Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor D70?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanger voor D70?

Hallo!

Ik ben een tijdje weggeweest maar wil mijn camera nu echt weer op gaan pakken...!

Ik heb een Nikon D70 met twee kitlenzen (origineel bedoeld voor de D40), van 18-55 en 55-70 mm. Ik merk echter dat de helderheid van het beeld en vooral ook de lichtgevoeligheid te wensen overlaat, waardoor ik snel veel ruis op mijn foto's heb en sluitertijden lang / diafragma groot moet worden ingesteld om vooral in minder lichte omgevingen foto's te maken. Buiten gaat het goed, binnen is het drama.

Ik maak foto's van architectuur, natuur, op straat en af en toe modellen. Dat laatste wil ik gaan uitbreiden..!

Ik heb daarom drie vragen voor jullie:

1. Kan ik volstaan met de aanschaf van nieuwe objectieven, en welke raden jullie mij dan aan?
    2. Of moet ik gaan voor een andere body, welke zouden jullie aanraden?
    3. Moet ik een hele nieuwe set (body + objectieven) aanschaffen, en welke raden jullie mij in dat geval aan?

Ik heb een budget van maximaal 800 euro, wat kan ik doen met dit (lage!) budget?!

Ik hoor heel graag jullie reactie!!
    Last edited by Sandur; 3 mei 2009, 15:15.
    Sander

Re: Vervanger voor D70?

Hi,

Sorry, maar wat je wil <> je budget....
    Nope ,no go, als je je budget x3 doet kom je in de buurt.
    Ik spreek dan over een degelijke body allez D300, D90 en lichtsterke lenzen (deze slokken serieus wat budget op).
    Ik vrees dat je voor 800€ misschien best investeert in een lichtsterke prime (bv 85mm) en een goede breedhoek voor je architectuur en dan is het op.
    De D70 gaat ook al een paar jaar mee he....
    Wat je verlangt bestaat gewoon niet voor die prijs (althans als je het serieuzer wil aanpakken).

mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Comment

OK, ik had al het idee, daarom mijn vraag aangepast.. wat kan ik met een klein budget doen? Beter investeren in een body of beter in objectieven... om vervolgens na wat extra sparen een volgende stap te zetten!
      Sander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandur Bekijk bericht
        OK, ik had al het idee, daarom mijn vraag aangepast.. wat kan ik met een klein budget doen? Beter investeren in een body of beter in objectieven... om vervolgens na wat extra sparen een volgende stap te zetten!
        Ik denk dat je beter naar goede objectieven kijkt dan kan je later een top body van nu aan een zachter prijsje kopen

mvg
        glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

Koop jezelf in de eerste plaats een 50mm f/1,8 ... goedkoop, lichtsterk, kwalitatief en bruikbaar voor alle soorten fotografie die je opnoemt.

Bekijk dan ff of je de beoogde resultaten haalt. Indien wel dan voldoet de D70 en kan je eventueel nog een paar kwaliteitsobjectieven kopen. Indien niet, dan voldoet de D70 niet en moet je een body upgrade doen (en daarna nog lenzen upgrade).

Elke recente nikon body zal beter presteren in de hoge ISO's in vergelijking met de D70 ... dus daar is keuze genoeg :-) (blijf wel weg van de body's zonder AF motor)

Denk eventueel ook ff aan Fuji ... een tweedehandse S3 of een nieuwe S5 bijvoorbeeld. Beiden zijn super toestellen (als je geen sport fotografie wil doen) en zijn best betaalbaar.

Smijt er dan als objectief nog een Tamron 17-50 f/2,8 tegen en je bent helemaal klaar

MAAR ... eerst die 50mm en uitvlooien waar het probleem juist zit. Pas dan met geld beginnen gooien !

Greetz,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
          X