Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera kopen (beginner)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera kopen (beginner)

Hallo mensen,

Ik zit al een tijdje met de gedachte om een nieuwe en degelijke camera te kopen, maar toen ik zelf opzoek ging zag ik door het bos de bomen niet meer. Nu ben ik tijdens mijn zoektocht op dit forum gestuit. Ik heb hier dus op dit forum wat rondgesnuffeld, opzoek naar soortgelijke vragen, maar ik kon niet direct iets vinden wat van toepassing was op mijn situatie (het budjet speelde mij nl. nogal wat parten).
    Nu hoop ik dat jullie mij een beetje wijze raad kunnen gegeven bij het uitkiezen van een nieuwe camera.

Ik wil een camera van om en bij de 200 euro. Ik weet dat dit zeker niet veel is, maar ik heb hier een aantal "goede" redenen voor; De eerste is dat ik in de grote vakantie naar vietnam vertrek, waar ik natuurlijk mijn fototoestel mee naartoe wil nemen en stel nu dat deze daar gestolen wordt, dan blijft de schade nog redelijk beperkt, de tweede is dat ik de camera ook mee wil nemen als ik bezig ben met mijn favoriete hobby en dat is vissen en nee niet zomaar op een stoetje zitten en naar het water kijken, de vissport die ik voornamelijk beoefen is het roofvissen. Hierbij maak ik ook wel eens gebruik van een bellyboat, waar het risico op nat worden toch net iets groter is dan tijdens het struinen. De derde reden is dat ik nog met een studentenbudjet zit en dus niet al te veel heb om uit te geven. De laatste reden is het feit dat ik nog een totale beginner ben op vlak van fotografie en dus niet gelijk al mijn geld hier in wil pompen.

Wat verlang ik van mijn camera in spé? Wel ik heb enkele foto's ter illustratie uitgezocht:

1. Een camera die scherpe foto's trekt bij snelle en plotse bewegingen.

2. Een camera met een redelijke zoom en die de details mooi kan weergeven.

3, 4. Een camera die grote ruimtes goed in beeld kan brengen(groothoek dus) , goed werkt bij minder licht.

5. Een camera die kleuren goed tot hun recht kan laten komen

Edit Mod Franciskine : Aangezien je de foto's niet zelf hebt gemaakt worden deze achter een linkje geplaatst.

6. Het zou ook leuk zijn als ik er foto's in raw formaat mee zou kunnen nemen.

7. Ik zou zelf ook graag wat me de instellingen kunnen spelen, om het gevoel van fotografie wat beet te kunnen krijgen.

Samengevat, een camera die alles kan.
    Ok zelfs ik weet als beginner dat als je een camera wilt hebben die aan dit alles voldoet, je eigenlijk een DSLR of spiegelreflex camera nodig hebt, met voor iedere situatie verschillende lenzen, filters, etc. Maar ik hoop dat jullie toch een betaalbaar alternatief kunnen suggerenen.

En om te laten zien dat ik niet gewoon uit luiigheid mijn vraag stel op dit forum geef ik even een paar voorbeelden waar ik zelf op ben uitgekomen:

fujifilm finepix s8000fd
    kodak easyshare z8612 is
    sony dsc-w150
    kodak z712 is
    Panasonic Lumix DMC FZ28

Ik ben jullie alvast heel erg dankbaar met de wijze raad en als ik ooit iemand tips kan geven over het roofvissen, twijfel dan niet.

PS: Ik heb met mijn voorbeeldfoto's een beetje valsgespeeld, er zitten nl. een aantal foto's bij die getrokken zijn met spiegelreflexcamera's/polarisatiefilters...

Groeten

Alex
    Last edited by Franciskine; 28 maart 2009, 20:45.

Re: Nieuwe camera kopen (beginner)

fuji s100fs
    en misschien de casio pro ex-f1 voor de snelheid misschien (beeldkwaliteit zal wel minder zijn dan de fuji maar 60fps klinkt aantrekkelijk)

Ik had de panasonic fz50 en was daar super tevreden over maar of deze nog kan tippen aan de fuji weet ik niet. Maar een manuele scherpstelring zou ik toch aanraden.

Prijs is rond de 400 euro maar is het dubbel en dik waard. Anders de 2dehandsmarkt in de gaten houden.
    Last edited by ducaudi; 28 maart 2009, 19:31.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
    X