Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 al tweedehands te koop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D700 al tweedehands te koop

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Dat de ruis van de D700 beter is dan de D300 geloof ik best maar de D90.
    Dit werd ook gezegd van de D80 tov de D200.
    Ze maken beiden telkens gebruik van dezelfde sensor(welliswaar met andere randelectronica op deze sensor).
    De D80 en de D90 zijn echter naar een meer consumenten publiek gericht en hebben beide een hogere ruisonderdrukking dan hun semi pro broers.
    Trouwens als de ruisonderdrukking in de camera reeds is gebeurd kun je geen weg meer terug. Zulke zaken gebruik je beter op de PC, dan bepaal je zelf in welke mate je dit doet en wat je wil opofferen tegen welke prijs.
    Ging er ook net op reageren...

Daarnet (post nr 2) zei devid al dat de D80 stukken beter is qua ruis dan de D200, toen moest ik al serieus de wenkbrauwen fronsen. En wat verder beweerde hij dat de D90 beter is dan de D300 qua ruis.

D80 & D200 delen dezelfde sensor.
    D90 & D300 delen dezelfde sensor (alhoewel D90 minder scherp is, plus D300 heeft 14bit RAW etc..)

...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      ...Mijn stille hope en verlossing uit dit dilemma zou de D400 worden:
      DF formaat, iso technologie van D700 en D3X, snelle AF, magnesium body, filmmogelijkheid en nog vele andere zoeken.
      ...
      DX formaat met iso technologie van de D700? dat zou ik vergeten.
      ISO technologie heeft alles te maken met pixeldichtheid.
      de D3x is minder sterk in de hoge ISOs dan de D700; de pixeldichtheid van een D300 op DX is vergelijkbaar met die van een D3x.
      Hoge iso's + hoge pixeldichtheid (D400 op DX, D4x op FF): daarvoor zal een nieuwe evolutie van de sensortechnologie nodig zijn.
      Last edited by erikdk; 2 april 2009, 11:32. Reden: typo
      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Ging er ook net op reageren...

Daarnet (post nr 2) zei devid al dat de D80 stukken beter is qua ruis dan de D200, toen moest ik al serieus de wenkbrauwen fronsen. En wat verder beweerde hij dat de D90 beter is dan de D300 qua ruis.

D80 & D200 delen dezelfde sensor.
        D90 & D300 delen dezelfde sensor (alhoewel D90 minder scherp is, plus D300 heeft 14bit RAW etc..)

...
        misschien dezelfde sensor maar geensinds de software. Onlangs hoorde ik nog iemand die meer tevreden was over zijn D50 dan D200 op het vlak van ruis wel te verstaan.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Binnenkort zal ik een serie on line zetten diverse budgetlenzen op de D700.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Het verschil is best klein tussen de D90 en de D300 maar de D90 doet het blijkbaar toch iets beter qua ISO, zo ook volgens menig hun beste vriend Ken Rockwell .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
              Het verschil is best klein tussen de D90 en de D300 maar de D90 doet het blijkbaar toch iets beter qua ISO, zo ook volgens menig hun beste vriend Ken Rockwell .
              Om het kort te houden:
              - Consumers hebben graag direct mooie plaatjes uit hun camera, waar ze zo weinig mogelijk post-processing aan moeten doen. In de D80, D90 en ook in de D50 zit reeds een hogere ruisonderdrukking, waardoor dus minder ruis op de foto's te zien is maar hiervoor offer je wat scherpte op.
              - Bij pro en semi pro camera's is deze ruisonderdrukking minder en is het de bedoeling om dit in post-processing te doen, waarbij je alles zelf 100% onder controle hebt.
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Om het kort te houden:
                - Consumers hebben graag direct mooie plaatjes uit hun camera, waar ze zo weinig mogelijk post-processing aan moeten doen. In de D80, D90 en ook in de D50 zit reeds een hogere ruisonderdrukking, waardoor dus minder ruis op de foto's te zien is maar hiervoor offer je wat scherpte op.
                - Bij pro en semi pro camera's is deze ruisonderdrukking minder en is het de bedoeling om dit in post-processing te doen, waarbij je alles zelf 100% onder controle hebt.
                Ik vind dat dit een tegenstelling die niet opgaat voor de D700 bvb. Daar is de ruisonderdrukking nog groter, is dit dan ook een consumer-model?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Om het kort te houden:
                  Denk dat je hiermee wel dicht in de buurt komt, als ik zie wat ik nog uit een ISO2500 RAW foto kan halen van mijn D300, was echt aangenaam verrast.
                  Kan natuurlijk niet vergelijken met een D90.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik vind dat dit een tegenstelling die niet opgaat voor de D700 bvb. Daar is de ruisonderdrukking nog groter, is dit dan ook een consumer-model?
                    Je bent appelen met peren aan het vergelijken. D700 heeft een fullframe sensor, in tegenstelling tot D200/D80/D90 etc.

