Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D of 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50D of 5D Mark II

Beste forumleden,

Ik weet niet goed welke ik moet kiezen, heb deze week mijn 4 jaar oude 350D verkocht en wil me nu een nieuw toestel aanschaffen, ik was héél tevreden met dat toestel maar kreeg nu de kans om deze weg te doen aan een heel behoorlijke prijs.
    Nu moet ik natuurlijk de keuze maken voor een nieuw toestel maar ben er nog niet uit. 50D of 5D mkII
    Genre fotografie, infeite vanalles... macro, portret, actie, landschap enz....

Indien het zou helpen bij de keuze hieronder een lijstje van de lenzen en andere die ik de afgelopen jaren bij elkaar gespaard heb ;
    - Canon EF 16-35 f 2,8 L
    - Canon EF 17-40 f 4 L
    - Canon EF 100 mm macro f 2,8
    - Canon EF 180 mm macro f 3,5 L
    - Canon EF 200 mm f 2,8 L
    - Canon EF 70-200 f 2,8 L is
    - Canon EF 50 mm f 1,4
    - Canon extender 2x type II
    - Peleng fisheye 8 mm
    - Canon 580 EX II en 430 EX II
    - Canon STE-2

In ieder geval al bedankt voor de reacties en de gegeven raad.

mvg
    Siegfried
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: 50D of 5D Mark II

Als je kunt.. 5D MARK II

Comment

Met die lenzen en indien je over het nodige budget beschikt, 5D mk II... Ik zou niet twijfelen...
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

5D MK II, without a doubt.

Killersetje ze...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Beste forumleden,

Ik weet niet goed welke ik moet kiezen, heb deze week mijn 4 jaar oude 350D verkocht en wil me nu een nieuw toestel aanschaffen, ik was héél tevreden met dat toestel maar kreeg nu de kans om deze weg te doen aan een heel behoorlijke prijs.
          Nu moet ik natuurlijk de keuze maken voor een nieuw toestel maar ben er nog niet uit. 50D of 5D mkII
          Genre fotografie, infeite vanalles... macro, portret, actie, landschap enz....

Indien het zou helpen bij de keuze hieronder een lijstje van de lenzen en andere die ik de afgelopen jaren bij elkaar gespaard heb ;
          - Canon EF 16-35 f 2,8 L
          - Canon EF 17-40 f 4 L
          - Canon EF 100 mm macro f 2,8
          - Canon EF 180 mm macro f 3,5 L
          - Canon EF 200 mm f 2,8 L
          - Canon EF 70-200 f 2,8 L is
          - Canon EF 50 mm f 1,4
          - Canon extender 2x type II
          - Peleng fisheye 8 mm
          - Canon 580 EX II en 430 EX II
          - Canon STE-2

In ieder geval al bedankt voor de reacties en de gegeven raad.

mvg
          Siegfried
          Met een dergelijk lenzen-arsenaal... zonder enige twijfel een 5Dmk2 !!
          + hou uw oude camera nog bij voor telewerk !
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

'k Zou zeker een 5D II kopen als ik jou was. En verder zou ik de 17-40 F4L verkopen aangezien je ook al een 16-35L hebt. En voor dat geld zou ik er dan een (tweedehands) 40D bijkopen
            www.indetailfotografie.nl

Comment

zeker 5 D mkII , al je lenzen gaan optimaal tot hun recht komen.
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

100% de 5D MKII. Veel betere sensor!

Vergeet niet. Lenzen die op een crop camera volopen soft zijn als de 16-35, 70-200 2.8L IS zijn op de 5D al haarscherp.
                Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Ik kan alleen maar volgen...
                  5DII dus...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

5dII schitterende camera.

Comment

Aan iedereen bedankt voor de info, zoals ik zelf reeds dacht gaat de voorkeur uit naar de 5D mkII, die was ook mijn voorkeur.

@ Bart, toestel is reeds verkocht, zal dus andere oplossing moeten zoeken voor telewerk.

@ MarkEL, het was zowiezo mijn bedoeling om de 16-35 of de 17-40 te verkopen (heb deze samen gekocht om een mooiere prijs te krijgen) niet zozeer om een 2de toestel te kopen maar om een 24-70 f2,8 L of een 24-105 f4 L is aan te schaffen.

mvg
                      Siegfried
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                        100% de 5D MKII. Veel betere sensor!

Vergeet niet. Lenzen die op een crop camera volopen soft zijn als de 16-35, 70-200 2.8L IS zijn op de 5D al haarscherp.
                        Ik lees hier wel vaker zulke uitspraken maar hoe kan dit?
                        Als je lens op een kleine sensor, die dus maar het centrum van je lens gebruiken, soft is, hoe kan diezelfde lens dan op een sensor die ook het mindere gebied van die lens gebruikt plots scherp worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                          Ik lees hier wel vaker zulke uitspraken maar hoe kan dit?
                          Als je lens op een kleine sensor, die dus maar het centrum van je lens gebruiken, soft is, hoe kan diezelfde lens dan op een sensor die ook het mindere gebied van die lens gebruikt plots scherp worden?
                          Ik zou het niet weten. Dat is een vraag die ze op het eosdigitaalforum ook niet kunnen beantwoorden, maar ook ervaren.

Misschien de resolutie van het glas? Waarom is een 70-200 2.8 Sigma op een 30D goedscherp, maar op een 5DMKII soft?
                          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                            Ik zou het niet weten. Dat is een vraag die ze op het eosdigitaalforum ook niet kunnen beantwoorden, maar ook ervaren.

Misschien de resolutie van het glas? Waarom is een 70-200 2.8 Sigma op een 30D goedscherp, maar op een 5DMKII soft?
                            Omdat die 30D enkel het centrum van de lens gebruikt. De meeste lenzen zijn in het centrum scherper dan aan de randen.
                            Vandaar dat ik het niet logisch zou vinden dat een 5D een lens scherper zou laten uitkomen dan een crop camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Als je kunt.. 5D MARK II
                              Mocht het niet duidelijk zijn ?
                              De 5D markII
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
                              X