Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D1X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D1X

kan iemand me vertellen wat voor een toestel de D1X is van nikon is dat dx of ff en is 350 euro veel of weinig voor een body

Re: Nikon D1X

Is een DX (cropcamera). En € 350 ..... wat is hij waard voor jou?

Comment

D1x is een dx camera.
      Als deze camera in goede conditie is, is dit zeker geen slechte camera. 350 euro is deze camera zeker waard.
      Heb deze camera ook gehad, en heb en soms nog spijt van dat ik hem heb weggedaan.
      Als je in raw formaat werkt, krijg je beelden van 10mpixel uit deze camera.

Als je er achter staat, doen zou ik zeggen

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
      kan iemand me vertellen wat voor een toestel de D1X is van nikon is dat dx of ff en is 350 euro veel of weinig voor een body
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        Als je in raw formaat werkt, krijg je beelden van 10mpixel uit deze camera.

Als je er achter staat, doen zou ik zeggen
        5,47 megapixels, en dan nog op een speciale manier verkregen PVA, zo kan je ook zeggen dat uit een D300 24 megapixelbeelden krijgt, je kan ze mischien wel omrekenen uit je raw bestand, maar fysiek blijft het een 5,47 megapixeltoestel.

Of hij 350 € waard is, dat moet jij natuurlijk weten hé Eric, maar hou rekening dat wat er uitkomt eigenlijk niet beter is dan bij een oude D70, robust is hij wel, maar als ik het goed voorheb maakt hij nog gebruik van een soort batterijen van een andere tijd, die nauwelijks nog verkrijgbaar zijn, en dat ding vreet batterijen, dat het geen naam heeft, daarom dat velen hem met een adapter op netstroom gebruikten, hij heeft een LCD om bij te huilen, haalt amper 3 foto's per seconde, heeft een heel eigen ccd rekenmethode enz. 100% nostalgie, dat ben je zeker
        Het is de tweede generatie digitale pro reflexen, en heeft in het jaar 2001 nog méér dan 7.000€ gekost. maar voor meer dan een verzamelitem zou ik hem niet kopen.
        Een beschrijving vind je Hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          5,47 megapixels, en dan nog op een speciale manier verkregen PVA, zo kan je ook zeggen dat uit een D300 24 megapixelbeelden krijgt, je kan ze mischien wel omrekenen uit je raw bestand, maar fysiek blijft het een 5,47 megapixeltoestel.

Of hij 350 € waard is, dat moet jij natuurlijk weten hé Eric, maar hou rekening dat wat er uitkomt eigenlijk niet beter is dan bij een oude D70, robust is hij wel, maar als ik het goed voorheb maakt hij nog gebruik van een soort batterijen van een andere tijd, die nauwelijks nog verkrijgbaar zijn, en dat ding vreet batterijen, dat het geen naam heeft, daarom dat velen hem met een adapter op netstroom gebruikten, hij heeft een LCD om bij te huilen, haalt amper 3 foto's per seconde, heeft een heel eigen ccd rekenmethode enz. 100% nostalgie, dat ben je zeker
          Het is de tweede generatie digitale pro reflexen, en heeft in het jaar 2001 nog méér dan 7.000€ gekost. maar voor meer dan een verzamelitem zou ik hem niet kopen.
          ok , ik wist er niets van dat toestel af , daarom die vraag ziet er een heel robust toestel uit daarom dat ik verbaast was dat het maar 350 euro stond , maar is niet wat ik zoek , nu ik hoor wat het is , dank allemaal , daarom is het forum er he

Comment

Via nikon capture is het toch de enige reflex die deze automatische optie heeft om foto te bewaren als 10 mpixel foto. En persoonlijk vindt ik het resultaat beter dan een 6mpixel camera als een D70.
            Het is fisiek een 5.47 mixel camera. Dit ontken ik niet.

Gebruikt veel baterijen tov een D50, D70, etc. Maar kon toch 400 foto's per batterijlading nemen.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
            X