Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Canon Powershot SX110 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje over Canon Powershot SX110 IS

Hoi,

ik heb momenteel een Kodak EasyShare Z885, waar ik héél tevreden over ben op alle vlakken; portretten, natuur, binnen en buiten, alles gaat goed voor dit amateurtje. Behalve bij het foto's nemen van concerten... Door het lawaai en weinig licht zijn de foto's zelden scherp.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een redelijk compact toestel waar ik nog mee binnen mag op concerten, en dat toch degelijke foto's oplevert. Een vriend van een vriend raadde me onlangs de Canon Powershot SX110 IS aan. Volgens hem geeft dit toestel scherpe foto's, zelfs bij luide trillingen en bv rook op het podium.

Heeft iemand ervaring met dit toestel? Het is nl heel moeilijk om er eentje te vinden die betaalbaar blijft, en toch goeie concertfoto's oplevert. Deze Canon lijkt me alleszins iets beter, maar als hij niet méér kan dan mijn Kodak, heeft het natuurlijk geen zin een nieuwe te kopen...

Alvast bedankt!

Re: Vraagje over Canon Powershot SX110 IS

Oorspronkelijk geplaatst door sofie_w Bekijk bericht
    ...
    Door het lawaai en weinig licht zijn de foto's zelden scherp.
    ...
    Een vriend van een vriend raadde me onlangs de Canon Powershot SX110 IS aan. Volgens hem geeft dit toestel scherpe foto's, zelfs bij luide trillingen en bv rook op het podium.
    ...
    Ik zie niet in hoe het lawaai je foto's kan beïnvloeden? Tenzij je statief op het podium zou staan ofzo . Anyway, mijn eigen ervaring is dat concertfotografie met een compact nogal lastig is, ik denk dus niet dat de SX110 IS een grote verbetering zal zijn...

edit: zie ook dit topic
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Ik zie niet in hoe het lawaai je foto's kan beïnvloeden? Tenzij je statief op het podium zou staan ofzo . Anyway, mijn eigen ervaring is dat concertfotografie met een compact nogal lastig is, ik denk dus niet dat de SX110 IS een grote verbetering zal zijn...

edit: zie ook dit topic
      Met het lawaai bedoel ik dus de trillingen als je vlak tegen de amps aan staat.
      Want tussen nummers door zijn mn foto's wel scherp.

Bedankt voor je antwoord in elk geval!

Vraag me toch af met welk soort compactjes sommige mensen dan die redelijk scherpe foto's kunnen maken...

Comment

Lijken mij hele slechte amps als die staan te trillen....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Want tussen nummers door zijn mn foto's wel scherp.

Bedankt voor je antwoord in elk geval!

Vraag me toch af met welk soort compactjes sommige mensen dan die redelijk scherpe foto's kunnen maken...
          Beeldstabilisatie (IS, VR, O.I.S., SSS,...) helpt trillingen op te vangen .
          about.me/stijnv

Comment

Working...
          X