Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Ik gebruik mijn 5D regelmatig op ISO 3200 en de ruis valt zelfs dan nog mee, als de belichting tenminste juist is.
Inderdaad zoals Lennert zegt via het cFn menu.
Voor studiowerk is de ISO 50 dan weer interessant.
Oorspronkelijk geplaatst door CH PhotographyBekijk bericht
Ik gebruik mijn 5D regelmatig op ISO 3200 en de ruis valt zelfs dan nog mee, als de belichting tenminste juist is.
Inderdaad zoals Lennert zegt via het cFn menu.
Voor studiowerk is de ISO 50 dan weer interessant.
Hans
Je zou het eens deftig moeten testen. Ik denk niet dat ISO 50 kwalitatief betere foto's aflevert dan ISO 100. De theorie is namelijk dat ISO 50 gewoon ISO 100 is, een stop overbelicht en dan gecompenseerd.
'k Denk dat het Chuck Westfall is die dat ooit in zijn blog geschreven heeft.
Pas in echt donkere omstandigheden zie je de ruis echt naar voorkomen. ISO1600 is heel goed te doen, maar ISO3200 is weer wat anders. Daarmee bedoel ik eerder op party toestanden.... daar is er veeel minder licht dan bij bijv. concertfotografie.
Ik ben (was) ook zeer tevreden van de ruis op 3200 bij de oude 5D!
En ISO 50 is zeker interessant als je je flitsers dichtbij zet voor een portret te belichten.
Gebruik je een beautydish + invullicht (die staan meestal dichtbij), dan is het heel handig als je niet op je hoogste diafragma getal van je lens moet zitten..
Comment