Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 al tweedehands te koop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D700 al tweedehands te koop

Net onverwacht een premie gekregen op het werk, en het begint te kriebelen

Echter niet genoeg om een nieuwe camera te kopen. Nu is de vraag: staan er al D700 toestellen tweedehands te koop, en het is al de moeite om die tweedehands te kopen?

Of toch beter mijn D200 houden, en investeren in objectieven? Hoeveelheid centen is beperkt natuurlijk, en topglas + topcamera is niet haalbaar in één keer. Als ik een nieuwe camera koop weet ik uit ervaring dat ik er gemakkelijk zo'n drie jaar (of meer) mee doe.

Reden waarom ik aan de D700 denk is het feit dat ik de laatste maanden vooral tegen de ISO-beperkingen van de D200 aanloop, zelfs met 1.8 en 2.8 objectieven...

Re: D700 al tweedehands te koop

ik loop ook al een tijdje met die gedachten Roël.... maar dan met een keuze naar D300.

Momenteel loop ik oa nog met een D80 die naar ruis toch stukken beter is dan D200.
    Maar als ik soms het resultaat zie op iso 3200 of 6400 is dat toch fenomenaal.
    Vandaar de lonk naar D700 maar das FX en ik zit met een aantal niet FX lenzen alsook is die crop van 1.5 op tele toch handig. dus d300

maar Ken Rockwell beschouwd D300 als een slechte keuze tussen een iso betere D90 en robustere D700.

Mijn stille hope en verlossing uit dit dilemma zou de D400 worden:
    DF formaat, iso technologie van D700 en D3X, snelle AF, magnesium body, filmmogelijkheid en nog vele andere zoeken.

Een boek omtrent D400 zou verschijnen in juli dus wie weet zou dit een oplossing zijn voor zowel D80 als D200's

als ik er één zou kopen dan toch nieuw (dan steeks het niet op die 200€)
    Last edited by devid; 26 maart 2009, 11:03.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik kan je alleen maar zeggen dat de koop van de D700 het beste is geweest wat ik de laatste jaren heb gedaan.

Echter het koste mij heel veel geld, ook ik kwam van de D200.

De D200 + 17-55 heb ik met veel verlies moeten verkopen, erbij houden als backup camera was een oplossing geweest echter dan had hij nu zonder te gebruiken nog steeds in de kast gelegen.

Mijn advies zou zijn, zorg dat je eerst goede FF lenzen bezit (ook op een DX camera).
      Het later overschakelen naar een FF camera is dan niet meer zo duur.

mvg
      Antoine

Comment

Hi Antoine

ik merk dat ik op mijn D200 meer en meer mijn 50mm prime gebruik, en buiten de 70-300 VR.

Volgens mij gaat een 50 mm prime op een fullframe camera polyvalenter zijn dan op een DX - ik zou het voorlopig daarbij houden, en eventueel een breedhoek prime bijkopen tweedehands. De 24-70 2.8 ligt helaas buiten bereik voorlopig

Of ik zou die moeten aanschaffen voor gebruik op mijn D200, maar dat is qua brandpuntsafstand natuurlijk ook niet optimaal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Hi Antoine

ik merk dat ik op mijn D200 meer en meer mijn 50mm prime gebruik, en buiten de 70-300 VR.

Volgens mij gaat een 50 mm prime op een fullframe camera polyvalenter zijn dan op een DX - ik zou het voorlopig daarbij houden, en eventueel een breedhoek prime bijkopen tweedehands. De 24-70 2.8 ligt helaas buiten bereik voorlopig

Of ik zou die moeten aanschaffen voor gebruik op mijn D200, maar dat is qua brandpuntsafstand natuurlijk ook niet optimaal...
          Yep,
          Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat je nu geen specifieke DX lenzen meer moet kopen.
          Ik had er gelukkig maar 1 en dat was de 17-55.
          De 24-70 is idd duur en voor DX niet de optimale brandpuntafstand, maar het is wel een zeer geweldig objectief.

Ik heb al vaak geschreven dat de beste lens die je bezit op de camera zit en niet in de kast/tas ligt. Het is dan ook beter 1 goede lens te hebben dan een aantal waar je toch niet tevreden over bent.

Ik zou mijn premie voorlopig in de kast leggen en alles eerst eens goed overwegen.
          Het geld kun je maar 1x uitgeven en dan moet het ook iets zijn dat rendement brengt.

mvg
          Antoine

Comment

Ik denk dat ik inderdaad voorlopig afwacht, en eventueel een fatsoenlijk objectief aanschaf.

