Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikon DSLR

maar nog altijd geen draadontspanner!!! een reden om nie te upgraden naar den d5000
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

Spiegelreflexzoeker met pentaprisma op ooghoogte
      k weet niet hoe je dit moet voorstellen, maar het staat er echt
      Als het pentaprisma niet op ooghoogte staat, dan moet je je altijd bukken bij het nemen van foto's. Dat is niet zo gemakkelijk. Goed idee dus van Nikon!
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

volledige review:

dpreview nikond5000/
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          maar nog altijd geen draadontspanner!!! een reden om nie te upgraden naar den d5000
          Hoezo ? Er kan toch een draadontspanner op aangesloten worden ?
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            volledige review:

dpreview nikond5000/
            Als je hem zo naast de D90 en de D60 ziet staan, is dit de vervanger van de D60 maar ze konden hem moeilijk D70 noemen. Ze hadden hem beter D6000 genoemd.
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Het grootste nadeel aan dit toestel lijkt me dat ze de sensor hebben laten vallen die ervoor zorgt dat het scherm uit gaat als je het toestel aan je oog hebt...
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                Het grootste nadeel aan dit toestel lijkt me dat ze de sensor hebben laten vallen die ervoor zorgt dat het scherm uit gaat als je het toestel aan je oog hebt...
                Is dat zo een groot nadeel?
                Even op de sluiter drukken en het scherm gaat ook uit.
                Het zit ook niet aan de D70(s), D50, D200, D300, D3 en D3X en waarschijnlijk nog andere maar dat weet ik niet.
                Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Het zit ook niet aan de D70(s), D50, D200, D300, D3 en D3X en waarschijnlijk nog andere maar dat weet ik niet.
                  Een beetje OT: Ik heb sinds kort de optie om de foto direct weer te geven na de opname uitgezet. Ik verloor enorm veel kostbare tijd met door mijn foto's te bladeren ipv de focuspunten aan te passen Vooral bij een recente portretsessie bij de communiefoto's van mijn dochter werd ik er knettergek van

Comment

Alle toesellen die je opnoemt hebben een top-lcd. Je hebt dat scherm achteraan dus niet nodig om je instellingen na te gaan. De d5000 heeft dat niet (zoals d40/d60) en daar moet je dus wel dat schermpje achteraan gebruiken. Mijn scherm achteraan gaat ook niet automatisch uit, maar het staat ook vrijwel nooit aan. Ik moet niets nagaan op dat scherm voor ik een foto neem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                      Alle toesellen die je opnoemt hebben een top-lcd. Je hebt dat scherm achteraan dus niet nodig om je instellingen na te gaan. De d5000 heeft dat niet (zoals d40/d60) en daar moet je dus wel dat schermpje achteraan gebruiken. Mijn scherm achteraan gaat ook niet automatisch uit, maar het staat ook vrijwel nooit aan. Ik moet niets nagaan op dat scherm voor ik een foto neem.
                      En wil dat dan zeggen dat een lichte druk op de sluiterknop bij die toestellen niet werkt.
                      Dat maakt toch niets uit.
                      Hubert

Comment

En wil dat dan zeggen dat een lichte druk op de sluiterknop bij die toestellen niet werkt.
                        Neen, wie beweert dat?

Dat maakt toch niets uit.
                        Toch wel. Een lichte druk.
                        Ik zeg niet dat de hemel daar zal van invallen hé. Maar zo'n oogsensor was wellicht handig, dus het is spijtig als ze die afvoeren.

Comment

Working...
                        X