Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Macro close-up lens +10: OPGELOST!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Probeer eens met een onderwerp op zeg 10 meter, gaat dat goed? camera in juiste stand ?

mvg,

[/quote]

Wel, als ik het onderwerp op een meter of 10 plaats, dan zie ik door de lens niets. Zowel op autmatisch, als in p-mode.
    Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Originally posted by kwakkwak
      Wel, als ik het onderwerp op een meter of 10 plaats, dan zie ik door de lens niets. Zowel op autmatisch, als in p-mode.
      Even voor de duidelijheid, lens op de camera toch ? Dan zie je niets, of geeft het LCD-scherm een wazig beeld?

En dat dezelfde onderwerp op dezelfde afstand geeft zonder teleconvertor wel goed beeld?

Met "teleconvertor stand" bedoel ik niet A of P-mode maar een mode die voor gebruik met teleconvertor moet worden gekozen op de camera. (ken de G2 niet, dus daar kunnen anderen misschien wat over zeggen)

Ik lees trouwens net in : http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=26459 van Frederik een tekst, dat je en een canon adaptor ring en een stepdown ring nodig hebt.....zit hier misschien iets fout bij jou ?

mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Lens is op de camera, het LCD scherm geeft een wazig beeld weer.

Datzelfde onderwerp, op dezelfde afstand heeft wel een goed beeld op mijn LCD.

Ik heb de lensmate adaptor, en een step down ring van tiffen, en de teleconvertor van tiffen (dit alles van bij lensmate). Dus ik veronderstel heel geschikt voor de canon G2.

Ik heb de handleiding van het toestel erbij genomen, doch daar staat niets in welke setting ik moet gebruiken bij gebruik van een tele.
        Misschien weet er inderdaad een andere canon G2 gebruiker dit?

Comment

Kan dit niet verklaren kwakkwak, hopen dat iemand anders (met een G2) raad weet.

Zou het trouwens graag eens willen zien

mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Wel mensen, hierbij wil ik zeggen dat ik echt stom ben

Ik heb net, in alle kalmte, het nog eens geprobeerd. Wat bleek, het werkt schitterend nu!!!

Ik heb nadien nog eens geprobeerd in manuele mode, en toen werkte het ineens niet meer. Wazig beeld. Maar hoe stom van me, ik was vrijdagavond laat in den donker foto's gaan nemen in Gent. Alle settings waren ingesteld op den donker natuurlijk. Ik had deze gisteren, in al mijn enthousiasme en haast, niet meer bekeken, en dan zie je natuurlijk niets.

Ik hoop dat ik jullie niet te veel last heb bezorgd!! En dat jullie mij niet doodschieten nu

Mijn excuses hiervoor. Zal in 't vervolg beter opletten.

Enne... die tele is een echte aanrader voor canon G2 gebruikers.

Ben er nog niet goed van geloof ik. Ik zal me hier niet meer durven laten horen vrees ik.

Comment

Och,
              Als ik alle stomme dingen die ik per week doe zou opsommen, zou je verbaast zijn dat ik nog steeds een baan heb...

Veel voorkomende fout trouwens, de settings gebruiken van een vorig shot en dan denken: hoekandatnou???

Laat maar eens wat macro-opnamen zien. Ik zal vanavond of morgen wat plaatjes uploaden naar deze thread.

Kevin

Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

Zoals gezegd:

Met 2x adapter genomen.

En deze zonder...
                Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

Comment

Echt heel mooi. Proficiat hoor. Ik ben echt aan het oefenen. Maar heb nog niet echt een mooie om te tonen.

Eerst veel oefenen eh

Maar ik zal der een paat tonen bij beoordeel mijn foto, later.

Comment

Working...
                  X