Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop SLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop SLR

All,

ik ben al lange tijd aan het nadenken om een SLR camera te kopen.
    Een collega van mij heeft ook een heel uitgebreide set en had mij aangeraden
    om best even hier te informeren wat jullie mij aanraden.
    Ik was namelijk aan het twijfelen tussen 2 sets:

- Nikon D60 Body
    - 18-55mm F 3.5-5.6 VR
    - 1 extra Nikon EN-EL9 accu
    - Tiffen 52mm UV filter
    - Sandisk Secure Digital 2 GB Ultra II geheugenkaart
    - Naneu Pro Alpha Rugtas Zwart
    = 507,39euro

ofwel

- Sony A200 body
    - Sony DT 18-70 mm F3.5-5.6-standaardzoomlens
    - 1 extra Sony NP-FM 500H accu
    - Tiffen 55mm UV filter
    - Sandisk Compact Flash 4 GB Ultra II geheugenkaart
    - Naneu Pro Alpha Rugtas Zwart
    =436,21euro

of stellen jullie mij nog iets anders voor? liefst wel in deze prijsklasse.

Thanks alvast!

Re: Aankoop SLR

Een vraag die waarschijnlijk elke dag hier gesteld wordt.
    Ons (algemeen) antwoord:
    1. voor een gelijkaardige prijs heb je ook een vergelijkbare kwaliteit;
    2. je moet uiteindelijk de toestellen eens vastpakken om te zien wat er met jouw (kleine of grote?) handen het beste akkordeert. Weet dat je een kleine camera eventueel kunt vergroten met een grip.
    3. de lenzen zijn belangrijker dan de body.
    4. beterkoop is niet altijd beterkoop. M.a.w. bepaalde kleinere merken bieden een instapmodel tegen een scherpe prijs. Maar als je later betere lenzen wilt aanschaffen, kunnen die lenzen een stuk duurder zijn, of onvindbaar op de tweedehandsmarkt. Dus kijk ook eens in onze Aangeboden sectie, niet om meteen te kopen, maar om te peilen van welke merken het meeste materiaal voorhanden is tegen betaalbare prijzen.
    Geluk met uw zoektocht!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

bedankt voor de reactie.
      maar hier had ik al bang voor.
      Prijs gaat samen met kwaliteit, oké.
      Maar ik hoop wel dat de kwaliteit nog altijd een stuk beter is dan een gewoon digitaal fototoestel van 10megapixel
      of is dit niet het geval?
      Wat de lenzen betreft denk ik dat Nikon beter is.
      Ik was ook aan het zien om meteen de 55mm-200mm lens mee te kopen aangezien 200euro niet veel geld is.
      maar toch ga ik eerst kijken wat ik kan doen met de standaard lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pwenke Bekijk bericht
        bedankt voor de reactie.
        maar hier had ik al bang voor.
        Prijs gaat samen met kwaliteit, oké.
        Maar ik hoop wel dat de kwaliteit nog altijd een stuk beter is dan een gewoon digitaal fototoestel van 10megapixel
        of is dit niet het geval?
        Wat de lenzen betreft denk ik dat Nikon beter is.
        Ik was ook aan het zien om meteen de 55mm-200mm lens mee te kopen aangezien 200euro niet veel geld is.
        maar toch ga ik eerst kijken wat ik kan doen met de standaard lens.
        Ik denk ook dat de kwaliteit van SLR beter is dan een gewoon digitale camera. Zeker in moeilijke lichtomstandigheden bij hoge iso's. Maar ik zou ook is de camera's eens vast pakken. Mag ik je vragen waarom je niet hebt gekeken naar een Canon 450D/1000D en de modellen van Pentax/Olympus?
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Met andere woorden vraag ik mij af of de Nikon (waar mijn voorkeur naar uit gaat)
          een heel verschil gaat zijn ten opzichte van een gewone digi camera 10mpix.

Ik wil een SLR kopen voor het sneller na elkaar kunnen trekken van foto's en de grotere mogelijkheden (lenzen...).

Waarvoor ik de camera vooral zou gebruiken, wel vooral om fotos in de natuur te trekken, landschappen, insectjes, ...
          En ook paarden in actie, maw, mijn vriendin rijdt paard (dressure en jumping) om hier prachtige fotos van te kunnen maken, vooral tijdens jumpings aangezien een gewone digi steeds te traag is om op de juiste moment te trekken en als het dan eens lukt heb je meestal strepen omdat het een beweging is.
          Dit hoop ik wel te kunnen met een SLR.
          Gaat dit lukken met de Nikon denken jullie?
          Of wat zijn de grootste verschillen met een gewone digi?

Tnx

Comment

de kwaliteit zal voor beide zowat gelijk zijn: ze werken met nl dezelfde sensor.
            Voor de Sony pleit de ingebouwde beeldstabilisatie, bij Nikon koop je dit in de objectieven (VR). De Sony zou dan weer wat ruisgevoeliger zijn. Voor Nikon (en Canon) ga je 2hands sneller extra objectieven ed vinden,....
            maar neem ze vooral eens vast want de Sony is toch wat groter en zwaarder, bekijk het menuscherm eens of dit je aanspreekt.... . Van Canon in deze prijsklasse: 1000D
            Fout kiezen kan je eigenlijk niet....
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Ik denk ook dat de kwaliteit van SLR beter is dan een gewoon digitale camera. Zeker in moeilijke lichtomstandigheden bij hoge iso's. Maar ik zou ook is de camera's eens vast pakken. Mag ik je vragen waarom je niet hebt gekeken naar een Canon 450D/1000D en de modellen van Pentax/Olympus?
              Wel ik heb eigelijk gewoon in "konijnenberg" naar de aanbiedingen gekeken...
              Als er betere alternatieven zijn voor +- 500-600€ mag je mij die altijd geven.
              Daarom kom ik de vraag ook hier stellen, net omdat ik zo weinig ken van SLR.

