Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine vervanger voor D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleine vervanger voor D70S

Oorspronkelijk geplaatst door Woete Bekijk bericht
    Ik zou voor een canon ixus kiezen met optische stabilisatie en een optisch zoekertje (als je je lcd afzet en je foto's door het zoekertje compositeert, dan gaat je batterij vééél langer mee).
    Dat je batterij langer meegaat ben ik het mee eens.
    Maar als je door de zoeker van zo'n toestel kijkt zie je wel niet waar je op scherp stelt.
    Je verliest dan de controle over je camera.
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Ik denk eraan om mij een Canon Ixus 980 IS zwart aan te schaffen.
      Ik lees hier en daar prijzen van iets onder de 300 Euro.
      Hij zal vooral door mijn vrouw gebruikt worden terwijl ik mij bedien van de Nikon 70S.
      Ook wanneer we niet mijn fototas wensen mee te nemen kunnen we dit compact(je) gebruiken. Lijkt mij een goede keuze. Wat denken jullie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
        Dat je batterij langer meegaat ben ik het mee eens.
        Maar als je door de zoeker van zo'n toestel kijkt zie je wel niet waar je op scherp stelt.
        Je verliest dan de controle over je camera.
        Standaard kiest zo'n camera'tje zelf waar het scherpstelt, maar op zich verlies je dan ook de controle waar het scherp stelt. Daarom dat ik het altijd instel om gewoon in het midden te focussen, en dan kan je optisch zoekertje wel perfect gebruiken. Na het scherpstellen kan je dan nog perfect je compositie verschuiven. Overigens kan je op vakantie bij veel zon beter zien door het zoekertje zien dan op je lcd dat dan vaak alleen zon reflecteert.
        Nikon

Comment

Om niet te veel toe te geven op je kwaliteit van je huidige DSLR, zou ik kiezen voor een
          hele goede compact. Zoiets als bijvoorbeeld de Panasonic LX3. Behalve een beetje weinig
          zoom, krijg je er wel een heel lichtsterk lensje bij en een behoorlijke breedhoek.

Comment

Hoi daar,

We hebben sinds vorige week een canon ixus 870 IS aangeschaft...klein compact met groothoek en 4 maal optische zoom...zeer goede lichtsterk lensje van 2.8f tot 5.3f zeer mooi lcd-scherm en simpele bediening...mijn vrouwke wou ook een compactje voor af en toe eens mee te nemen naar hier en daar...

Ik moet zeggen,ik zweer bij de beeldkwaliteiten van een DSLR. Maar dit toestelletje is toch ook wel top in zijn klasse...zeer mooie plaatjes en ook binnenshuis zeer goed resultaat...zijn heel tevreden van dit ixus model en het is dan ook niet voor niks kenn rockwell zijn favoriete compact...

grtz templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Woete Bekijk bericht
              Standaard kiest zo'n camera'tje zelf waar het scherpstelt, maar op zich verlies je dan ook de controle waar het scherp stelt. Daarom dat ik het altijd instel om gewoon in het midden te focussen, en dan kan je optisch zoekertje wel perfect gebruiken. Na het scherpstellen kan je dan nog perfect je compositie verschuiven. Overigens kan je op vakantie bij veel zon beter zien door het zoekertje zien dan op je lcd dat dan vaak alleen zon reflecteert.
              Volledig mee eens!
              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Working...
              X