Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40

een beetje hulp graag.

ik heb nu een Nikon D40 (standaard versie). heb er foto's mee genomen van voetbal match. dus zeer snel bewegende taferelen. ik heb soms wazige foto's, die niet altijd scherp zijn.

ik ben van plan mij een nieuwe camera te kopen. heeft er iemand suggesties zodat ik toch scherpe beelden kan maken van bewegende taferelen?

Re: Nikon D40

Een snellere camera en een snellere lens. Denk alvast aan een behoorlijk budget.
    Een D300 met accupack en een snelle AFS telelens.bv 70-200 of 300mm.
    Denk aan een investering van minimaal 2000 (met Sigma HSM lens) tot 7000 euro.
    Je kunt ook leren prefocussen in de manuele stand, dan is ook met je huidige toestel bij goed licht aanvaardbaar te werken.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belec Bekijk bericht
      een beetje hulp graag.

ik heb nu een Nikon D40 (standaard versie). heb er foto's mee genomen van voetbal match. dus zeer snel bewegende taferelen. ik heb soms wazige foto's, die niet altijd scherp zijn.

ik ben van plan mij een nieuwe camera te kopen. heeft er iemand suggesties zodat ik toch scherpe beelden kan maken van bewegende taferelen?
      Met de D40 is het perfect mogelijk om scherpe beelden te maken van snel bewegende voorwerpen. Kies je sluitersnelheid voldoende hoog, of gebruik aperture- voorkeuze en neem de grootste opening. Een lichtsterke lens is natuurlijk aangewezen...
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Met de raad van tkpatric kom je al een heel eind.

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Denk aan een investering van minimaal 2000 (met Sigma HSM lens) tot 7000 euro
        Lichtjes overdreven, niet? Iemand met een D40 heeft gaat niet meteen zo'n bedrag uitgeven voor scherpere foto's...
        www.pixation.be

Comment

Working...
        X