Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A900 RAW in PSCS en DXO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A900 RAW in PSCS en DXO

Graag had ik hier een paar foto's gepost om de vergelijking te maken tss de RAW-verwerking van Sony A900 bestanden in Adobe PSCS3 en DXO optics 5.3, maar om de één of andere reden mag en kan ik hier géén foto's in bijlage plaatsen.

Al geruime tijd is er de discussie dat de hoge ISO opnames van de Nikon D3x en de Canon Eos 5d mkII , Canon Eos 1ds mkIII véél beter zijn dan die van de Sony A900.

Algemeen is bekend dat de RAW-engine van Lightroom en PSCS niet ideaal is om de hoge ISO bestanden van de A900 en de Sony's in het algemeen te verwerken.

Op dpreview stond er een topic over de verwerking van high iso A900 RAW bestanden in diverse raw-converters met de DXO optics pro 5.3 elite die er behoorlijk uitsprong.

Ik heb deze test herhaald met mijn eigen iso 6400 bestanden en de resultaten zijn op zijn minst spectaculair te noemen ! ! !

Bijna ongeloofelijk dat een firma zoals het grote "Adobe" er niet in slaagt om een betere
    prestatie neer te zetten.De resultaten zijn gewoon erbarmelijk te noemen in vergelijken met DXO !

Zelfs op de iso 100 en 200 bestanden is er reeds een klein verschil te merken , maar vanaf iso 800 echt wel spectaculair en resultaten vergelijkbaar met de concurrentie !

Ik veronderstel dat A700 bestanden hetzelfde verschil laten zien.

Re: Sony A900 RAW in PSCS en DXO

Oorspronkelijk geplaatst door mavan Bekijk bericht
    maar om de één of andere reden mag en kan ik hier géén foto's in bijlage plaatsen.
    Zie Hoe kan ik foto's online plaatsen op Belgiumdigital? .
    about.me/stijnv

Comment

Ik heb net DxO geupdate naar Elite, ivm een D700, en ineens was ik niet meer zo overtuigd van de ruisonderdrukking, dichtsmerende NoiseNinja beeld, terwijl ik dat op een D200 en D300 nooit gezien heb. Ik heb er verder nog geen onderzoek aan gedaan, maar ik vond het wel vreemd. Reslutaten met NX2 waren duidelijk beter.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

niks te zien, buiten wat reclame
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

nieuwe poging

DXO

PSCS3

Comment

Amai, dat is een serieuze verbetering. Spijtig genoeg wordt mijn Alpha 200 niet ondersteund zodat ik het niet kan testen .

edit: blijkbaar nog wat geduld hebben - "Support for Sony Alpha300, Sony Alpha200 and Fuji S100FS is expected before the end of Q2 2009."
            Last edited by Stijn.V; 21 april 2009, 17:05.
            about.me/stijnv

Comment

Inderdaad...
              Enkel 100 , 350 , 700 , 900

Comment

Bij iso 100 en 200 is het verschil verwaarloosbaar...
                bij 400 en 800 al redelijk duidelijk en
                vanaf 1600 tot 6400 echt wel spectaculair !
                Spijtig dat dit programma niet zo gemakkelijk werkt als Lightroom.

Comment

3 X .........
                  Toffe test hebben we wat aan.
                  Hopelijk breiden ze het gamma body's en zeker de lenzen nog uit..........

Comment

Niet iedereen is blijkbaar fan van DxO Optics Pro :

http://www.vincentbockaert.com/reviews/sw/acr52dxo53/noise_01.asp
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Klopt, maar het gaat daar om een Canon. Het is al langer bekend dat Adobe Camera Raw niet optimaal is voor hoge iso's bij Sony, maar ik heb nog niet echt een volwaardig alternatief gevonden voor de interface van Lightroom.
                      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                        Niet iedereen is blijkbaar fan van DxO Optics Pro :

http://www.vincentbockaert.com/reviews/sw/acr52dxo53/noise_01.asp

Deze topic is aangehaald om de Sony mensen te dienen, dit om eventuele hoge ISO-ruis degelijk te helpen onderdrukken.
                        Uw aangegeven review is gemaakt met een Canon 1Ds......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                          Deze topic is aangehaald om de Sony mensen te dienen, dit om eventuele hoge ISO-ruis degelijk te helpen onderdrukken.
                          Uw aangegeven review is gemaakt met een Canon 1Ds......
                          Ah overgelezen..... Als Sony mens zal ik dat dan maar eens rap gaan proberen
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

Comment

Nog één zaak...
                            Op dpreview waar ik deze voorbeelden ook gepost heb vroegen sommigen zich af waar het verschil in grootte zat tss beide Nivea Tubes in de foto en werden mijn voorbeelden afgedaan als onmogelijk.

Bij het omzetten van RAW in DXO kreeg ik een 350 ppi afbeelding en in PSCS een 300ppi afbeelding....maar dit heeft niets met het grote verschil in ruis te maken.
                            Waarom 350 ppi in DXO ? waarschijnlijk omdat ik het programma nog niet echt ken en misschien een instelling over het hoofd gezien heb.

De volledige beelden in bijlage

DXO

PSCS3

Deze opname is gemaakt met een 50mm/1.4 ondersteund door DXO en vandaar ook de lichte correctie van vertekening van het objectief.

Comment

Working...
                            X