Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies Telelens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Belgnr1 ( ben je werkelijk Albert ?? )
    Als ik echt Albert was geweest moest ik niet deze moeilijke keuze maken, ik kocht ze me gewoon allemaal

@Yoda: daar ga ik nog even over nadenken. Ik was hoe dan ook van plan om de 50mm 1.8 aan te schaffen.

Ik draag mijn 50-500 (2kg) ook een hele dag om mijn nek, zelfs bij dit weer.
    WOW! heb je daar lang voor moeten trainen? toch geen dikke nek he?

Ik vraag me af of ik de 2.8 ga nodig hebben t.o.v. de f4. In het geval van de 2.8 is de Sigma vergelijkbaar met de Canon. De vraag ik is dus of ik met de f4 een mooie DOF kan bekomen, of dat de 2.8 een must is wat betreft DOF. Uiteraard rekeninghoudend met het feit dat ik vrijwel altijd buiten "bezig" ben.
    Weet iemand van jullie toevallig een foto van hetzelfde object / persoon genomen op dezelfde afstand met f2.8 en f4? het liefst natuurlijk met een 70-200 (Canon en/of Sigma)

Wat betreft het gewicht denk ik maar dat ik een fotowinkel ga bezoeken zodat ik de lenzen kan vasthouden.

Comment

f4 op 200mm geeft je meer dan genoeg dof hoor.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Ik dacht ook dat ik met f4 meer dan genoeg DOF zou moeten hebben. Wat zijn jou redenen geweest voor de aanschaf van de Sigma?

Comment

Originally posted by fredericrom
          f4 op 200mm geeft je meer dan genoeg dof hoor.
          Dat hangt ervan af hé. Focus eens op een onderwerp op oneindig met 200mm f4. Niet evident om iets te "isoleren" met beperkte scherptediepte. En op f2.8 zal het maar een fractie beter zijn. Anderzijds, als je op een paar meter afstand met die instellingen kan fotograferen, zal je een mooie bokeh hebben. Met beide lenzen.

Wat ik wil zeggen, is dat je rekening moet houden met de situatie waarin je fotografeert. Het is niet de lens (alleen) die bijvoorbeeld je bokeh bepaalt. Het komt erop aan je apparatuur te leren kennen en gebruiken en te weten hoe je een bepaald resultaat kan (re-)produceren.

Het grootste voordeel van een f2.8 ten opzichte van een f4 is volgens mij dat je meer licht hebt om te focussen, wat zowel bij AF als MF van pas komt. En op die f2.8 kan je nog een TC gebruiken zonder al te veel verlies. Op de f4 kan het ook nog met een 1.4x TC, maar dan zit je op de limiet voor je AF (f5.6).
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Belgnr1
            @
            Een brutale vraag: Is er iemand in de buurt de kempen met een 70-200 2.8 van Sigma en / of Canon? Ik zou graag willen voelen hoe zwaar 1,3 kg is.
            Als je in de buurt van Kontich komt ben je welkom en kan je altijd mijn lenzen eens testen op je 10 D.
            Daar zit de Canon 70-200 L F2,8 USM bij enkele Sigma's, en de Canon 35-350 L F3.5-5.6 USM
            Je kan mijn Email vinden in mijn profiel.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden...heel tof

@Digipics357: Ik zal denk ik ingaan op jou aanbond. Ik ga nu eerst met vakantie. Als ik na mijn vakantie nog geen keuze heb gemaakt zal ik je zeker mailen. In ieder geval heel vriendelijk bedankt voor het voorstel.

Comment

Working...
              X