Uitleg over hoge iso's en full frame: kijk eens bij Thom Hogan, of Ken Rockwell, of DP Review, of eender welke andere reviewsite.

Comment

Je bent appelen met peren aan het vergelijken. D700 heeft een fullframe sensor, in tegenstelling tot D200/D80/D90 etc.

Uitleg over hoge iso's en full frame: kijk eens bij Thom Hogan, of Ken Rockwell, of DP Review, of eender welke andere reviewsite.
                      Merci hé man, ik zal u nog eens meenemen volgende keer
                      Groeten,
                      Fred

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        misschien dezelfde sensor maar geensinds de software. Onlangs hoorde ik nog iemand die meer tevreden was over zijn D50 dan D200 op het vlak van ruis wel te verstaan.
                        Ik kom zelf van D50 voor mijn D80 en kan zeggen dat dat toch wel grote blablabla is.

D50, alhoewel zeer degelijk toestel, is gebouwd rond een sensor van de oude generatie (zat al in D100), waar het ruis vooral lelijker en opvallender is. Foto's op ISO 1600 zitten vol chroma ruis en vlekken in alle kleuren.... D80/D200 & D90/D300 heeft een betere output (in JPEG & nabewerkte RAW).

En je kan dan nog de 12MP van D200 downsizen tot de 6MP van de D50 en dan is het verschil nog vele malen groter..

Kan gemakkelijk link geven naar verschillende voorbeelden, maar vind het zelf de moeite niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Ik kom zelf van D50 voor mijn D80 en kan zeggen dat dat toch wel grote blablabla is.

D50, alhoewel zeer degelijk toestel, is gebouwd rond een sensor van de oude generatie (zat al in D100), waar het ruis vooral lelijker en opvallender is. Foto's op ISO 1600 zitten vol chroma ruis en vlekken in alle kleuren.... D80/D200 & D90/D300 heeft een betere output (in JPEG & nabewerkte RAW).

En je kan dan nog de 12MP van D200 downsizen tot de 6MP van de D50 en dan is het verschil nog vele malen groter..

Kan gemakkelijk link geven naar verschillende voorbeelden, maar vind het zelf de moeite niet..
                          Wel ik vond mijn D50 beter presteren qua ruis dan mijn D200 al was ik toen misschien nog te groen achter mijn oren en gaat het verhaal van de nabewerking hier ook misschien wel op.

D200 heeft trouwens 'maar' 10Mpx.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb zelf een D700 gekocht enkele maanden geleden en ben zeer tevreden. Als je vaak op hogere iso's werkt is dit gewoon een onvoorstelbaar toestel, en dan zou ik er gerust enkele compromissen bij nemen voor wat minder glas (maar dat kan allemaal nog meevallen, zoals al aangegeven door anderen kun je gerust een 35-70 f/2.8 gebruiken en die kosten niet veel, of een 28-70 f/2.8 van een Tamron of zo, zelf heb ik mijn 17-55 f/2.8 hier omgeruild voor een 28-70 f/2.8 (Nikon) en ik ben zeeer tevreden.)
                            Ik heb overigens ook terug een 20mm f/2.8, op film is dat een fantastische lens, op een D70s vond ik hem ook heel goed maar op mijn D200 en S5Pro viel hij tegen. Nu op mijn D700 is hij weer zeer goed, blijkbaar is de resolutie niet hoog genoeg voor D200 (dus ook wel niet voor D3x) maar wel voor een D700 of D70s. Ook een 85mm f/1.8 is zeer interessant en relatief betaalbaar.
                            Als je een beetje weet wat je zoekt kun je dus zeer goed glas krijgen voor een D700 voor een redelijke prijs. Maar stel dat je echt niet veel over hebt. Ik zou bij weinig licht nog liever fotograferen met een D700 + 28-80 f/3.3-5.6 (een prutslens van €50) dan met een D200 + 28-70 f/2.8 ;-)

Ik moet wel zeggen dat ik in de studio toch gewoon verder mijn S5pro gebruik, lang leve DX en Fuji als je toch geen snelheid of hoge iso's nodig hebt!

Comment

Dit heeft niets met ruisonderdrukking te maken maar met een veel lagere pixeldichtheid(3.3MP/cm² voor de D90 en 1.4MP/cm² voor de D700 maw een D700 pixel is meer dan dubbel zo groot dan een D90 pixel en zal derhalve minstens een stop beter presteren kwa ruis).
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

En is de D700 al tweedehands te koop......??
                                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Working...
                                X