Als aanvulling op mijn vorige post: fotos binnen in huis/feestzalen mag uiteraard ook geen probleem geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                de kwaliteit zal voor beide zowat gelijk zijn: ze werken met nl dezelfde sensor.
                Voor de Sony pleit de ingebouwde beeldstabilisatie, bij Nikon koop je dit in de objectieven (VR). De Sony zou dan weer wat ruisgevoeliger zijn. Voor Nikon (en Canon) ga je 2hands sneller extra objectieven ed vinden,....
                maar neem ze vooral eens vast want de Sony is toch wat groter en zwaarder, bekijk het menuscherm eens of dit je aanspreekt.... . Van Canon in deze prijsklasse: 1000D
                Fout kiezen kan je eigenlijk niet....
                thanks, dit is eigelijk wat mijn collega ook reeds gezegd had over de Sony, hij raadde mij die ook niet aan naar uitbreidbaarheid van de lenzen. Hij zelf heeft een Canon en is hier zeer tevreden over, maar ik heb zoals ik reeds zei, naar de aanbiedingen gekeken bij konijnenberg. En zelf setjes samen stellen begin ik nog niet aan omdat de kennis ontbreekt. Iemand ervaring met konijnenberg? want ik zou morgen tot daar rijden, kan je ze daar testen en uitleg vragen?

Comment

hello,
                  heb dan toch een hele andere keuze gemaakt dan eerst.
                  Heb de Canon EOS 1000D gekocht en dit blijkt de perfecte keuze.
                  Ligt zeer aangenaam in de hand, voelt goed, niet te zwaar, leuke body,
                  en vooral goede kwaliteit
                  Als iemand tips heeft ofzo over dit toestel, altijd welkom, of 2dehands lenzen, mag ook altijd
                  Thanks all!

Comment

Gefeliciteerd met je aanschaf. De 1000D is nog vrij nieuw op de markt, dus erg veel ervaring is er niet met dit nieuwe instapmodel van Canon. Omdat het om een cropcamera gaat (niks mis mee, hoor, ook mijn 50D is dat ), kun je zowel EF, als EF-S lenzen op plaatsen. Het hangt af van jouw interesses om te weten welke lenzen wij zouden kunnen adviseren.

De camera is "niet te zwaar", zeg je? Da geloof ik! De instapmodellen (1000D, en ook de xxxD) zijn vrij klein en licht (vooral in vergelijking met de xxD en xD reeks). Enig idee hoe de 1000D zich verhoudt t.o.v. de xxxD (bv de 450D)? Even groot, of nog ietsje kleiner?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pwenke Bekijk bericht
                      hello,
                      heb dan toch een hele andere keuze gemaakt dan eerst.
                      Heb de Canon EOS 1000D gekocht en dit blijkt de perfecte keuze.
                      Ligt zeer aangenaam in de hand, voelt goed, niet te zwaar, leuke body,
                      en vooral goede kwaliteit
                      Als iemand tips heeft ofzo over dit toestel, altijd welkom, of 2dehands lenzen, mag ook altijd
                      Thanks all!
                      Proficiat met de 1000D
                      Voor de tweedehandse lenzen, zie de koopjes hoek hier op de site. En in de koopjeshoek van eosdigitaal.nl . Alleen maar Canon spullen. En op digif.eu vind je soms ook weleens wat spullen.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

Comment

ik heb geen idee hoe hij zich verhoudt ten opzichte van de 450D
                        maar ik kan dit misschien wel uitzoeken, als ik mij goed herriner was die van mijn schoonbroer een 450D, kan dit eens nakijken.

Wat de lenzen betreft zal de eerste aankoop een 55-200 zijn denk ik heb deze van mijn schoonbroer reeds getest en is toch een aangename verrasing t.o.v de standaard kitlens.

Enkel het verschil met IS zou ik graag nog eens zien, of dit wel echt het prijsverschil waard is maar dat vermoed ik wel

Heb ook al een aantal verschillende standen geprobeerd met het toestel maar de mogelijkheden zijn zo enorm dat je het waarschijnlijk nooit allemaal kent

Ben in elk geval zeer tevreden tot nu toe, naarmate mijn persoonlijke wensen veranderen zal ik misschien minder tevreden zijn maar dat zien we dan wel.
                        In elk geval als instapper zeker geen slechte keuze.

Comment

Zou je de EF-S 55-250mm f/4.5-5.6 IS aanraden. Daarover vind je hier op het forum massa's informatie, waarvan het belangrijkste wellicht in Duindistels thread.

Comment

Thanks! ga dit zeker eens doornemen!

Comment

hallo pwenke

waar heb je de 1000d gekocht ?
                              Ik zit namelijk met zelfde twijfel .

Ik twijfel met eem nikon d60 met 18-55 vr lens >>>

grten

Comment

Working...
                              X