In de hoop op meer premies in de toekomst

Comment

Zit ook al een tijdje te kijken voor een D700, maar voorlopig nog boven budget..
              hoop dat de prijs zakt als de D700x uitkomt
              heb alvast een tweedehands 28-70 gekocht tegen dat ik hem heb..

Comment

ik zit een beetje in dezelfde situatie als Devid , behalve dat ik nog mijn D70 heb , en er eigenlijk ook nog tevreden over . Ik heb ook al zitten kijken naar een D300 maar stel het steeds uit , de cropfactor vind ik ook geen nadeel .
                Ik heb mijn Tamron lenzen buiten de 70-200 2.8 die ik prijs-kwaliteit zeer goed vind , dus het is ook een beetje afwachten op een eventuele upgrade van de D300 , waarschijnlijk zal dat een hele verandering geven in mijn foto's t.o.v. de D70...
                Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

De Tamron 28-75 2.8 doet het perfect op een D700 en die heb je al voor rond de €200. Scherp en een razend snelle AF, die het altijd goed doet , ook in het donker.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Net onverwacht een premie gekregen op het werk, en het begint te kriebelen

Echter niet genoeg om een nieuwe camera te kopen. Nu is de vraag: staan er al D700 toestellen tweedehands te koop, en het is al de moeite om die tweedehands te kopen?

Of toch beter mijn D200 houden, en investeren in objectieven? Hoeveelheid centen is beperkt natuurlijk, en topglas + topcamera is niet haalbaar in één keer. Als ik een nieuwe camera koop weet ik uit ervaring dat ik er gemakkelijk zo'n drie jaar (of meer) mee doe.

Reden waarom ik aan de D700 denk is het feit dat ik de laatste maanden vooral tegen de ISO-beperkingen van de D200 aanloop, zelfs met 1.8 en 2.8 objectieven...
                    Hier op het forum eentje te koop, amper een week oud, en met 24-70. http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-254079.html
                    laat je eens gaan Perelaar, zo heb je metteen topmateriaal inplaats van die Tamron of Sigmabrol.

Comment

Demeyereg: het is helaas geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen.

Ik ga de centjes voorlopig nog even vasthouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Tamron of Sigmabrol.
                        Voor de Tamron ben ik het daar absoluur niet mee eens, de Sigma is inderdaad een stuk minder.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Voor de Tamron ben ik het daar absoluur niet mee eens, de Sigma is inderdaad een stuk minder.
                          Heb ik allemaal gehad, zowel Tamron als Sigma en Tokina, eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik deze steeds heb gebruikt op Mijn Nikon F3, F4 en F5, en altijd was er wel iets dat mij tegenging bij een van die objectieven, haperende zoom onjuist diafragmadoorgave, slechte contactering enz. Ik wil hier nu niet beweren dat het allemaal schroot is, maar toch zijn de problemen veel freqwenter dan bij het orriginele betere (maar ook duurdere) Nikon glas, draai en keer het zoals je wil, maar er is maar één reden waarom die piratenobjectieven verkopen, en dat is de prijs.

Prijs/kwaliteit gezien zitten daar ook wel goed bruikbare objectieven tussen, maar weinig van die objectieven halen de kwaliteit van merkeigen glas, om maar niet te spreken over de compatibiliteit met een Boddy, hoeveel moesten er niet binnen om te reschippen bij aankoop van een andere boddy, bij Nikon heb ik dat nooit meegemaakt, wat ook wel zal gelden voor Canon, Pentax en andere merken met merkeigen glas.

Als de grote merken het moesten willen vuil spelen, dan maken ze vanaf morgen cameras waar geen enkel piratenmerk nog 100% zal op werken.

Verleden week heb ik een Nikon D3 met een Zeiss 85mm f1.4 in handen gehad, fantastisch gevoel van mechanische kwaliteit, en een niet te kloppen optiek, maar er zit geen AF op, en wat ik ook jammer vond, is dat je het diafragma niet kan instellen vanaf je camera, natuurlijk is het werkbaar, en in sommige gevallen kan het ook eens prettig zijn om mee te werken, maar je kan er ook dingen mee missen, ik zeg het, vooral optisch zie hier wat een mooie onscherpte en mechanisch is die zeiss waarschijnlijk niet te kloppen, maar dan heb je wat anders te missen, jammer.

Comment

Daar is de belleman weer

Pff die D700 + 24-70 voor 3000€
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Da;s momenteel best een mooie prijs. In Engeland zijn de prijzen fors omhoog.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X