Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geschikte camera

Oorspronkelijk geplaatst door Annelien Bekijk bericht
    Ik twijfelde dus tussen de Canon 450D, 1000D en de Nikon D60, maar wat ik aan Nikon een beetje als 'minpunt' zie is dat er geen livevieuw is. Nu ik weet wat het is, lijkt mij dat toch een zéér handige optie .. zeker als je van compactgebruiker -waar er nu geen zoeker is- overstapt naar DSLR. Of mis je dit niet zo echt?
    Vergeet de lifeview. Dit is niet een functie die je toelaat je DSLR echt als een compactje te gebruiken. Het is een optie als je bijv macrofotografie beoefend.
    Als je echt met een display wil werken, ga dan voor een toprange compact zoals de canon G10. Kost net geen 500 € dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Vergeet de lifeview. Dit is niet een functie die je toelaat je DSLR echt als een compactje te gebruiken. Het is een optie als je bijv macrofotografie beoefend.
      Als je echt met een display wil werken, ga dan voor een toprange compact zoals de canon G10. Kost net geen 500 € dacht ik.
      Het is toch wel iets meer dan een optie voor macrofotografie. Als je al eens graag savonds
      rondwandelt, bijvoorbeeld in de stad en met een statief is het reuzehandig. Eerst dacht ik
      ook dat het weinig zin had, maar ik gebruik live view wel telkens ik een statief boven haal
      en op statief werken doe ik nu liever dan ooit.

Comment

Ik kan me perfect vinden in Doudeke's post: op statief is de Live View zeer handig voor het maken van de compositie. Voor de rest gebruik ik liever de zoeker.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Laten de fabrikanten een gecombineerde maken met Zoeker en Scherm.
          Liefst wel een draaibaar scherm, soms is een scherm niet te gebruiken zoals in het donker.
          Heb hier ook een Canon Powershot met beide mogelijkheden maar als het donker is kijk ik door de zoeker want op het scherm is dan weinig te zien.
          Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Working...
          X