Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge ISO waarden EOS 5 mkII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoge ISO waarden EOS 5 mkII

Ja, het klopt inderdaad, als de hoge tonen prioriteit uitstaat is er geen D+ te zien.
    Ben er ondertussen uitgeraakt, hoge ISO waarden ingesteld gekregen.
    Ik heb gisteren avond rond 19.30 uur (bijna donker) buiten een paar foto's genomen op deze hoge waarden, uiteraard zonder flits.
    Geprobeerd op ISO 6400, 12800 en 25600.
    Ik moet zeggen dat ze er op ISO 12800 nog redelijk goed uitzien.
    Maar zoals eerder gemeld, ik merk geen verschil als de ruisreductie aan staat of niet.
    Ik heb 3 foto's genomen, met dezelfde compositie, in RAW, met eerst ruisonderdrukking op normaal, dan op sterk en de derde op "uit".
    Ik merk op het scherm van mijn pc (MAC 15 inch) geen enkel verschil. Is dit normaal en zo ja, waartoe dient dan deze functie?

Comment

Ruisreductie dient volgens mij voor lange sluitertijden (>1 sec?). Ik neem aan dat je met die hoge ISO waarden nog redelijk snelle sluitertijden had.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

In raw ga je er niets van merken want de raw zijn zonder noise reduction (allee er zal er wel wat inzitten maar die kan je niet beinvloeden) in jpeg daarentegen ga je het verschil wel zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ruisreductie dient volgens mij voor lange sluitertijden (>1 sec?). Ik neem aan dat je met die hoge ISO waarden nog redelijk snelle sluitertijden had.
          Er staan als het ware 2 ruisreducties in de cfn menu's.
          1 Voor lange sluitertijden en 1 voor ruisreductie op hoge iso waardes.
          Het is wel degelijk deze voor hoge iso waardes die ik heb ingesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
            Ik heb 3 foto's genomen, met dezelfde compositie, in RAW, met eerst ruisonderdrukking op normaal, dan op sterk en de derde op "uit".
            Ik merk op het scherm van mijn pc (MAC 15 inch) geen enkel verschil. Is dit normaal en zo ja, waartoe dient dan deze functie?
            Voor jpg.

Ik zie ook geen verschil:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Voor jpg.

Ik zie ook geen verschil:
              http://www.dpreview.com/reviews/cano...kii/page24.asp
              Naar ik begrepen had wordt de high iso noise instelling in de raw bewaard als instelling en wordt de reductie achteraf dan automatisch uitgevoerd bij het renderen door de Canon Raw Software.

Comment

Working...
              X