen en in 99% van de gevallen een ingesteld cameraprogramma gebruik (je weet wel, die symbooltjes van nacht, bewegend, enz.). Hij zei dat daar in mijn geval zowat even goede foto's uit zouden komen. En ja, een compact is natuurlijk ... compact om mee te nemen.

Tja, wat zullen we zeggen, het is moeilijk kiezen.
          Dus alle raad is ook hier welkom!

Comment

Hoi daar,

Ik heb de canon 450D gehad en ik vond het een zeer knap toestel neem er de 2 kitlensen bij 18-55 en 55-250mm en je kan al een heel eind verder...

Er is ook al een 500D ondertussen,maar als leek zou ik beginnen met de 450D.

Als ge dat koopt zal je zeker tevreden zijn...

grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parels Bekijk bericht
              wat is eigenlijk een bridgetoestel?

Ik dacht enkele dagen geleden ook een eos 450D te kopen. Maar na een bespreking met de verkoper ben ik daar niet meer zo zeker van. Niet dat er een slecht woord over de 450D gezegd werd (al kon hij geen videotjes maken wat met kleine kindjes toch een leuk extraatje is).
              De verkoper raadde me eerder een goed compact toestel aan (ik heb een nieuwe post geopend om te vragen wat dat dan zou zijn). Vooral omdat ik eigenlijk toch zelf niet experimenteer met de instellingen en in 99% van de gevallen een ingesteld cameraprogramma gebruik (je weet wel, die symbooltjes van nacht, bewegend, enz.). Hij zei dat daar in mijn geval zowat even goede foto's uit zouden komen. En ja, een compact is natuurlijk ... compact om mee te nemen.

Tja, wat zullen we zeggen, het is moeilijk kiezen.
              Dus alle raad is ook hier welkom!
              Als je ik een goeie raad mag geven....
              Beslis voor jezelf waarom je de camera gaat of wil gebruiken.

Er zijn er veel die reflexcamera kopen en daarna tot de vaststelling komen.
              Dat het toch dat is wat ze er van verwacht hadden.
              Het is nu eenmaal een vrij dure aankoop, tas, cf-kaartjes.
              Ook mag je de grootte en gewicht niet onderschatten van camera en lenzen.

Wil je fotootjes nemen voor huis, tuin, keuken = bridje of compact.
              Wil je echt iets meer met een camera = koop dan een reflex en lenzen.
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Mijn bridge is een panasonic dmc 30
                En een bridge is een toestel dat een pak groter is dan de meeste compactjes
                Sommige zoals de panasonic 30 en 50 hebben een zoom die met de hand word bedient
                Ook de fuji 100 is ook met de hand, zijn toestellen die een lens hebben van gemiddelt 28mm tot ongeveer 400 mm soms meer soms minder.
                De andere modellen zijn dan weer met auto zoom dus knopke driukken om de lens voor en achteruit te laten zoomen.
                Idiaal voor mensen die af en toe iets wilen filmen, al heb ikzelf het nooit gedaan filmpjes maken met mijn pana.
                Gewoon een foto kan je laten zien aan iedereen maar een filmpje moet je op dvd of cd branden en dan nog niet alle dvd spelers kunnen dat lezen.
                Ook de kwaliteit is niet hoogstaand te noemen.
                Dan ben je beter af met een videocamera van de aldi denk ik

Even kijken op deze site is wel engels maar kan je toestellen vergelijken
                dpreview

