Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

    Ik heb vorige week de a300 gekocht. Ik heb geen ervaring met reflexcamera's en heb deze gekocht na heel wat gelezen te hebben. Als "noob" ben ik naar de Fnac gegaan en daar veel toestellen vast genomen en tijd uitgerekt enkel en alleen maar hoe een toestel in de hand ligt. Ik twijfelde ook tussen Sony en Canon. Ben dan naar plaatselijke fotoboer gegaan en daar het toestel gekocht. Voor wat jij het nodig hebt zal de a300 je zeker en vast bekoren. Wat ik gelezen heb, een zeer goed instapmodel om met de instellingen te spelen en vooral te leren. En dat ben ik nu ook aan het ondervinden.
    Sony α7ii
    5OOpx

    Comment


    • #17
      Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

      Bedankt voor je reacties..
      Ja ik heb gewoon een beter "gevoel" met die A300, maar ik wil ook erna niet het gevoel hebben van: hmm mijn compact trekt even mooie foto's..

      Waar zit em het verschil tussen de Eos 450D en de A300?
      Ik heb er al kunnen vinden:
      de live view van sony is gewoon VEEL sneller
      de live view van Canon is accurater, toont ECHT wat je zult zien op je pc scherm ook
      De canon is 0.5/s sneller dan de A300

      Maar beeldkwaliteit..

      Voor de rest heb ik eens gekeken tussen de lenzen en blijkbaar zijn sommige lenzen van canon goedkoper met beeldstab dan die van Sony ZONDER beeldstab..?

      Dat was ook al ergens een reden voor mij om voor Sony te kiezen, omdat ik dacht dat de lenzen soms toch goedkoper waren..
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

        Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
        Voor de rest heb ik eens gekeken tussen de lenzen en blijkbaar zijn sommige lenzen van canon goedkoper met beeldstab dan die van Sony ZONDER beeldstab..?
        Sony camera's hebben beeldstabilisatie in de camera. Dus niet nodig in de lenzen.

        Maar als je snelle keuze wilt maken, moet je niet zo'n vraag op dit forum stellen. Je maakt niet zo snel een verkeerde keuze, dus ga naar de winkel, gevoel beetje laten meespelen en hup knoop doorhakken.

        Comment


        • #19
          Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

          Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
          Sony camera's hebben beeldstabilisatie in de camera. Dus niet nodig in de lenzen.
          Klopt maar dit haalt wel het argument weg, dat je bij de Sony 'veel' goedkoper bent, omdat je niet van die lenzen met dure IS hoeft te kopen, maar als ze zonder IS al duurder zijn.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

            Idd..

            Maar ik ga mijn gevoel volgen jongens.. Ik ga overgaan tot de aankoop van de A300

            Deze avond ga ik hem bestellen tenzij iemand hier echt wel de grote voordelen van de 450D kan aanhalen, maw de kwaliteit van de genomen foto's!
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #21
              Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

              Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
              maw de kwaliteit van de genomen foto's!
              Het is hier al genoeg gezegd, toestellen van dezelfde klasse leveren min of meer dezelfde kwaliteit. De lens is belangrijker dan de body. De fotograaf is belangrijker dan het gebruikte toestel.

              Onlangs nog werden foto's van een Hasselblad (middenformaat) vergeleken met die van de Powershot G10. Raad 'ns wie won?


              PS: het enige voordeel waaraan ik kan denken is dat er meer te vinden is, zowel nieuw als tweedehands, voor de 450D dan voor de alpha300. Maar meer ga ik daar niet meer over zeggen, want d'er zijn er nu al die het woord "fanboy" in de mond nemen (kwam wel van een Sony-gast, dat wel). Da's wel ongeveer 50 jaar geleden dat men mij nog "boy" genoemd heeft!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #22
                Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

                De kogel is door de kerk:
                ik heb net de Alpha 300 besteld.

                Jullie zullen het resultaat wel binnen enkele dagen zien hier

                Bedankt alleszins voor de goeie reply's!!
                Canon 5D2 en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Pak een €, zet de Sony op kop en de Nikon op munt en gooien maar, je komt er toch niet uit met de antwoorden hier.
                  mag het dan een teerling zijn? De 6 is Nikon, de 5 is Pentax,... en de 1 is Canon

                  Neen, serieus nu: als je wil leren, ok. Maar denk ook aan de toekomst. Wil je daarna bij Sony blijven? Ga je nu tweedehands kopen, leren en dan verder verkopen en opnieuw een beetje een merkstijl leren (bediening en menu's)? Als je nu een merk kiest, kan je later verder doorbowuen en groeien, stap voor stap. Dat kost je het minst (nu ja... in theorie, want je wil dan op termijn L-glas, VR-lenzen of 2.8 varianten,...).

                  Maar da's net te laat nu zeker...?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Snelle keuze: welke is de beste van de 2!

                    Idd, maar maakt niet uit..
                    Ik heb bij verschillende foto"boeren" zoals konijn en hubens ook nagevraagd en ze zeiden ook dat Sony zeker de laatste tijd, niet veel moet onderdoen voor de 2 andere.. Integendeel, beide hebben hun positieve punten!
                    Canon 5D2 en wat glas

                    Comment

                    Working...
                    X