Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR + objectief voor wereldreis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR + objectief voor wereldreis

ben juist terug van zondag van een vakantie uit Florida had mijn D90 en 18-200VR mee
    ook 105MACRO VR en 50 mm De 18-200 is er niet afgekomen tot mijn zoon mijn camera van tafel afstote en deze viel maar op de stoel juist op de lens gedaan met zoomen dan terplaatse een Tamron 18-270
    gekocht voor 480 dollar en zeer tevreden over zeker zoniet scherper dan mijn nikon en de VC werkt beter dan de vr met sluiter van 10 uit de hand stelt wel iets trager scherp
    maar toch savonds shows getrokken met zeer goed resultaat met mijn nikon zou het niet veel beter gegaan zijn
    de 105VR en de 50MM zijn niet op mijn toestel geweest maar heb ze wel 16 dagen meegezeult
    deze is er voor canon ook zou ik eens overnadenken
    Last edited by wdwdlp; 22 april 2009, 13:07.
    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
      ben juist terug van zondag van een vakantie uit Florida had mijn D90 en 18-200VR mee
      ook 105MACRO VR en 50 mm De 18-200 is er niet afgekomen tot mijn zoon mijn camera van tafel afstote en deze viel maar op de stoel juist op de lens gedaan met zoomen dan terplaatse een Tamron 18-270
      gekocht voor 480 dollar en zeer tevreden over zeker zoniet scherper dan mijn nikon en de VC werkt beter dan de vr met sluiter van 10 uit de hand stelt wel iets trager scherp
      maar toch savonds shows getrokken met zeer goed resultaat met mijn nikon zou het niet of toch zeker veel beter gegaan zijn
      de 105VR en de 50MM zijn niet op mijn toestel geweest maar heb ze wel 16 dagen meegezeult
      Ah zé. Ervaring uit de eerste rij. En korrekt... 18-200 is een kwantiteitsargument geen kwaliteit. Overweeg mijn advies. Of niet.
      Ik sleep een G10 rond. 380g. 15 mega pixel.

/D
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
        maar toch savonds shows getrokken met zeer goed resultaat met mijn nikon zou het niet of toch zeker veel beter gegaan zijn
        Het gebruik van leestekens zou je tekst wel een stuk aangenamer maken.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Er zijn hier wel een aantal mensen die veel verstand hebben van fotografie, doch niet van wereldreizen me dunkt.
          - Reizen met een DSLR is perfect mogelijk op verre reizen, een compact zal kwalitatief op heikele momenten steken laten vallen;
          - Reizen met primes is zeker kwalitatief zeer goed, maar weinig praktisch voor de rugzak reiziger;
          - de ideale reislens bestaat niet;
          - beste compromis blijft de combinatie van 2 goede zoomlenzen; bij voorkeur een serieuze breedhoek zoomlens en een andere tot zo'n 200mm (of zelfs tot 300 mm);
          - Indien Nikon: D90 + 18-105 (of zelfs Tamron f2.8 zoom) + 75-300VR

A real world traveller.
          Kan ik mij perfect bij aansluiten! Iedereen moet zelf de keuzes maken, maar voor sommige reizen houd ik het zo simpel mogelijk!

Vb; een week op reis naar Oostenrijk met de auto, hele koffer en achterbank voor ons twee en een kluis in de kamer: beste (uitgebreide) uitrusting, laptop, statief...

vb2; In het voorjaar naar met ryanair Polen voor enkele dagen, verblijf in verschillende hotels... Dus ik wil zo licht mogelijk reizen: tweedehands 350D met 17-85 IS USM. Minder kopzorgen voor diefstal, kan makkelijk in handbagage, iets discreter...

Ik zou op het eerste zicht zeggen "KISS"

greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Wat is de kans dat de canon 450D tijdelijk aan een lagere prijs aangeboden zal worden bij de introductie van de canon 500D (in mei)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jepija Bekijk bericht
              Wat is de kans dat de canon 450D tijdelijk aan een lagere prijs aangeboden zal worden bij de introductie van de canon 500D (in mei)?
              Niemand kan in de toekomst kijken, zeker nu met de crisis, maar er is evengoed een kans dat de prijs van de 450D blijvend verlaagd wordt na de introductie van de 500D. Maar ik ben Madame Blanche niet, dus kom me niet zoeken, mocht ik ongelijk hebben.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

volgens de logica moet die prijs dalen... maar ja...

effe een toevoegingske nog, iets wat misschien toont dat er hier geen combo werledreiziger/geek zit... ;-)

Op wereldreis, zeker in basic omstandigheden zijn er enkele belangrijke overwegingen in willekeurige volgorde:
                - Batterijen: hoelang ga je in gebieden vertoeven waar geen stroom is? Mogelijkheden: extra batterijgrip, een extra reeks (op voorhand opgeladen) batterijen, een camera waarin je goedkope ter plaatse verkrijgbare batterijen kan gebruiken (bvb AA's).
                Eventueel SOLAR POWER gebruiken. Er zijn dingetjes op de markt die niet te veel wegen, en die sterk genoeg zijn om je batterijen te laden (gsm, gps, DSLR,...). Uiteraard moet je niet voor een pack met grote batterij gaan, waarmee je een 17" laptop aan de gang kan houden...
                Voordeel: geen adapters nodig voor alle soorten stroom en bijhorende stekkers. Da's niet echt volledig een extra gewicht / plaats dus...
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                X