Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic DMC FZ28 of Coolpix P90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panasonic DMC FZ28 of Coolpix P90

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
    Staar je zeker niet blind op de Mp, hoe meer pixels op een kleinere sensor (bij de meeste compact, bridge toestellen ) hoemeer last van ruis je vaak gaat hebben. Dit merk je vooral op opnames bij weinig licht. Over de discussie Bridge/DSLR is hier al veel geschreven daar moet je echt je eigen mening volgen. Misschien kan je rekening houden met de filmoptie op de meeste bridgetoestellen, best wel leuk met kinderen en bij evenementen. die ontbreekt op nagenoeg alle DSLR toestellen (Nikon D5000 en D90 wel maar deze zijn duurder dan je FZ28/P90)
    Met de FZ28 koop je een toestel dat vrijwel overal positieve kritieken krijgt, de lens is haarscherp en het gebruiksgemak behoorlijk. Nog compacter scoort de TZ7 of (TZ5) van panasonic erg goed. De SX10 van Canon scoort ook erg goed maar weegt wel een stuk zwaarder dan de FZ28. De eerder genoemde Fuji S100FS is zowat de "koning de bridgetoestellen" met voor mij het grootste voordeel dat je een zoomring hebt ipv een knopje, Grootste nadeel vind ik dan weer de grootte en het gewicht.
    Ik denk dat je bij afdrukken op normaal formaat tot A4 weinig of geen verschil zult zien tussen al deze toestellen. Ga eens naar een Mediamarkt/ SAturn daar kan je ze vastnemen en met wat geluk kan je eens door de menu's scrollen en zien of een toestel je ligt ....
    Zou ik me dan evengoed kunnen wagen aan de nieuwe Nikon?
    Aangezien die panasonic al 'bijna' een jaartje oud is kan deze nikon toch niet anders dan 'beter' zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breaker9240 Bekijk bericht
      Zou ik me dan evengoed kunnen wagen aan de nieuwe Nikon?
      Aangezien die panasonic al 'bijna' een jaartje oud is kan deze nikon toch niet anders dan 'beter' zijn?
      De FZ28 komt uit zowat alle tests als de betere naar voor. Maar om een of andere reden heb je blijkbaar een duidelijke voorkeur voor de Nikon, en dan moet je die kopen.
      De merknaam Nikon is in de P&S markt helaas niet hetzelfde kwaliteitslabel als in de DSLR markt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photon Bekijk bericht
        De FZ28 komt uit zowat alle tests als de betere naar voor. Maar om een of andere reden heb je blijkbaar een duidelijke voorkeur voor de Nikon, en dan moet je die kopen.
        De merknaam Nikon is in de P&S markt helaas niet hetzelfde kwaliteitslabel als in de DSLR markt...

Neen hoor,

Maar vind dit gewoon nogal raar iets wat een jaar uit is dat beter is dan een toestel dat nu juist uit is.

Jullie voorkeur gaat dus duidelijk naar de panasonic .

Comment

Mijn vrouw heeft de panasonic FZ28 nu een maand en is er heel tevreden over, maar tegenover mijn D300 is er toch een verschil in de scherpte van de foto's.
          Vooral met minder licht en bewegende personen is de D300 met bv de 50 mm 1.4 sneller en beter. De FZ 28 wel handiger voor mee op reis te nemen en heeft toch nog een behoorlijke zoombereik .
          Groetjes Willem

Comment

Laatste en domme vraag!

Maar kan je met een DSLR gewoon ook auto fotos nemen?
            Hiermee bedoel ik gewoon knopje klikken en voila je hebt een foto.

Ik dacht altijd dat je steeds je settings moest goed zetten enzo voor je foto.
            Maar zit er ook een auto mode op?

groetjes sven

Comment

Ikzelf gebruik sinds een paar weken de Panasonic FZ28 naast m'n 40 D en ik ben zeer tevreden over beide toestellen.

Om je een idee te geven van wat de Panasonic aan beelden levert.
              De Nikon die jij noemt, heb ik zelf nooit uitgeprobeerd, maar die kwam ook niet voor in de vergelijking die ik maakte voor mijn aankoop.
              Bij mij ging het tussen de Panasonic FZ 28, de Canon SX 10 Is en op aanraden van de medeforummers heb ik ook de Fuji S 100 fs bekeken.
              Wat heeft de doorslag gegeven? De aanbeveling hier van de FZ 28, RAW, groot zoombereik en toch nog een flinke groothoek, macro, stabilisatie, handmatige instellingen mogelijk en vooral veel voorbeelden hier: http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_fz28

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breaker9240 Bekijk bericht
                Laatste en domme vraag!

Maar kan je met een DSLR gewoon ook auto fotos nemen?
                Hiermee bedoel ik gewoon knopje klikken en voila je hebt een foto.

Ik dacht altijd dat je steeds je settings moest goed zetten enzo voor je foto.
                Maar zit er ook een auto mode op?

groetjes sven
                De meeste instap- en semipro-dSLRs hebben naast de "creative modes" (zo noemen ze die bij Canon, nl. P, Tv, Av, M en A-DEP, tevens een "basic zone" met alle volautomatische modi, en een "Image zone", met standen zoals Portrait, Landscape, Close-up, Sports, Night Portrait...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Heb een vriend die architect is en een goede maar gebruiksvriendelijke camera nodig had en die heeft eergisteren de FZ28 gekocht. Dat toestel krijgt nog steeds betere kritieken dan bv de SX10 of P90. Nu ik de FZ28 gezien heb en in mijn handen heb gehad, begin ik er ook ernstig over na te denken om hem aan te schaffen. Dat zullen ze mij in het Olympus-topic niet in dank afnemen want daar vroeg ik naar info omdat ik toen nog zo goed als zeker was om de E 420 of E 520 (beide reflex) te kopen. Dat is dus sinds eergisteren veranderd. De FZ28 is echt een fraai en leuk toestel dat bovendien heel wat in zijn marge heeft.

Comment

Working...
                  X