Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenskeuze

Nikkor AF-D 50mm F 1.8

past deze op een nikon d60 ?

Ik heb me laten vertellen dat dit een lens is die men bij de opleinding fotografie vaak gebruikt ?

Zou ik beter body apart kopen met deze lens of de 18 55 vr kit

groetjes

Re: lenskeuze

Past op de D60, maar geen auto focus. Op de D60 is daarvoor een AF-S lens nodig. Zoals de nieuwe Nikon 50mm f/1.4 AF-S.

De avondschool die ik gevolgd heb, stelde geen eis naar lens toe.

Comment

Voor het vaak kleine prijsverschil eerst met een kitlens beginnen.
      Wil je serieuzer werken dan Nikon D209 kopen, daar passen alle lenzen op en kun je zelfs met oudere manuele lenzen (mits ai of ais) perfect werken.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        ..Wil je serieuzer werken dan Nikon D209 kopen, daar passen alle lenzen op en kun je zelfs met oudere manuele lenzen (mits ai of ais) perfect werken.
        En wanneer denk je dat dit toestel op de markt komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slabber Bekijk bericht
          Nikkor AF-D 50mm F 1.8

past deze op een nikon d60 ?

Ik heb me laten vertellen dat dit een lens is die men bij de opleinding fotografie vaak gebruikt ?

Zou ik beter body apart kopen met deze lens of de 18 55 vr kit

groetjes
          Heel cru gesteld zou ik niets kopen als je niet weet aan welke eisen het moet voldoen.
          Ik zou me dus eerst een beetje verdiepen in fotografie vooralleer zoveel geld uit te geven.
          Stel jezelf een paar vragen zoals :
          - wat wil ik fotograferen ?
          - waar wil ik dat fotograferen ?
          - welke kwaliteitseisen stel ik ?
          - wat is mijn budget ?
          - wil ik een opleiding volgen ? Wat zijn de eisen die ze daar stellen (navragen ... niet aannemen van horen zeggen) ?
          - hoever wil ik gaan in de fotografie ... af en toe eens een kiekje maken of later eventueel in bijberoep of zelfs hoofdberoep ?

Pas als u op die vragen een antwoord heeft kan je gericht gaan zoeken welk materiaal je nodig hebt en welk materiaal binnen je budget past.

Misschien niet zozeer een antwoord waar je direct iets mee bent als je morgen naar de winkel wil stappen ... maar mijns inziens wel eentje waarmee je veel geld en miskopen mee kan besparen.

Greetz,
          TravelToy.

PS Koop geen D60, maar ga voor een iets duurdere body MET een AF-motor erin
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
          X