Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro: bestaat de gepaste tas voor mij?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro: bestaat de gepaste tas voor mij?

Hey BD posse!

Even mijn probleem schetsen...

Ik zoek een tas om mee te nemen op safari.

Ze moet dienen om fotomateriaal in te stoppen (B300, X-drive, batterijen, statief, ...), maar ook een verrekijker moet erin, en graag nog wat plaats voor andere normale spullen (zonnecreme, muggemelk, petje, drie paar extra schoenen van het vrouwtje (juuuust kidding, dat laatste ), enz...).

Ik draag de aparte camera-tas (TLZ mini) en de camera. Mijn vrouw gaat de fototas dragen (gaat enkel nodig zijn als we NIET in de Jeep zitten...)

Zij had graag een rugzak, maar de meeste rugzakken vind ik niet geschikt. Ze zien er zo uit:

Je moet ze immers neerleggen om er iets uit te kunnen nemen. Als je ze niet neerlegt en je opent de rits, is er veel kans dat er een-en-ander uitvalt.

Dus ik had graag een top-loader (zoals ik gewoon ben met mijn TLZ). Deze kan je openen en er iets uitnemen zonder hem van je rug te hoeven nemen en neer te leggen.

Blijven er blijkbaar 2 Lowepro modellen over:

1) De Orion trekker.

Voordelen: onderste component fungeert als top-load en is geschikt voor fotomateriaal. Bovenste deel kan de rest makkelijk in. Is ook "goedkoop": 85€ bij A.S. Adventure.
    Nadelen: lijkt mij niet echt veel schok-bescherming te bieden (is tamelijk licht), en bevat geen clips om statief vast te maken (noch opzij, noch onder).

2) De Trim trekker.

Voordelen: onderste component (schuif) is geschikt voor fotomateriaal en is "top-load". Bovenste deel kan de rest ook makkelijk in denk ik, als ik er tenminste wat schotten uitneem. Deze backpack lijkt mij veel steviger en veel schok-bestendiger dan de "Orion". Bevat clips om statief vast te maken.
    Nadelen: Is ronduit duur: 209€ bij A.S. Adventure.

VRAGEN:

-Zie ik mogelijkheden over het hoofd? Eventueel ook andere merken? Het echt ideale zou de Orion zijn, met zwaardere bescherming en clips om statief vast te maken.
    -Is de Orion aan te passen zodat er een statief kan aan worden vastgehaakt?
    -Waar vind ik scherpe prijzen? (Ik weet dat A.S. Adventure normaal gezien nogal duur is)
    -Iemand ervaringen met deze types fototassen? Goed en/of slecht?

Thanks!

J.
    http://www.theafricabug.com

Ik wil wel meegaan naar ginder om je tas te dragen. : probleem opgelost...

Goede reis gewenst..
    __Romain______________________________________________..

Comment

Originally posted by Romain
      Ik wil wel meegaan naar ginder om je tas te dragen. : probleem opgelost...

Goede reis gewenst..

Zonder zwanzen: dat hebben er al véél aangeboden. En een paar vrienden wilden écht mee, maar alles was volboekt. Wij boekten in februari, en wilden eigenlijk op 09/10/03 vertrekken, maar... dat zat TOEN AL vol. Enkel 02/10/03 was nog plaats...

Straf hee? T'is crisis zeggen ze dan!

Comment

Jochen, de Lowepro Orion Trekker biedt toch wel wat bescherming hoor.
        Niet in het bovenste vak, maar wel ik het onderste 'padded' compartiment.
        Ik heb deze sinds begin juni, en ben er toch redelijk tevreden over.

Het statief kan je, mits spanriempjes (zoals voor een gewone rugzak), toch bevestigen aan deze.

Anders zit je in de echt wel duurdere reeksen. Ik denk dat dat wat overkill is.

Anders moet je, indien eens 'in de buurt', maar even passeren om te zien of ie voldoet.

Comment

Originally posted by Tom

Het statief kan je, mits spanriempjes (zoals voor een gewone rugzak), toch bevestigen aan deze.

Anders moet je, indien eens 'in de buurt', maar even passeren om te zien of ie voldoet.

Spanriempjes? Nu weet ik van Maggy dat jij rare dingen gebruikt in de slaapkamer , maar... wat zijn spanriempjes? Waar maak je ze aan vast?

Comment

Viezerik !!!!!!

Bevestigingsbandjes (of riempjes). Ze worden meestal gebruikt om een slaapzak oid onderaan (of bovenaan) een rugzak te hangen.

In verschillende lengtes beschikbaar

Comment

Originally posted by Tom
              Viezerik !!!!!!

