Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil D50 en D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil D50 en D60

Hallo,

Ik wil een nieuwe nikon kopen (mijn vorige is nog analoog), maar ken heel weinig van de technische benamingen. Ik twijfel tussen een tweedehands D50 (met 18-55 en 55-200) of een nieuwe D60 (met 18-55 VR en 55-200 VR). Ik betaal ongeveer het dubbele voor de nieuwe en aangezien ik de camera een jaar lang in Afrika ga gebruiken (en er voor vrees dat hij gestolen gaat worden) speelt de prijs wel een grote rol.

Iemand raad?

En hoe groot is het kwaliteitsverschil met de D90?

Re: Verschil D50 en D60

Je zegt dat je vorige een analoge Nikon is. Dan heb je ook nog Nikkor objectieven. Het voordeel van de D50 is dan dat je deze objectieven kan blijven gebruiken, je moet dan enkel een occasie body aanschaffen.
    De D60 heeft geen focus motor in de body, en kan dus enkel met de nieuwere AF-S objectieven overweg.
    Als je je oude objectieven kan blijven gebruiken, zou je voor een iets hoger in het gamma body kunnen gaan. Bijvoorbeeld een occasie D80 of D200 body.
    Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

maar.....

D60 kan ook veel hogere iso's aan, beter en duidelijker scherm, antistofsysteem, meer megapixels,

D90 heeft dan ook weer de betere technologie zoals bij de D60 maar veel meer knopjes (scherpdiepte, bracketing, functieknoppen), live view , nog groter scherm, filmmogelijkheid en ligt beter in de hand (maar is zwaarder)

ik zou voor de D90 als de prijs haalbaar is , densnoods een jonge 2dehands D80 of als je het echt compact wenst te houden D60
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joseph_noelmans Bekijk bericht
        Je zegt dat je vorige een analoge Nikon is. Dan heb je ook nog Nikkor objectieven. Het voordeel van de D50 is dan dat je deze objectieven kan blijven gebruiken, je moet dan enkel een occasie body aanschaffen.
        De D60 heeft geen focus motor in de body, en kan dus enkel met de nieuwere AF-S objectieven overweg.
        Als je je oude objectieven kan blijven gebruiken, zou je voor een iets hoger in het gamma body kunnen gaan. Bijvoorbeeld een occasie D80 of D200 body.
        Op de D60 kan je ook perfect de oudere Nikkor objectieven gebruiken.
        Alleen zal je dan manueel moeten focussen.
        Zeggen dat het niet kan is dus niet correct.
        Mvg Tim

Comment

Als de kans bestaat dat hij gestolen gaat worden zou ik toch niet te veel uitgeven en de D50 kopen hoor.
          Dat is wel een oudere camera, maar die trekt best wel mooie plaatjes.

Comment

Waarom geen D80? Dat is een zeer goed toestel en moet je kunnen kopen voor een zacht
            prijsje...

Comment

Ik heb al een paar jaar een D50 in gebruik en ben er zeer tevreden van.
              Onlangs heb ik een 2de camera aangeschaft : Fuji S5 Pro die momenteel goedkoop over de toonbank gaat waarop eveneens de Nikon lenzen passen. Laat je niet verleiden door het aantal megapixels.

succes met de keus
              Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

Comment

Ik ben er nog altijd niet uit...
                Ik zou de camera voor ongeveer alles willen gebruiken: portretten, landschappen, insecten, ... . Ik wil graag een lens die tot 200 gaat. De body dient vooral stevig en praktisch te zijn. De luchtvochtigheid is heel hoog in het gebied waar ik een jaar ga wonen..

Canon 450D is te koop met 18-55 IS en 50-250 IS, de Nikon D60 is te koop met 18-55 VR en 55-200 VR. Verschil in prijs is 100 euro. Of een Canon 1000D met een 18-2OO IS-lens? Het voordeel is dat ik mijn lenzen dan niet moet verwisselen en er dan ook minder stof en vochtigheid in de body komt... .

Comment

Een Nikon D60 of D40 met een 18-200vr is uiteraard ook nog een optie. Als je twijfelt tussen een D60 of D50 zou ik de D40 ook in beschouwing nemen.

Wat voor lenzen gebruik je nu? Sommige lenzen zijn welicht interessant voor je DSLR.
                  Hou rekening met de cropfactor. 28mm analoog is niet 28mm digitaal, maar 42mm in beeldhoek gezien dan.

Comment

De d50 is zeker geen slechte camera. (zeker als je in raw werkt, kwaliteit van de jpgs die er uit komen vind ik minder)
                    Als dit nog binnen je budget valt zou ik met het geld die je uitpaart met het kopen van de D50 de 18-200 nikkor lens kopen.
                    (zo hoef je ook niet druk te maken om stof bij het verwisselen van lenzen)

groetjes,

Comment

Een D70(S) is ook wel een goed alternatief en kwa prijs t.o.v. een D50 is geen verschil.
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Je spreekt van een D60, dus ik schat je budget op 5 a 600 euro. Voor ongeveer 500 euro kan je ook een D200 body op de kop tikken, daarmee kan je dan je analoge lenzen, indien het nog geen AF-lenzen zijn maar AI of dergelijk, gebruiken met sturing van diafragma-ring en scherpstelbevestiging.

Die kan je zelfs vinden met een NIKKOR 18-200 lens, die momenteel een 800 euro moet kosten. Dat is de nieuwprijs van de lens. Kijk eens op kapaza. Toestel kostte nieuw lanceerprijs 2399 met zo'n lens.

Eender welke NIKON kan de oude lenzen fysiek aanpassen, maar die werken wel het best en leukst op een D200/D300/D700

D200 > D90 > D80 > D50 > D60 is mijn volgorde.

Comment

Working...
                        X