Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke instapper?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke instapper?

Kijk ook eens naar de fuji S5.
    Nieuw te vinden rond de 630 euro. (occasie rond de 450 euro)
    Zeer degelijke body!
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk bericht
      Bedankt voor de reacties.

Qua budget had ik gedacht aan €500 - €600.
      Mijn gevoel zegt mij dat ik met dit soort aankopen maar beter voor nieuw kan gaan, of heb ik het daar mis?

Ik heb al enkele tweedehandssites afgeschuimd zoals Kapaza e.d., ik ziet dat Nikon D70's aan relatief lage prijzen verkocht worden. Is dit toestel al zodanig verouderd of hoe komt dat?
      2dehands kan je soms mooie koopjes doen.
      Heb zelf ook al enkele dingen 2dehands gekocht, en tot nu toe nog geen problemen gehad.

De Nikon D70 is al verouderd, en als je op kapaza of dergerlijke kijkt zie je niet anders dan die D70 die te koop zijn. De D70 is (was) geen slecht camera. Je kan er mooie dingen met doen. Het manneke achter de camera is nog steeds belangrijker

Als ik nu iets zou kopen zou ik toch wel voor min 10mpixels gaan.

Succes
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Gewoon lenen van je moeder, en niet meer teruggeven. Met die D70 kom je nog een heel eind.
        Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

Bedankt voor de reacties.

Qua budget had ik gedacht aan €500 - €600.
          Mijn gevoel zegt mij dat ik met dit soort aankopen maar beter voor nieuw kan gaan, of heb ik het daar mis?

Ik heb al enkele tweedehandssites afgeschuimd zoals Kapaza e.d., ik ziet dat Nikon D70's aan relatief lage prijzen verkocht worden. Is dit toestel al zodanig verouderd of hoe komt dat?
          Bekijk deze ook en lees de beschrijving...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            Zeer degelijke body!
            ik denk dat het veel geld is voor iemand van 20. En een goede prime voor concerten vind ik ook wel verstandig voor concerten.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

Comment

2dehands kan je soms mooie koopjes doen.
              Heb zelf ook al enkele dingen 2dehands gekocht, en tot nu toe nog geen problemen gehad.

De Nikon D70 is al verouderd, en als je op kapaza of dergerlijke kijkt zie je niet anders dan die D70 die te koop zijn. De D70 is (was) geen slecht camera. Je kan er mooie dingen met doen. Het manneke achter de camera is nog steeds belangrijker

Als ik nu iets zou kopen zou ik toch wel voor min 10mpixels gaan.

Succes
              Da's het laatste waar ik zou naar kijken als ik m'n d70 vervang.
              Betere sensor, minder ruis, sneller AF, meer AF punten, betere auto-iso, meer info in de zoeker, grotere autonomie, ... Dat zijn dingen waar ik naar uitkijk bij het volgende toestel. Maar daar ze dit niet meer verkopen met 6 Mp zal ik wel hoger moeten.

Comment

Zeer degelijke body!
                Fuji S5 prima camera, heb ik ook. Maar let wel op: deze camera is erg traag met wegschrijven van data, en het ruisniveau is echt slechter dan van de Nikons!!!
                Ik kan vergelijken, heb namelijk ook de D3 en 1D Mark III..... en we hebben hem vergeleken met de D300. D300 is echt stukken beter.
                Henk
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

Comment

Hmm, en ik vind de ruisniveaus op die D70 al erg, ik stoor me er echt aan... Ik heb al zo'n D60 in mijn handen gehad, maar die vind ik te klein om comfortabel in de hand te liggen (of zijn daar oplossingen voor?).

Comment

Wat zou jij me dan aanraden, Telekees?
                    Als ik een Nikon zocht, zou het misschien wel eens een D200 kunnen worden.....

Comment

...Ik heb al zo'n D60 in mijn handen gehad, maar die vind ik te klein om comfortabel in de hand te liggen (of zijn daar oplossingen voor?).
                      Kleine camera's kun je groter maken door ze uit te rusten met een batterijgrip. Enfin, dat heb ik met mijn 350D toch gedaan. Je vergroot niet alleen je toestel, maar ook de power (je kunt twee batterijen laden). Bovendien, tenminste als je een goede grip hebt, van het merk zelf, heb je extra knoppen die goed van pas komen als je de camera in portretstand gebruikt.

Ik weet wel niet of er voor de D60 zo'n batterijgrip bestaat, maar Nikonians zullen je dat wel vertellen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bij deze een oproep aan de Nikonians op dit forum: bestaat er een grip van Nikon zelf die past op een D60?

Comment

Bij deze een oproep aan de Nikonians op dit forum: bestaat er een grip van Nikon zelf die past op een D60?
                          Niet van Nikon zelf.
                          Wel van andere producenten.

Comment

Heb je misschien een linkje voor de vraagsteller? Beschikt die "third-party" grip over voldoende extra knopjes (zoals ontspanknop, e.d.) om in portretstand comfortabel te kunnen werken?
                            Ik weet dat bij Canon b.v., de eigen Canon-grip de meeste, zo niet alle functies heeft, en dit in tegenstelling tot een third-party grip voor dezelfde camera, die niet over al die knopjes beschikt (en daardoor wel goedkoper, maar minder goed is).
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Gratis verzending en goede service. Kreeg zo een andere batterij toegestuurd toen de batterij het niet bleek te doen. En die koste maar paar euro.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

Comment

Working...
                              X