Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er practische ervaring met een Nikon D3X?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie heeft er practische ervaring met een Nikon D3X?

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    En ik vind ook dat Nikon werk aan de winkel heeft, als ik met mijn Nikon vrienden op stap ga om fotos te maken, hoor ik maar 1 ding altijd terugkomen, zeer voorzichtig zijn naar "uitgebrande" plekken, (D300, D700 en D3).
    Ik denk net het tegenovergestelde, dat Canon daar meer last van heeft, bekijk maar eens foto's in een fototijdschrift, als de instellingen erbij staan, zie je veelal bij foto's gemaakt met Canon een onderbelichtingscorrectie van 1/3 tot 1 stop staan, terwijl je dat bij Nikon veel minder ziet staan.

Hier met mijn D3 alvast weinig of nooit last van uitgebrande delen.

Natuurlijk blijven moeilijke lichtomstandigheden steeds een probleem, zowel analoog als digitaal, en voor eender welk cameramerk, de manier van lichtmeten geeft hier de doorslag volgens mij.

Hier de DR waardes van enkele Nikon camera's

Comment

Hoe kan in vredes naam de DR vernaderen als je de hele sensor belicht en maar een deel opslaat
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat mij opvalt is dat mijn oude D50 met 'slechts' 6MP het hier niet zo slecht doet.
        Daaraan zie je toch dat MP niet alles is
        Bovendien is 6MP die ik heb over het algemeen meer dan voldoende.
        Waarom dan zoveel geld uitgeven voor al die MP als je het niet echt nodig hebt?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ik denk net het tegenovergestelde, dat Canon daar meer last van heeft, bekijk maar eens foto's in een fototijdschrift, als de instellingen erbij staan, zie je veelal bij foto's gemaakt met Canon een onderbelichtingscorrectie van 1/3 tot 1 stop staan, terwijl je dat bij Nikon veel minder ziet staan.

Hier met mijn D3 alvast weinig of nooit last van uitgebrande delen.

Natuurlijk blijven moeilijke lichtomstandigheden steeds een probleem, zowel analoog als digitaal, en voor eender welk cameramerk, de manier van lichtmeten geeft hier de doorslag volgens mij.

Last edited by Franciskine; 17 april 2009, 05:34.

Comment

Working...
        X