Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude kleuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koude kleuren

Hallo,

Ik wou even weten, wat kan ik doen aan mijn canon 450D + 18-200 IS van canon? om warmere kleuren te krijgen, want ik ben niet blij met de kleuren ze zijn erg koud, en weet echt niet wat ik nog moet proberen om warmere kleuren te krijgen!

Groetjes

Re: Koude kleuren

Een correcte witbalans gebruiken of een eigen picture style definiëren en daarbij de color tone instellen zodat hij naar uw smaak goed is (zie handleiding).
    blog

Comment

Hallo,

Deze reactie heeft mij al voor een groot deel geholpen! De kleuren zijn zeker mooier maar zoals mijn tante haar alpha 900 zal dit nooit worden, de kleuren van haar zijn gewoon magnefique, op de auto stand toch! Zo zullen ze nooit worden.

Groeten en bedankt!

Comment

Zet eens je camera bewust op bewolkt/schaduw bij de witbalans instelling.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Wat je ook kan doen is de persoonlijke instellingen wat aanpassen. Ik neem aan dat je in JPG schiet (want op RAW hebben deze instellingen geen effect). Ik volgde voor mijn 350D (een voorganger van jouw 450D) de richtlijnen in dit artikel. Meer bepaald, deze paragraaf:

Als gezegd maakt de Canon 350D wat softe en fletse foto`s, je kunt dit aanpassen in de camera. Ga naar het 2 menu-tabje, en ga naar Parameters. Je kunt hier een eigen "Set" aanmaken. Schiet je in jpeg, dan is het verstandig om een nieuwe set aan te maken ( bijvoorbeeld set3) en daar in ieder geval de scherpte op maximaal te zetten, ook kun je hier het contrast aanpassen, de verzadiging en de kleurtoon van je foto`s. Een en ander is naar eigen smaak natuurlijk, maar de scherpte op maximaal zetten raad ik je toch wel aan.
          Een andere tip die de auteur van bovenstaand stukje meegeeft is niet de AWB (auto witbalans) gebruiken, maar wel "zonnig". Persoonlijk zweer ik echter bij AWB.

Als je in RAW schiet kun je achteraf alles naar wens aanpassen, ook saturatie, scherpte, contrast...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
          X