Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix P90 of Fujifilm Finepix S100FS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Coolpix P90 of Fujifilm Finepix S100FS

Hallo,

Ik ben juist lid geworden van dit forum en had graag jullie raad gevraagd.
    Momenteel heb ik een kleine Olympus camera, maar ik wou mij graag een iets beter toestel aanschaffen. Nu was ik aan het denken aan een bridge toestel, vermits het echt gewoon de bedoeling is om de betere "huis-, tuin-, en keukenfoto's" mee te maken. Niks professioneels dus.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Nikon Coolpix P90 en de Fujifilm Finepix S100FS.
    Welke zouden jullie aanraden, of juist niet? En waarom?

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Karen

Re: Nikon Coolpix P90 of Fujifilm Finepix S100FS

Hallo,

Tijp de trefwoorden in de zoekmachine op dit forum eens in en je zal zeker items vinden. Een andere mogelijkheid is gaan kijken op dpreview.com, naar discussion forums te gaan en daar een keuze te maken uit de verschillende onderverdelingen.

Ik heb een S100 fs en ben daar zeer tevreden over ook al is het toestel niet volmaakt.
    Fuji x 100 f

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
      Ik heb een S100 fs en ben daar zeer tevreden over ook al is het toestel niet volmaakt.
      joebat,
      kan je aangeven wat dit toestel volgens jou mankeert (om het volmaakt te maken..) ?

Een gebruikerservaring leert toch wel meer dan eindeloos surfen en googelen.

Ik ben d'r dus ook al een tijdje naar aan 't uitkijken en denk dat van de 2 genoemde toestellen de Fuji de betere is (bij het surfen gevonden op dpreview.com).
      Fuji X - Less became more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karen Bekijk bericht
        Hallo,

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Nikon Coolpix P90 en de Fujifilm Finepix S100FS.
        Welke zouden jullie aanraden, of juist niet? En waarom?

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Karen
        Zie http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...28-258383.html
        en

Nog enige opvallende kenmerken;
        - de P90 heeft geen flitsschoen
        - de P90 heeft een motorgedreven zoomlens, de S100fs heeft een handbediende zoomring
        - het zoombereik van de P90 is aanmerkelijk groter dan van de S100fs, de sensor is echter kleiner

@rvrysen
        Je zult bij het surfen ongetwijfeld heftige discussies omtrent het fenomeen "purple fringing" zijn tegengekomen , ware dat de helft minder dan zou de S100fs een beduidend hogere score hebben behaald bij dpreview.

Comment

Mankeren is natuurlijk een groot woord.

Ik weet dat ik geen spiegelrefleks heb en dat een bridge nooit daaraan zal kunnen tippen, maar dat was een keuze. Geen gesleur met lenzen.

Wat het probleem met PF en Ca betreft vind ik persoonlijk een beetje overroepen. Als je alle foto's gaat bekijken op 100 % ga je natuurlijk altijd wel iets vinden. Voor het gebruik bij formaten tot zelfs A4 moet je goed kijken om deze fenomenen te vinden. Nu is het wel zo dat in bepaalde omstandidgheden er PF voordoet (sterk contrast en bij 28 mm). Kan je natuurlijk op inspelen, indien mogelijk.

Het scherpstellen bij 400mm is niet altijd evident en geeft soms foto's met minder detail.

Als je op auto-witbalans trekt valt het soms voor dat er een loopje met de waarheid wordt genomen.

De intensiteit van de ingebouwde flitser afstellen moet via het menu systeem en zou gemakkelijker toegankelijk moeten zijn.
          Fuji x 100 f

Comment

Working...
          X