Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
k weet niet hoe je dit moet voorstellen, maar het staat er echt
Als het pentaprisma niet op ooghoogte staat, dan moet je je altijd bukken bij het nemen van foto's. Dat is niet zo gemakkelijk. Goed idee dus van Nikon!
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Als je hem zo naast de D90 en de D60 ziet staan, is dit de vervanger van de D60 maar ze konden hem moeilijk D70 noemen. Ze hadden hem beter D6000 genoemd.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Het grootste nadeel aan dit toestel lijkt me dat ze de sensor hebben laten vallen die ervoor zorgt dat het scherm uit gaat als je het toestel aan je oog hebt...
Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
Het grootste nadeel aan dit toestel lijkt me dat ze de sensor hebben laten vallen die ervoor zorgt dat het scherm uit gaat als je het toestel aan je oog hebt...
Is dat zo een groot nadeel?
Even op de sluiter drukken en het scherm gaat ook uit.
Het zit ook niet aan de D70(s), D50, D200, D300, D3 en D3X en waarschijnlijk nog andere maar dat weet ik niet.
Hubert
Het zit ook niet aan de D70(s), D50, D200, D300, D3 en D3X en waarschijnlijk nog andere maar dat weet ik niet.
Een beetje OT: Ik heb sinds kort de optie om de foto direct weer te geven na de opname uitgezet. Ik verloor enorm veel kostbare tijd met door mijn foto's te bladeren ipv de focuspunten aan te passen Vooral bij een recente portretsessie bij de communiefoto's van mijn dochter werd ik er knettergek van
Alle toesellen die je opnoemt hebben een top-lcd. Je hebt dat scherm achteraan dus niet nodig om je instellingen na te gaan. De d5000 heeft dat niet (zoals d40/d60) en daar moet je dus wel dat schermpje achteraan gebruiken. Mijn scherm achteraan gaat ook niet automatisch uit, maar het staat ook vrijwel nooit aan. Ik moet niets nagaan op dat scherm voor ik een foto neem.
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandegeBekijk bericht
Alle toesellen die je opnoemt hebben een top-lcd. Je hebt dat scherm achteraan dus niet nodig om je instellingen na te gaan. De d5000 heeft dat niet (zoals d40/d60) en daar moet je dus wel dat schermpje achteraan gebruiken. Mijn scherm achteraan gaat ook niet automatisch uit, maar het staat ook vrijwel nooit aan. Ik moet niets nagaan op dat scherm voor ik een foto neem.
En wil dat dan zeggen dat een lichte druk op de sluiterknop bij die toestellen niet werkt.
Dat maakt toch niets uit.
Hubert
Toch wel. Een lichte druk.
Ik zeg niet dat de hemel daar zal van invallen hé. Maar zo'n oogsensor was wellicht handig, dus het is spijtig als ze die afvoeren.
Comment