Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe leek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe leek

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
    Dus voor wat ik wil doen is die 55-200 lens eigenlijk niet nodig? Of is het toch handig en wijselijk om die er bij te nemen?
    Ik zou indien ik jou was die tweede lens erbij nemen (als het haalbaar is voor jou). Je zult zien dat die lens net dat meer biedt om eens een dier te fotograferen of eens een deatil waar je niet dicht genoeg bij kan, maar voor de meeste zaken die jij opgenoemd hebt zal je zeker kunnen beginnen met die 18-70 lens.

Comment

Ik heb hem er ook bij genomen en.. geen spijt van gehad..
      Je kan voor die prijs niet "sukkelen" en je krijgt een beter zicht op toekomstige lenzen
      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Ok, dan denk ik wel dat ik de a300 met die 2 lenzen ga bestellen.

Prijs: €630, heb gezien op konijnenberg dat ie er op staat voor €590; dus heb wel mooie prijs denk ik Aangezien er bij mij nog een 4GB geheugenkaartje bij zit (is niet bij konijnen dacht ik?)

Jammer genoeg hebben ze hem niet meer in stock, begin volgende week. Nuja heb dan nog een week om de SLR te leren kennen, want dan ga ik naar Marokko en daar wil ik hem toch ten volle benutten

Nogmaals bedankt voor jullie hulp
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Een weekje is wat weinig denk ik

Kijk eens op redcoon, daar heb ik mijne van.
          Maandag gestort en woensdag zat em al thuis om 11u 's morgens..

Ben zelfs tevreden van de tas die erbij zit!
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Goh ja, al doende leert men

Denk dat je de camera best leert kennen door hem veel te gebruiken En dat zal daar wel geen probleem zijn Hopelijk geraken er veel foto's op de kaart
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Zoals Sancho ben ik ook een ware leek en sta te trappelen om bij te leren en erin te duiken maar aan nog één puntje moet voldoen worden, nl. een camera!

Ik was aan het denken aan Canon 450D + EF-S 18-55 mm IS objectief. Kan ik daar al goed verder mee? Extra objectieven noodzakelijk als beginner? Afhankelijk van wat je wilt trekken waarschijnlijk..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                En het voordeel van de stabilsatie in de body is een rustigere beeld bij lange brandpunt afstanden.
                Dat is het voordeel van lenzen met beeldstabilisatie.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dat is het voordeel van lenzen met beeldstabilisatie.
                  Ik weer zeker dat ik lenzen heb getypt.
                  of dacht ik aan lenzen en typte ik camera
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Styvow Bekijk bericht
                    Zoals Sancho ben ik ook een ware leek en sta te trappelen om bij te leren en erin te duiken maar aan nog één puntje moet voldoen worden, nl. een camera!

Ik was aan het denken aan Canon 450D + EF-S 18-55 mm IS objectief. Kan ik daar al goed verder mee? Extra objectieven noodzakelijk als beginner? Afhankelijk van wat je wilt trekken waarschijnlijk..
                    Uitstekende keuze. Als je toch nog een tweede lens zou nemen, zou ik de 55-250mm IS aanbevelen. Alleszins belangrijk is die keuze voor IS (Image Stabilization) en optisch gezien zijn twee lenzen 18-55 en 55-250 beter dan b.v. 18-200 (z.g. "superzoom"). Maar je kunt uiteraard met één lens al aan de slag en b.v. via onze "Aangeboden" sectie, op termijn een tweede, en een derde en... () aanschaffen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Whooooohooooooow!!

Sony a300 is mine!! Alleen minder dat de batterij volledig leeg is Nuja, vanavond kunnen we er al meewerken

Nu nog rondkijken voor een goede tas
                      500px

Comment

Je MOET die batterij niet helemaal laten vullen hoor..
                        ook al is die maar 40%, dan kan je nog een HEEL DEEL foto's nemen
                        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                          Je MOET die batterij niet helemaal laten vullen hoor..
                          ook al is die maar 40%, dan kan je nog een HEEL DEEL foto's nemen
                          Aangeraden wordt toch om hem de eerste keer volledig op te laden en op te gebruiken (heb ik ook gemerkt met mn MP3 speler dat dit wel klopt )

Hoe dan ook, in 3u was ie volledig opgeladen en ik moest toch weg

Nu is ie klaar voor gebruik en ga ik de handleiding enkele malen lezen!
                          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                            Aangeraden wordt toch om hem de eerste keer volledig op te laden en op te gebruiken (heb ik ook gemerkt met mn MP3 speler dat dit wel klopt )
                            Lithium-Ion batterijen laat je best niet volledig leeglopen (geleerd op dit forum).
                            about.me/stijnv

Comment

Op het moment dat je camera uit gaat zijn ze dan ook nog (lang) niet volledig leeg
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Tiens da's raar omdat ze toch geen geheugen hebben.. Dus half opladen, 3 kwart, etc.. zou niets uitmaken, omdat de volgende keer toch weer heel de capaciteit wordt opgeladen?
                                Dit staat zelfs in de manual...
                                Canon 5D2 en wat glas

Comment

Working...
                                X