Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D, D90 of de E30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50D, D90 of de E30

Hoi,

er zit een nieuwe DSLR aan te komen voor mij.
    Ik was eigenlijk overtuigd van de 50D, maar twijfel toch nog wat tussen deze en de D90 of de E30.
    Ik zal deze vooral gebruiken voor macro opnames.
    De 50D en de D90 heb ik beide al vast gehad, maar ik moet zeggen dat ik de 50D iets lekkerder in de hand vind liggen.

Zijn er mensen die de E30 voor macro gebruiekn, en werkt dit een beetje soepel met live-view?
    Hoe presteerd deze op het gebied van ruis t.o.v. de andere 2.
    Wat ik jammer vind aan de 50D is de 15 miljoen pixels.
    Ik had liever 10-12 miljoen gezien.

Gr

Peter

Re: 50D, D90 of de E30

Hoi,

Ik heb de D90 en vind dit een absolute aanrader...zeer goede beeldkwaliteit en goede foto's op hoge iso's...Plus nog vele mogelijkheden.

De 50D zal ook wel een dijk van een camera zijn. Ik denk alleen dat ge daar hoogwaardiger glas nodig zult hebben...dan bv bij de D90.

Ik zou zeggen die die u het best in de hand ligt zou ik kopen.
    Want met geen van de twee doe je een miskoop.

Enkel de 50D is een stuk sneller,dus voor sport enz...zal de 50D een beetje beter scoren.
    De E30 ken ik niet persoonlijk.

Succes

Groeten dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterr Bekijk bericht
      Zijn er mensen die de E30 voor macro gebruiken, en werkt dit een beetje soepel met live-view?
      Hoe presteert deze op het gebied van ruis t.o.v. de andere 2.
      Wat ik jammer vind aan de 50D is de 15 miljoen pixels.
      Ik had liever 10-12 miljoen gezien.
      Ik ga het nog wat moeilijker maken

50D en D90 hebben ook liveview. Méér pixels zijn altijd welkom bij macro, dus dat is voor de 50D zeker geen nadeel. Iets wat ik voor macrofotografie erg handig vind aan de D90 is het uitgebreid instelbare auto-ISO systeem.

En nu het goeie nieuws: je kunt met al deze camera's prachtige foto's maken als je maar genoeg oefent.

Voor wat het waard is: alle macrofoto's op de eerste pagina van mijn fotosite zijn gemaakt met een D90 op verschillende ISO-waarden (200-1600).
      Last edited by ThierryM; 23 april 2009, 09:10.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Maar de E-30 is de enige met een uitklapbaar scherm. Wat zeker voor macro in combinatie met live-view interessant kan zijn.
        Groeten,

Polleke

Comment

Al eens aan de D5000 gedacht? Vertoont veel gelijkenissen met de D90 en heeft een uitklapbaar 2.7 inch scherm.
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Mijn eerste keuze zou zijn D90, dan 50D.
            De D5000 mag dan wel een klapschermpje hebben, maar het klapt naar onder wat de bruibaarheid op bvb statief vermindert. Tevens heb je dan die LCD bescherming van de D90 en hoger niet meer. Ook een kleinere zoeker en niet de mogelijkheid om lenzen zonder motor te gebruiken ...
            Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

De Olympus zou ik ook links laten liggen. Die heeft het meeste ruis bij hoge Iso-waarden, pover dynamisch bereik en een zeer beperkt aanbod van accessoires (lenzen bijv.) op de tweedehandsmarkt.

R
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

^
                Heb de reviews van de E30 al gelezen?????????????
                www.pazfoto.nl

Comment

inderdaad, ik las zopas in Shoot magzine dezelfde opmerkingen over de Olympus E30.
                  Het toestel is flinke stap voorwaarts maar blijft nog eventjes in de schaduw van de grote 2.

Als Olympus-gebruiker ken ik ondertussen wel een beetje de contra's zoals het beperkte tweedehands-aanbod, de dure accessoires, de moeilijke distributie van het merk (weken moeten wachten !) , de kleine sensor met z'n kwaaltjes, de weinige gebruikers en dito info op forum zoals hier ...
                  Het blijft een kleine speler en dat merk je af en toe.

D
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Op Dpreview krijgt de E-30 een highly recommended, de 50D hetzelfde (maar met een "just" bij).
                    Zo slecht zal hij dus wel niet zijn...

Vreemd dat men hier bv. van een D5000 (die nog niet op de markt is) al aankooptips geeft.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Deze en deze al gelezen?

't Is dat het momenteel er financieel niet afkan (net nieuw vervoer moeten kopen), want ik had zelf de E30 gekocht. Zoals iemand al zei, ik denk dat ze in (sensor) beeldkwaliteit elkaar niet veel ontlopen en dat ze alle drie prachtige foto's kunnen maken. Het voordeel van Oly is a) de ergonomie, b) betere lenzen (de Zuiko 50mm is een juweel, en helemaal niet duur voor de kwaliteit zoals bijna alle ZUiko's) en c) heeft het opklapbare scherm...

Nadeel van de Oly is dat je iets langer zult moeten zoeken op de tweedehands markt, da's waar, maar uiteindelijk geraak je ook aan je gerief.

Bon, zoals je hieruit zult kunnen afleiden, zou ik voor de E30 gaan. All the way!
                      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                      X