Bevestigingsbandjes (of riempjes). Ze worden meestal gebruikt om een slaapzak oid onderaan (of bovenaan) een rugzak te hangen.

In verschillende lengtes beschikbaar
              Met twee woorden spreken hee Tom!

"Ouwe viezerik!"

Comment

Originally posted by Tom

Tom,

Had jij ook je X-drive mee daarin? Ben je zeker dat wat extra bescherming niet welkom is voor de X?

Comment

Hallo Jochen,
                  Ik heb sinds mei de Trim Trekker. Heb die voor een goede prijs (171€) samen met 10D in Aachen gekocht.
                  Heb de tas nu voor de eerste maal gebruikt op rondreis deze zomer.
                  De vrije ruimte erin is toch beperkt als je een (d)SLR hebt met wat lenzen en flash. Bij mij zat ie propvol, incl X-driveII en reserve batt / CF.
                  Het grote voordeel is idd de topload, en het feit dat je het harnas kunt opbergen in een apart vak, zodat je hem als schoudertas kan gebruiken.
                  Ik heb hem niet zoveel op de rug gedragen omdat ik vind dat ie langs de bovenkant nogal ver van mijn rug hangt. Ben eerder klein/fijn van gestalte. Misschien daardoor (en ook door het grote gewicht eens de tas vol zit)
                  Biedt echter veel bescherming, en ook het onderste schuif is heel praktisch bij een lenswissel. Rugzak moet niet van de rug. Daar zat bij mij een 80-200 2.8 in, samen met 50 1.8 + tssring 25mm.
                  Is misschien wel wat duur. Maar ik denk dat dit aan het originele concept ligt.
                  Ik ben van Gavere. Als je ze eens wil zien, mail me maar.

Groeten
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by Dama
                    Hallo Jochen,
                    Ik heb sinds mei de Trim Trekker. Heb die voor een goede prijs (171€) samen met 10D in Aachen gekocht.
                    Heb de tas nu voor de eerste maal gebruikt op rondreis deze zomer.
                    De vrije ruimte erin is toch beperkt als je een (d)SLR hebt met wat lenzen en flash. Bij mij zat ie propvol, incl X-driveII en reserve batt / CF.
                    Het grote voordeel is idd de topload, en het feit dat je het harnas kunt opbergen in een apart vak, zodat je hem als schoudertas kan gebruiken.
                    Ik heb hem niet zoveel op de rug gedragen omdat ik vind dat ie langs de bovenkant nogal ver van mijn rug hangt. Ben eerder klein/fijn van gestalte. Misschien daardoor (en ook door het grote gewicht eens de tas vol zit)
                    Biedt echter veel bescherming, en ook het onderste schuif is heel praktisch bij een lenswissel. Rugzak moet niet van de rug. Daar zat bij mij een 80-200 2.8 in, samen met 50 1.8 + tssring 25mm.
                    Is misschien wel wat duur. Maar ik denk dat dit aan het originele concept ligt.
                    Ik ben van Gavere. Als je ze eens wil zien, mail me maar.

Groeten
                    Hey Dama,

Ik ben de "Trim" en de "Orion" gisteren gaan bekijken in een A.S. Adventure winkel, dus ik weet hoe ie eruit ziet.

Voor mij is hij zeker groot genoeg, want mijn cam zit in een aparte tas, en ik heb maar één teleconvertor.

Mocht ik hem vinden aan 170€, dan kocht ik hem direct. Maar 210€ is toch wat veel...

Misschien moet ik maar eens afzakken naar Duitsland. Alhoewel... om 40€ te winnen... is de moeite niet...

Comment

Mijn X-drive zat daar ook in, gaf voldoende bescherming hoor.

Comment

@Jochen of iemand anders

Waar zijn in het Antwerpse de meeste keuze's voor Lowepro's ??

Comment

Teddy,

De Fnac in wijnegem heeft er nogal veel, maar hoofdzakelijk de meest courant modellen.
                          Eventueel Grobet eens proberen ?
                          Of Rubens op de Amerikalei.

Comment

Jochen,

bestel hem gewoon via het net ... transport zal ongeveer 11EUR zijn denk ik ... toch 29EUR in het zakje ...

mvg,
                            Giant Pat
                            Do or Do Not - There is no try ...
                            www.giantpat.be

Comment

Originally posted by giantpat
                              Jochen,

bestel hem gewoon via het net ... transport zal ongeveer 11EUR zijn denk ik ... toch 29EUR in het zakje ...

mvg,
                              Giant Pat

Patte,

Wil je zeggen dat Lowepro's overal even duur zijn?

Ik dacht bvb. dat Grobet een scherpere prijs zou kunnen bieden hebben (180€?) dan A.S. Adventure (210€)...

Comment

Working...
                              X