Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor cleaning went wrong

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sensor cleaning went wrong

Heb een probleem met mijn 350D hier. Ik was eens aan het kijken voor die ingebouwde sensor cleaning. Daarvoor moet je dus eerst de lens en battery grip enzo afhalen. Het was niet mijn bedoeling om te gaan cleanen, maar ik heb me jammergenoeg misklikt
    Ik zat in dat menuutje, maar in plaats van op 'stop' te duwen, heb ik dus op Ok geduwd, waardoor die spiegel toch wordt opengeklapt, en de sluiter wordt geopend, terwijl alles er natuurlijk nog opzit :angry:

ik heb de camera gewoon afgezet en weer opgezet, maar nu wil die dus niet meer focussen. Het scherm blijft ontzettend onscherp. Ook als ik door de zoeker kijk, is mijn weergegeven info ook beduidend onscherper. Heeft iemand enig idee wat ik hier nu mee moet doen? Gewoon binnenbrengen en hem eens deftig laten reinigen nu ofzo? Ik denk het mijn zoeker ofzo is die wazig is oid, want de foto's zelf zijn scherp, maar op de zoeker zijn ze onscherp.

Bedankt alvast. Ik hoop toch op een relatief positieve reply.
    Last edited by lender; 27 maart 2009, 21:49.

Re: Sensor cleaning went wrong

De 350D heeft geen automatische sensor cleaning.En wil je dit handmatig doen, zorg dat je batterij volledig is opgeladen .De batterijgrip moet er dus niet af, enkel de lens.
    Ivm onscherpte, misschien je batterij er eens gedurende 5 minuten uithalen zodanig dat je camera echt volledig zonder reststroom komt en dat terug opzetten.Anderzijds ben je toch niet tegen het matglas gekomen, dit is namelijk bijzonder gevoelig.Neem eens een foto en zie of deze scherp is.Is dit zo, dan is er iets met het matglas.
    Eric

Comment

normaal zou er niets mis mogen zijn aan uw camera staat uw dioptrie juist? en gaat uw auto-focus? ik vind het maar raar dat uw camera nu niet meer werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
        normaal zou er niets mis mogen zijn aan uw camera staat uw dioptrie juist? en gaat uw auto-focus? ik vind het maar raar dat uw camera nu niet meer werkt.
        Ik heb er een kleine update zonet bijgezet die ik vergeten vermelden was voor moest er overgelezen worden:

'Ik denk het mijn zoeker ofzo is die wazig is oid, want de foto's zelf zijn scherp, maar op de zoeker zijn ze onscherp. '

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Feyen Bekijk bericht
          De 350D heeft geen automatische sensor cleaning.En wil je dit handmatig doen, zorg dat je batterij volledig is opgeladen .De batterijgrip moet er dus niet af, enkel de lens.
          Ivm onscherpte, misschien je batterij er eens gedurende 5 minuten uithalen zodanig dat je camera echt volledig zonder reststroom komt en dat terug opzetten.Anderzijds ben je toch niet tegen het matglas gekomen, dit is namelijk bijzonder gevoelig.Neem eens een foto en zie of deze scherp is.Is dit zo, dan is er iets met het matglas.
          Ik ben nergens aangekomen. Het was al onscherp direct na ik op 'OK' geklikt had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk bericht
            Ik ben nergens aangekomen. Het was al onscherp direct na ik op 'OK' geklikt had.
            Ik denk toch ook in de richting van de dioptrie... Draai eens aan het wieltje - rechts op de bijgevoegde foto - terwijl je in de zoeker kijkt.
            BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
              Ik ga hier zometeen eens mijn zus aan haar oren gaan trekken. Heeft madam blijkbaar aan dat schuiverke gedraaid zonder dat ik het wist. Ik voel me plots enorm dom

topic mag toe

Comment

waar zijn we mee bezig
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Als je via het menu de spiegel laat opklappen terwijl de lens er nog op zit, kun je echt niets mis doen. De juiste procedure is wel om:
                  - je reinigingsspullen klaar te zetten;
                  - zorgen dat je batterij opgeladen is (een grip, met twee opgeladen batterijen, is nog beter);
                  - de lens verwijderen;
                  - de spiegel opklappen;
                  - de reiniging uitvoeren;
                  - toestel afzetten (spiegel klapt automatisch terug) en lens terug op toestel plaatsen;
                  - toestel opzetten en met een zeer klein diafragma (f16 of hoger) een foto maken, bv van een wit blad papier, of van de blauwe lucht, en checken of je nog vlekken ziet.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik ga hier zometeen eens mijn zus aan haar oren gaan trekken. Heeft madam blijkbaar aan dat schuiverke gedraaid zonder dat ik het wist.
                    De zus... rright.

Je moet het objectief van de camera halen bij het reinigen, vanwege de robotarm-met-kwast die het achterste lenselement immers stevig zou bekrassen.
                    Moest dit toch gebeuren moet je de lens er afnemen, naar de fabrikant bellen en het woordje voorlezen dat gevormd is door de krassen.
                    ... ik kan al raden wat er staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                      De zus... rright.
                      Op wat slaat dit nu weer? Kan ik er aan doen dat zij ook af en toe eens die camera in haar handen pakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                        ... ik kan al raden wat er staat.
                        Ik ben benieuwd. Vertel het eens.

Comment

Working...
                        X