Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 of P90?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40 of P90?

Ik wil binnen enkele maanden voor mijn verjaardag een "echte" camera kopen, maar ik twijfel tussen 2 camera's, nl. de Nikon D40 of de P90.
    Welke is volgens jullie de beste keuze?
    Denk eraan dat dit de eerste "echte" camera is die ik koop.

Re: Nikon D40 of P90?

Oorspronkelijk geplaatst door Photography_BG Bekijk bericht
    Ik wil binnen enkele maanden voor mijn verjaardag een "echte" camera kopen, maar ik twijfel tussen 2 camera's, nl. de Nikon D40 of de P90.
    Welke is volgens jullie de beste keuze?
    Denk eraan dat dit de eerste "echte" camera is die ik koop.
    Dan is het enkel nog de kwestie wat je verstaat onder een "echte camera"?
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik bedoel hier gewoon mee dat ik hiervoor alleen maar een Kodak Easyshare camera'tje heb gehad van amper 80 euro, leuk camera'je dat wel, maar ik wil iets meer.

Comment

D40 Mijn schoonbroer heeft er een maakt mooie foto's
        P90 krijgt zo geen goede reviews
        Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
        Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Zonder twijfel de nikon D40.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

De D40 zul je niet meer vinden of het moet er één zijn die ze indertijd niet verkocht gekregen hebben of een tweedehands. Ik zou zowiezo geen D40 meer kopen - verouderd!!! Als je een "instapmodel" wil, zou ik voor de Nikon D60 gaan. Valt dit niet binnen je budget is de P90 zeker een goeie keuze!

Comment

De Nikon D40 heb ik al op verschillende plaatsen nieuw gevonden. De Nikon D60 en de Nikon P90 verschillen niet zoveel van prijs, maar volgens mij zouden jullie toch eerder voor de D60 gaan?

Comment

Ik zou sowieso NIET voor de P90 gaan
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Vind ik ook, geen P90.
                  D40 of D60 met de kitlensjes (18/55 en 55/200) zijn prachtig.
                  Ik zou wel kiezen voor de VR versie van de lensjes.
                  Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

Eerlijk gezegd, je moet even stilstaan bij wat je ermee wilt doen, ikzelf bezit meerdere toestellen, die elk een specifiek doel hebben (en te maken hebben met mijn hobbies )

Ik zal ze even opsommen:
                    Sony DSC-W170
                    Dit is het toestelletje dat ik (zogoed als) altijd op zak heb, het is een redelijk klein toestelletje met een bruikbare zoom (5x), dit is echt het café cameratje, en deze ziet waarschijnlijk een vergelijkbaar gebruik als je Kodak.

Sony DSC-H2
                    Dit beestje is al iets ouder, en verdomd lomp vergeleken met de W170, met zijn 12x zoom, echter, dit toestel bezit vrij veel instelmogelijkheden & manuele stand, en het is het toestel dat ik bij uitstek gebruik op festivals, aangezien het met simpele AA's werkt.
                    De huidige opvolger hiervan zou de H50 of de HX1 zijn.

Sony DSC-H10
                    Dit is een compactere versie van de H2, met een 10x zoom, die ik meeneem naar optredens in zalen, minder flexibel dan de H2 en de andere grotere modellen, maar flexibel genoeg om er toch nog knappe foto's uit te halen.

Nikon D40
                    Dit is het toestel dat ik gebruik voor alles wat buiten de bovenstaande categorieën valt (al ga ik deze ook beginnen gebruiken voor de kleine zaaloptredens waar het toegestaan wordt om een DSLR mee te nemen), en een zeer degelijk toestel, de huidige opvolger van deze zou de D60 zijn of de D5000 (als ie al uit is).

Het hangt echt af van je gebruik dat je wilt doen, een DSLR is leuk, maar je kan er niet overal mee terecht, en het zijn lompe bakken vergeleken met de kleine compactjes.

Bridge & ultrazooms zijn dan weer groter dan de gemiddelde compact, maar ze zijn wel enorm flexibel, denk dus goed na voor je een (duurder) toestel koopt.
                    Melodic Pixels

Comment

Working...
                    X