Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geschikte camera

Hallo,

ik ben er steenvast van overtuigd dat ik een nieuw fototoestel wil kopen, alleen heb ik wat nood aan advies.
    Momenteel heb ik een Nikon Coolpix L18, waar ik zeer tevreden van ben,
    maar ik zou graag een toestel hebben waarmee je meer kan regelen .. een groot toestel dus, hoe ik het wel eens durf noemen.
    Hoe meer ik lees over DSLR camera's en hoe meer ik kijk op websites van Nikon,Canon, .. hoe verwarrender ik het allemaal vind.
    Ik heb helemaal geen idee op wat ik moet letten en bij welk soort toestel ik moet kijken.

Ik zou mijn fototoestel vooral willen gebruiken voor;
    - het fotograferen van voorwerpen
    - portretten van vrienden op een locatie
    - op feestjes
    dus eigenlijk vanalles, maar dus niet expliciet voor sporten, landschappen of echt voor studiowerk ..

Mijn budget zit zo tussen de €400-, €600

Heeft er iemand een voorstel? Welk merk hiervoor het beste in aanmerking komt ofzo ..

Alvast bedankt!

Re: Geschikte camera

Persoonlijk kan je met elke reflex die je tegenwoordig koopt, geen slechte keuze maken.
    In de prijsklasse tussen 400 en 600 euro is er voor elk merk wel een toestel dat aan je wensen kan voldoen.
    Wat belangrijker is zijn de lenzen die je erop zet.
    Persoonlijk zou ik starten met een kitlens die standaard bij je toestel zit, en nadien kan je nog steeds uitbreiden naar andere lenzen.
    Hierbij wil ik je wel vermelden dat bij canon en nikon de meeste keuze 2dehands te vinden is, en ook bij deze merken heb je het meeste keuze van beschikbaar van nieuwe lenzen.

Toestellen die volgens mij aan je verwachting kunnen voldoen zijn : Nikon D60, Canon 1000D, Canon 450D, Sony a200,A300, ...

Wat ik zeker eens zou doen, is een grote fotozaak binnenstappen en al de toestellen eens in je handen nemen, en kijken wat je best in je hand hebt en wat je het handigt lijkt.

Succes met je keuze
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

mijn voorganger heeft alles al gezegt, je bent een vrouw dacht ik toch, de 1000d is perfect voor kleine handen
      maar, de 500d is uit en ik heb de specs gelezen daar kan je niet omheen 15 mpix
      film, enzo, stof tot nadenken
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        mijn voorganger heeft alles al gezegt, je bent een vrouw dacht ik toch, de 1000d is perfect voor kleine handen
        maar, de 500d is uit en ik heb de specs gelezen daar kan je niet omheen 15 mpix
        film, enzo, stof tot nadenken
        Die zal voorlopig nog niet aan het vooropgesteld budget van TS te verkrijgen zijn, denk ik.
        Neen, de beste raad is inderdaad naar een winkel gaan en al die toestellen 'ns vastnemen.
        Aan het lijstje van PVA kun je ook nog een Pentax en Olympus toevoegen. Ook die hebben
        prima instaptoestellen.

Comment

Oh, dus eigenlijk is de body zelf niet zo van groot belang .. in tegenstelling tot de lezen
          Oké, dankje Dan zal ik eens wat informatie en revieuws zoeken over de toestellen én eens naar een winkel gaan om te gaan kijken

Comment

ik zou zeker eens naar pentax gaan kijken ...

de pentax k20D

Ontdek 100 jaar PENTAX innovaties die een revolutie hebben gebracht in de fotografie. Ontdek meer over onze camera's, lenzen, verrekijkers en accessoires.

Comment

Nikon D60 met 18-55VR en 55-200VR is al een heel mooi starterspakket:

www.top-foto.de

Ingo Albert van Top-foto spreekt perfect Nederlands en de service is

Comment

ik denk dat het ofwel een Canon 1000D, 450D of Nikon 60D zal worden ..
                maar in de revieuws zie ik vaak iets terugkomen over een livevieuw,
                maar ik heb precies niet goed door waarover ze het nu precies hebben .. Het lijkt me nochtans iets logish te zijn
                Kan er me iemand uitleggen wat het nu percies is?

Comment

Live view komt erop neer dat je foto's maakt (of kunt maken) via het LCD-scherm. Dit is de gebruikelijke manier van fotograferen bij compactjes, zoals de Ixus en dergelijke. Bij de oudere dSLR fotografeer je door de zoeker. Mijn 350D heeft geen live view, mijn 50D wel.

voor er een "purist" aantreedt, even toelichten dat ik hier met "foto's maken", "fotograferen" bedoel: door de zoeker/via het LCD-scherm je onderwerp bepalen, licht meten, scherp stellen, de compositie maken en de ontspanknop helemaal indrukken.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ik denk dat het ofwel een Canon 1000D, 450D of Nikon 60D zal worden ..
                    maar in de revieuws zie ik vaak iets terugkomen over een livevieuw,
                    maar ik heb precies niet goed door waarover ze het nu precies hebben .. Het lijkt me nochtans iets logish te zijn
                    Kan er me iemand uitleggen wat het nu percies is?

Hier kan je er meer info over vinden: Klik

Succes

Comment

Dankje!
                      Last edited by Annelien; 29 maart 2009, 12:40. Reden: antwoord ondertussen al gegeven ;)

Comment

Uitstekende link. Bedankt!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          Hier kan je er meer info over vinden: Klik

Succes
                          Als je een camera wilt met "echte" live view, snelle autofocus....ga dan voor de Panasonic DMC G1.(http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcg1/) Dit is een moderne 4/3 camera met verwisselbare objectieven, zonder spiegel. Ook dit zal de nodige reacties bij de andere fabrikanten ontketenen. Het einde van de "spiegel"reflex is in zicht..Die spiegel is voor niets nodig met de huidige stand van de CCD/CMOS en lcd technologie. Die spiegel is op vandaag nog enkel een nostalgische uitloper van de analoge fotografie

Comment

Dag Annelien,

Ik heb me dezelfde vraag een tijd geleden ook gesteld. Heb uiteindelijk gekozen voor de Nikon D60 met standaardlens (18-55mm)
                            Vooral om de reden dat er bij Nikon en Canon op de 2de hands markt meer aanbod is qua lenzen, en je raakt je toestel wsl sneller kwijt wil je het terug verkopen.
                            Ik had ook gewoon zelf een goed gevoel bij het toestel. Bij Bartok (winkel in Limburg) was er tevens een interessant aanbod: toestel, lens, statief, tas, geheugenkaart voor alles € 600.
                            Maar wat ik verder hoor, is dat zeker ook Sony goed is (ook goedkoper).

Veel succes met je keuze!
                            Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelsien Bekijk bericht
                              Ik heb me dezelfde vraag een tijd geleden ook gesteld. Heb uiteindelijk gekozen voor de Nikon D60 met standaardlens (18-55mm)
                              Ik twijfelde dus tussen de Canon 450D, 1000D en de Nikon D60, maar wat ik aan Nikon een beetje als 'minpunt' zie is dat er geen livevieuw is. Nu ik weet wat het is, lijkt mij dat toch een zéér handige optie .. zeker als je van compactgebruiker -waar er nu geen zoeker is- overstapt naar DSLR. Of mis je dit niet zo echt?

Comment

Working...
                              X