ik heb al een tijd een 400d maar zit eraan te denken over te gaan stappen naar de 40d. Het "probleem" is alleen dat ik ga backpacken over een paar maanden. Kan ik beter voor of na de reis overstappen? De 40d lijkt me wat robuuster, maar daardoor ook zwaarder. 400d lichter en kleiner, maar minder snel etc....
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
wanner van 400 naar 40d
Collapse
X
-
-
Re: wanner van 400 naar 40d
Wanneer je wil overstappen hangt wat van je budget af. Je kan natuurlijk ervoor overstappen, en de 400D meenemen (tenzij je hem wil verkopen). Ik heb een 40D voor 90% van mijn gebruik, en een tweedehands 350D als backup body of voor op reis. (enkel als bagage beperkt is, of ik neem alsnog de 40D mee )
Als je gaat backpacken is een 400D misschien handiger, maar het belangrijkste is net gezegd, de lens! Als je de 400D meeneemt met een grote lens sta je even ver. En toch is de kwaliteit van de lens belangrijk Ik ben nog op zoek naar een compacte goede lens... Misschien de 18-125 Os van sigma ofzo, maar heb nog niets opgezocht, wil eerst nog eens informeren naar de kwaliteit...
greetz,www.fotopie.be
Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.
Comment
-
Ik weet niet of de 40D nog te koop is want die is ondertussen reeds vervangen door de 50D.
Ik had ze alledrie 400D , 40D en 50D.... Ik heb mijn 400D vervangen door de 40D
Als je niet bang bent van het beetje extra gewicht... ga dan voor de 40D , want dat is een wereld van verschil tov de 400D. Ik zou niet twijfelen. Mijn 40D heeft het allemaal al meegemaakt van subtropisch en heel vochtig tot supervrieskoude..het is gewoon een heel degelijk toestel, en nog een stuk beter dan de 400D.
Groeten,
Rudy
www.vogelsvanbelgie.beLast edited by vvb; 16 april 2009, 21:54.
Comment
-
Wat is eigenlijk de reden waarom je zou willen overstappen naar de 40d. Zelf heb ik die overstap ook gemaakt omdat ik wel eens sportfotografie in moeilijke lichtomstandigheden beoefen. Voor de rest zijn mijn foto's eigenlijk niet veel veranderd tegenover vroeger, ik gebruik mijn 400d trouwens nog vaak. Die wereld van verschil waar ik hier vaak over lees, nou, voor mij bestaat ie alleen in specifieke omstandigheden en inderdaad ja de 40d is groter, zwaarder, stabieler,... en toch maak ik in 90% van de gevallen even mooie foto's met mijn oud toestel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk berichtWat is eigenlijk de reden waarom je zou willen overstappen naar de 40d. Zelf heb ik die overstap ook gemaakt omdat ik wel eens sportfotografie in moeilijke lichtomstandigheden beoefen.Canonian
Comment
-
-
ik ben gewoon toe aan wat beters, om momenten op straat ook zeker niet te missen. het duurt me allemaal met de 400d net iets te lang.. niet dat het een langzaam ding is... ik zit nu ook op een kunstacademie waardoor ik mijn fotografie*kunsten probeer uit te breiden... oftewel ben er gwn een beetje obsessed door geraakt.
Comment
-
Re: wanneer van 400 naar 40d
Zoveel in snelheid verschilt het ook allemaal niet hé, handling kan ik niet over meespreken want ik heb nooit met een 400D gewerkt (onmiddelijk 40D).
Ik wou een 400D als back-up nemen, relatief goedkoop maar ik hou van het robuuste en de handeling van de 40D (met grip). Dus ik spaar liever even voor ik 'n back-up koop.Canonian
Comment
-
Ikzelf heb de 350d en de 40d gehad (nu 5d), toen ik al een tijdje de 350 had verkocht heb ik even een 400 vastgehad van een kennis, mijn ervaring toen was, "wat is mij da". Daarom niet de beeldkwaliteit maar wel al de rest, de 40d is vééééél gebruiksvriendelijker, echt een wereld van verschil. Je zal met een 400 ook goeie foto's maken maar als het even vlug moet gaan ga je met de 40d vlugger alles juist ingesteld hebben dan met de 400. Dus om je vraag te beantwoorden, wanneer overstappen, GISTEREN
mvg,
Andy
Comment
-
en toch maak ik in 90% van de gevallen even mooie foto's met mijn oud toestel
Als ik ga wandelen en veel vogels verwacht is de 50D in het voordeel, maar voor bloemen, landschappen is de 400D even goed en een stuk lichter
Comment
-
-
Zelf ben ik recent van de 350D naar de 50D gegaan, en het is toch een wereld van verschil. De camera is sneller en trefzekerder en mijn 17-55 f/2.8 lijkt nog beter te presteren. Mijn foto's lijken ook helderder en kleurrijker. Nochtans schiet ik in RAW en is mijn Picture Style instelling voor de JPGs gewoon "Standaard".
En dat LCD-schermpje dan! Daar alleen al voor zou je upgraden! (Tenminste, als je de centen ervoor hebt).BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
Comment