Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste kwaliteit/prijs compact toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beste kwaliteit/prijs compact toestel

Ik ben op zoek naar een compactcamera. Het hoeft niet hét van hét te zijn.. maar gewoon eerder om mee te nemen op reis, en om af en toe eenvoudige fotokes te nemen.. mijn reflextoestel is gewoon te groot en te lomp om mee te nemen naar een strandvakantie...
    Wel wil ik degelijk materiaal..
    Zijn er mensen die me kunnen helpen met kooptips?
    canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

Re: beste kwaliteit/prijs compact toestel

Degelijk materiaal? Heb je dit lijstje al eens gecheckt? Beetje naar beneden scrollen op de pagina.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Vergelijking TZ7, SX200 en F200 EXR

Comment

Goh, ik heb al verschillende compactjes gehad en recent de G10, SX1, TZ5...en mijn voorkeur ging toch sterk uit naar de TZ5. Niet zozeer om de pure beeldkwaliteit tov de 2 anderen maar omwille van het geheel. Compact, zoom, goede videomogelijkheden, enz... Het perfecte toestel om naast mijn D90 te gebruiken voor mij persoonlijk. Vandaag heb ik me echter de TZ7 aangeschaft en de eerste resultaten zijn .

Misschien moet je hier maar eens kijken: test TZ7

Veel succes

Comment

Waar heb je je TZ7 gekocht?

Comment

Dat zijn er idd zeer goede toestellen uit, alleen.. Ik had me voorgenomen om toch wel onder de 200 euro iets te zoeken.. Ik keek al even bij de canon powershots, die scoren wel redelijk.. Wat denken jullie.?
            canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos400D Bekijk bericht
              Dat zijn er idd zeer goede toestellen uit, alleen.. Ik had me voorgenomen om toch wel onder de 200 euro iets te zoeken.. Ik keek al even bij de canon powershots, die scoren wel redelijk.. Wat denken jullie.?
              Onder de €200, dan is de panasonic TZ4 mss wel een goed toestel.
              http://www.fotokonijnenberg.be/produ...rt_engels.html
              canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

Comment

Waar heb je je TZ7 gekocht?
                Bij Robyns in Sint-Truiden. Goeie service en goeie prijzen (vergelijkbaar met Fotokonijnenberg).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos400D Bekijk bericht
                  Ikzelf heb de G9, da's ook ne Powershot, maar toch semipro. Uitstekend toestel, dat wel, maar duurder dan jouw budget toelaat.
                  Ik zie dat je de 400D hebt; ik had de 350D, nu de 50D. Toen ik de G9 kocht was het scherm met de menu's meteen vertrouwd. Da's de voornaamste reden waarom ik ook een Canon compact heb (maar noem de G9 geen compact!).
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik ben heel tevreden over mijn Canon Digital Ixus 75. Ondertussen zijn er ook al nieuwere versies.

Hij doet het op de meeste vlakken wel goed voor een compactje vind ik.
                    Canon 5D MK III

Comment

Ik heb de IXUS 870 IS en ben daar zeer tevreden over...ook goede foto's bij flash in huis en beperkte ruis...De TZ7 ziet er anders ook niet slecht uit.

Grtz Dirk

Ps heb de ixus 870 IS gekocht bij grobet voor 256 euro...
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Voor mijn vrouw heb ik een tijdje zitten twijfelen tussen de Pana TZ7 en de Fuji F100FD.
                        Heb uiteindelijk voor de Fuji gekozen. Prijs is nu net onder de 200€.

De foto's die mijn vrouw ermee trekt zijn echt wel uitstekend. Voor mij een aanrader.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                        X