Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft er een sony alfa?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie heeft er een sony alfa?

Hoiiii,

Wie heeft er een sony alfa en welke lenzen gebruik je. Zelf heb ik de sigma 18-200 3.5 -5.6 en de sigma (analoog) 70-200 mm 2.8

Ben niet zo tevreden hierover dus mogelijk dat het aan mijn lenzen ligt.
    Hoor graag van jullie.

Groet,
    Ingrid

Re: wie heeft er een sony alfa?

waarover ben je dan niet tevreden?

Wat fotografeer je voornamelijk en wat is er dan mis mee, misschien kan je mits een aantal tips een grote verbetering in je resultaat merken.

Zelf heb ik een A300 en een A700, zonder klachten.

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Ik heb een Alpha 100 met als originele kitlens de 18-200 mm (D). Nadien kocht ik via Ebay voor een spotprijsje nog enkele Minoltalenzen (A-mount) bij waaronder 35-70, 70-210, 100-300 en recent de Sigma 18-50 f2.8 en de 50 mm f1.7 (Minolta). Ik mag niet beweren dat ik slechte resultaten heb en denk er zelfs aan om als tweede toestel een Alpha 700 of een 350 aan te schaffen. Maar wat is eigenlijk je probleem?
      KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
      Macbook Pro 13 inch

Comment

Dag Ingrid,
        Ik heb een alpha 350 met kitlens 18/70, met wat ik nu wil bereiken ben ik wel tevreden over het toestel en lens,
        In september start ik een cursus reflexfotografie en als ik iets meer kaas van het fotograferen geheten heb koop ik me een nog betere lens,
        Ik gebruik nu het toestel voor het fotograferen van feestjes en uitstappen,
        Ik heb het toestel aangeschaft na veel speurwerk in fotografietijdschriften waar het een quotering van 87% kreeg, de Canon Mark 2 kreeg 90%, maar 3% verschil en toch getest door ervaren rotten in het vak,
        Misschien moet je eens ten rade gaan bij een ervaren fotograaf, er staat misschien een simpele instelling niet 100% juist die je zelf over het hoofd gezien hebt.
        Groeten Erwin

Comment

Dank voor jullie reacties. Erg fijn.

Ik fotografeer voornamelijk paarden en hondenportretten , daarnaast ook wel andere dingen als natuur en zo.

Waar ik meezit is dat de foto's vaak niet scherp zijn en de kleuren tegenvallen.

Comment

Een vraagje, in welke stand fotografeer je, auto, manueel,....?

Dat de kleuren niet echt je dat zijn, zou aan de witbalans kunnen liggen. Dat je foto's niet scherp zijn, kan van een paar dingen afhangen. Fotografeer je bewegende dingen, dan moet je sluitersnelheid hoog genoeg zijn om de beweging te bevriezen, eventueel met een flits erbij. Ofwel ben je zelf iets te onstabiel, en zou een statief of beanbag een oplossing kunnen bieden...

Als je de 70-210 een leuk bereik vindt, dan kan je zeker eens op zoek gaan naar een 70-210 F4 Beercan. Te vinden voor onder de €150 en een dijk van een lens(maar wel zwaar) De 18-200 heeft natuurlijk een groot zoombereik en is een leuke all round lens, maar die heeft ook zijn beperkingen natuurlijk.

Het is klassiek dat iemand die voor het eerst op een SLR overstapt, meestal ontgoocheld is over de resultaten. Investeer tijd in het leren kennen van het toestel, en probeer. Ik heb m'n Alpha 200 nu ongeveer een jaar, en nu pas, 6000 foto's later, maak ik meer en meer foto's waarvan ik tevreden ben.
            Last edited by Mountainhunter; 3 mei 2009, 18:08.
            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Ik ben bekend met een slr camera, ik had al eerder een analoog van canon. Ik fotografeer al wat langer.

Het kan best zijn dat het aan mijn lenzen ligt, jammer genoeg ken ik niemand die ook met sony fotografeert. Ik zal eens kijken of ik achter reviews kan komen op internet.

Thanks,

Ingrid

Comment

foutje ik heb de sigma 18-200 mm 3.5 -6.3

en de sigma (voor minolta analoog) 70-200mm 2.8-3.5

Misschien toch andere lenzen aanschaffen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                  niet direct, toch beter eerst met iemand de zaak samen bekijken.

Vanwaar ben je?

G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

nederland, zuidholland

Ik zal eens rondvragen op de fotoclub, misschien kennen zij iemand met een sony.

Comment

Op dyxum staan een hoop reviews van lenzen voor Sony Alpha en Minolta AF camera's .

Zelf heb ik:
                      - Sony Alpha 200
                      - Sony DT 18-70mm f/3.5-5.6
                      - Minolta AF 50mm f/1.7
                      - Minolta AF 70-210mm f/3.5-4.5

gehad:
                      - Minolta AF 28mm f/2.8
                      - Minolta AF 35-70mm f/4

Zelfs met de kitlens (18-70mm) kan ik heel behoorlijke resultaten behalen, maar omdat ik geen ervaring heb met jouw lenzen kan ik moeilijk een vergelijking maken natuurlijk.

Ik woon niet zo ver van de Nederlandse grens, maar dan wel aan de kanten van Maastricht.
                      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                        foutje ik heb de sigma 18-200 mm 3.5 -6.3

en de sigma (voor minolta analoog) 70-200mm 2.8-3.5

Bedoel je misschien de sigma 75-200 f2.8-3.5? -> (sorry dat ik het zeg) -> brol
                        sigma 18-200 is een all-round lensje, goed voor beetje van alles, maar nergens echt goed in...als je scherpte zoekt, zit je met deze lenzen niet zo juist

Wat je kleuren betreft, speel eens met je "creative style" menu, te vinden door op menu te drukken, en wat lager in de lijst staat "creative style", probeer eens vivid, of pas aan naar je eigen smaak!
                        Zoals eerder aangehaald, kan het ook zijn dat je witbalans niet helemaal goed zit (naar jouw goesting), bv een blauwzweem of te gelig...aanpassen door op de Fn knop te drukken en witbalans aan te passen aan het type licht waarin je fotografeert! Zelfs in volle zonlicht geeft de automatische witbalans soms kille resultaten!

Veel experimenteren is de boodschap

De site bij uitstek voor Minolta/Sony gebruikers is www.dyxum.com ,je vindt daar bovenaan ook een hele database van alle mogelijke lenzen voor Sony/Minolta!
                        Hoe beter je je middelen kent, hoe beter je foto's zullen worden!

Comment

Ik heb een A300 en ben er uiterst tevreden over..
                          Staan paar foto's in beginnershoek... en heb maar gewoon de 2 kitlenzen
                          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Hallo,

Best dat je eens vergelijkt met iemand met ook Sony, en dat je wat lenzen wissel kunt doen, en je dan een vergelijk dadelijk kunt bekijken op de pc..........
                            Zelf ben ik van Zuid-Limburg (B), je mag gerust een komen testen, je ziet maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                              Hallo,

Best dat je eens vergelijkt met iemand met ook Sony, en dat je wat lenzen wissel kunt doen, en je dan een vergelijk dadelijk kunt bekijken op de pc..........
                              Zelf ben ik van Zuid-Limburg (B), je mag gerust een komen testen, je ziet maar.
                              Ik zie in vorige post dat je het vergelijk maakt tss de Sony 100 en de Canon 50D... Maar veronderstel dus dat deze vraag over de combinatie met je Sony 100 gaat..zelf met dit toestel, is zeer goed resultaat te behalen.

Comment

Working...
                              X