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Ik denk dat dit een mooie samenvatting is, ik heb al teveel mensen een reflex weten kopen, om dan tot de pijnlijke vaststelling te komen, dat hun kompaktje betere foto's maakt. Dan komt meestal de vraag, waarom geen goede foto's met veel duurdere reflex. Als je dan over sluiter en diafragma begint horen ze het in Keulen donderen. end of discussion.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik denk dat dit een mooie samenvatting is, ik heb al teveel mensen een reflex weten kopen, om dan tot de pijnlijke vaststelling te komen, dat hun kompaktje betere foto's maakt. Dan komt meestal de vraag, waarom geen goede foto's met veel duurdere reflex. Als je dan over sluiter en diafragma begint horen ze het in Keulen donderen. end of discussion.
                    Eigenlijk maken ze onder goede omstandigheden even goede foto's.(Zie vergelijking met de Canon Compact en de medium formaat camera)
                    Echter in minder goede omstandigheden,kom je de grenzen van de toestellen tegen en die liggen nu eenmaal met een bridge verder dan een compact en met een reflex verder dan met een bridge. Dit feit, samen met een degelijke kennis van fotografie(en dit hoeft absoluut niet specifiek digitale fotografie te zijn), laten toe om grenzen te verleggen.
                    De degelijke kennis is zeker een belangrijk aspect want iemand met een degelijke kennis, zal met een bridge zijn grenzen verder kunnen leggen dan iemand met een reflex op de Auto stand.
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees

ben nog steeds aan het twijfelen ivm een voorlopig goed compact toestel

ik had een canon powershot A620 maar die is dus verdronken en zoek nu een nieuw, niet specifiek voor onder water, maar gewoon ééntje in afwachting ..

met mijn powershot A620 heb ik bijzonder goede foto's genomen..ik kon alles uit dit toestel halen wat mogelijk was..
                      dus ja , compacte toestellen kunnen echt heel goed zijn hoor, zeker als je niet te technisch wil gaan maar toch mooie foto's wil nemen

ik ben niet zo voor huisje tuintje kindje foto's, die tijd is voorbij
                      de zee, landschappen en dieren trekken mij bijzonder aan

vandaar mijn vraag naar jullie toe? wat voor een canon powershot is hier best geschikt voor? ik heb al zoveel gelezen ivm powershot en ze zijn precies allemaal goed..
                      ivm ondewater foto grafie neem ik meer tijd , maar intussen zoek ik een goed alternatief,niet te duur waarmee ik even weg kan tot ik weet wat ik echt wil...

prijs kwaliteit, wat kunnen jullie aanraden? ter vervanging van mijn powershot A620 ?
                      er zijn zoveel A reeksen ...

thanks in ieder geval...
                      Last edited by Franciskine; 21 mei 2009, 12:31.

Comment

Ik heb net deze aangekocht om ook op vakantie en in zee te kunnen gebruiken : De Canon D10
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

hallo Franciskine

ik duik dieper dan 10 m dus ja, dat is niet echt iets voor mij ..

wat ik nu zoek staat los van onder water ..

groetjes caro

Comment

Ik ben zeker en vast bereid om, als ik een duur toestel zou kopen, me hierin te verdiepen zodat ik het optimaal kan gebruiken. Dat mis ik ook met mijn huidige compact toestel, het kan te weinig en de foto' s zijn in minder ideale omstandigheden van slechte kwaliteit!
                            Mijn budget ligt, zonder extra lenzen die ik achteraf wel bijkoop tussen de 500 en 700 euro.
                            Wat me een beetje afschrikt is wel het gewicht en het gesleur dat je hebt met een Canon 450 bijvoorbeeld....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jes Bekijk bericht
                              Wat me een beetje afschrikt is wel het gewicht en het gesleur dat je hebt met een Canon 450 bijvoorbeeld....
                              Da's dan ook de reden waarom mijn vrouw haar Pana FZ18 (bridge) verkiest. Alles is zowel auto als manueel in te stellen. Alleen heeft zij slechts een gewicht van enkele honderden gram mee te nemen. Daarnaast gebruikt ze mijn oude 350D (vergelijkbaar met de nieuwere 450D qua gewicht), maar met een 100mm macrolens. Meteen een stuk zwaarder, al heb ik de grip (met een tweede batterij -> extra gewicht) van de 350D gehaald.

Gewicht is relatief: ik ben naar een 50D geëvolueerd, mét grip en met EF-S 17-55 f/2.8 toch een kleine 2 kg!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X