Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm FinePix S602 Zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FujiFilm FinePix S602 Zoom

    Hallo allemaal,
    ik heb een FujiFilm FinePix S602 Zoom gekocht. Heb me nu dan ook maar aangemeld bij dit forum.
    Iemand tips met betrekking tot gebruik van deze camera?

  • #2
    Hoi muurman proficiat met je aankoop en welkom op belgiumdigital je hebt een mooie keuze gemaakt en zult er geen spijt van krijgen ik zou zeggen boekje lezen en trekken maar als je een redelijke geheugenkaart hebt hé
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #3
      Heb boekje al ingekeken. Op auto kan ik ook prima foto's maken. maar op handmatig word het wat lastiger. wanneer kies ik nu bv welke sluitersnelhied en welk diafragma. Ook weet ik nog niet precies wat te doen als ik een foto wil maken waarbij de zon ( gedeeltelijk ) , de lens in schijnt.

      Comment


      • #4
        Misschien een boek(je) aanschaffen over 'gewone' fotografie als je graag volledig manueel wil werken, of eens rondneuzen op deze site of ergens anders op het www ...
        Tis digitaal, dus proberen kost geen geld, enkel batterijen

        En welkom op dit forum, doe maar eens een search in deze categorie op s602 en je zal enkele uurtjes/dagen/weken zoet zijn

        Comment


        • #5
          wanneer kies ik nu bv welke sluitersnelhied en welk diafragma.
          zet je camera eens in P-stand, zo zie je wat de camera van de situatie denkt en heb je al een soort houvast.

          nog een specifieke s602-tip: gebruik de AUTO-stand NIET !
          Gebruik de P-stand, bijna dezelfde functionaliteit (iets meer nog geloof ik zelfs, maar dat zal je later wel ontdekken) en de resultaten zijn een pak beter.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            nog een specifieke s602-tip: gebruik de AUTO-stand NIET !
            Tom, waarom adviseer je de autostand niet te gebruiken ?
            Ik heb deze camera nu 3 weken, en ben zeer tevreden erover hoewel ik nog heel veel zal moeten uitproberen. Ik dacht dat je door de auto-stand de camera al leert kennen, maar blijkbaar is dan de P-stand dus volgens jou meer geschikt. Ik wil dat best geloven, maar wil je mij ( ons ) daar iets meer over uitleggen.

            Alvast bedankt, JantjeB.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              ik kan het echt niet uitleggen, ik weet het gewoonweg niet, maar andere s602z-gebruikers zullen dit beamen...
              als iemand DE verklaring heeft, zou ik het ook willen weten.
              Ik weet zelfs al niet meer 'wat' er juist slechter was, maar ik weet wel dat ik dit vrij snel merkte bij het inladen van de foto's op pc.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Originally posted by tom314
                ik kan het echt niet uitleggen, ik weet het gewoonweg niet, maar andere s602z-gebruikers zullen dit beamen...
                als iemand DE verklaring heeft, zou ik het ook willen weten.
                Ik weet zelfs al niet meer 'wat' er juist slechter was, maar ik weet wel dat ik dit vrij snel merkte bij het inladen van de foto's op pc.
                Wat ik zeker weet dat je niet hebt in AUTO en wel in P is controle over ISO. Ik vermoed dat ook de sharpening en wellicht nog een paar andere instellingen niet wijzigbaar zijn in AUTO. Maar normaal gezien zou de meting in AUTO en in P net hetzelfde moeten zijn, met het voordeel in P dat je nog kan kiezen tussen equivalente belichting met andere sluitertijd en ander diafragma. Maar dat laatste wist je al.

                Tom, jij gebruikt de laagste setting voor sharpening hé? Dat verschil zou je goed moeten zien, vooral in foto's met veel kleine details. Daar hebben we op DPReview nog hele lange threads over opgezet vorig jaar.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Ik zou niet weten wat er mis is met de auto-stand
                  Ik werk ook liever in P-mode omdat je dan toch al enkele instellingen meer hebt die je zelf kan regelen, en werk ook veel op manueel, maar ik heb nooit gemerkt dat auto 'slechtere' foto's zou geven??

                  En ik werk ook op de 'soft' sharpening want anders zijn de foto's gewoon TE scherp (vliegende meeuwen lijken er wel met PhotoShop opgeplakt, zo scherp )

                  Comment


                  • #10
                    Hallo luitjes, ik heb in deze topic dan wel niet de vraag gesteld,
                    maar door jullie antwoorden ben ook ik een heel stuk wijzer geworden.
                    Tom had al eens eerder laten weten dat ik het beste de soft-stand kon gebruiken bij sharpening, dus daar was ik al mee bezig.
                    Maar wat doen jullie bijv. in de meeste gevallen met de WB, laten jullie die op auto staan ?

                    Alvast bedankt, JantjeB.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Maar wat doen jullie bijv. in de meeste gevallen met de WB, laten jullie die op auto staan ?
                      nope.
                      buitenfoto's dikwijls 'bewolkt' gekozen
                      ofwel setting 1-2-3 boven

                      of, en dat doe ik ook heel vaak: custom white balance opzetten voor de situatie. als je die juist zet, geeft het de beste resultaten.
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tony smeT
                        Ik zou niet weten wat er mis is met de auto-stand
                        Ik werk ook liever in P-mode omdat je dan toch al enkele instellingen meer hebt die je zelf kan regelen, en werk ook veel op manueel, maar ik heb nooit gemerkt dat auto 'slechtere' foto's zou geven??

                        En ik werk ook op de 'soft' sharpening want anders zijn de foto's gewoon TE scherp (vliegende meeuwen lijken er wel met PhotoShop opgeplakt, zo scherp )

                        Dus ik begrijp dat je hem standaard op 'soft' laat staan?

                        Comment


                        • #13
                          @ Maasnet: yep!


                          Originally posted by tom314
                          buitenfoto's dikwijls 'bewolkt' gekozen
                          ofwel setting 1-2-3 boven
                          setting 1-2-3 boven? Toch niet voor buitenopnames??

                          Ik probeer qua witbalans ook zelf te bepalen of het zonnig of bewolkt is (voor buitenopnames dus), voor binnen gebruik ik meestal auto...

                          Comment


                          • #14
                            nee, dat staat er toch ook niet hé..

                            hij vraagt of wij de auto-stand gebruiken, zo nee, welke dan wel.. ewel, die dus hé..
                            uiteindelijk denk ik dat muurman een beetje teveel schrik heeft van zijn camera , gewoon proberen joh,

                            tip: zet via SET de camera op POSTVIEW (of Preview, ik kan in de war zijn). In ieder geval, dan blijft je opname na het schieten staan totdat je OK klikt. Zo kan je zeer snel de verschillende standen ontdekken en onmiddellijk resultaat zien.
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment


                            • #15
                              Proficiat collega S602-er !!
                              Algemene reactie: Auto stand is prima, ik heb er 6-7 maand foto's mee genomen (van november tot april) maar dan begon om onverklaarbare reden teveel licht op mijn foto's te komen. En iedereen kent de lichtomstandigheden dit jaar: zon zon en nog eens zon. Vandaar denk ik dat in heel lichtrijke omstandigheden de camera wat overbelicht.
                              Witbalans laat ik op auto voor buitenopnames in daglicht. 's Avonds en binnen wordt dat anders.
                              En ik werk het liefst met de normal-setting qua scherpte. Heb ook soft en hard geprobeerd, die staan mij niet zo aan.

                              Groetjes ! En succes met je camera.
                              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                              Comment

                              Working...
                              X