Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine vervanger voor D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleine vervanger voor D70S

Ik heb een D70S met een VR 18-200 lens maar voor op reis vind ik dat hij in sommige omstandigheden wat zwaar en groot is om steeds mee te pakken.
    Welk compacte toestel kunnen jullie mij aanraden ? Voor een schappelijk prijsje ?

Re: Kleine vervanger voor D70S

Zie dat je nog ergens een D40 of D40X op de kop kan tikken. Deze zijn samen met de D60 zowat de kleinste DSLR's van Nikon die er te vinden zijn.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Als het echt "compact" moet zijn zijn de Canon IXUS modellen de TOP.

Voor op reis watertand ik van een Nikon P6000, met ingebouwde GPS, dan weet je steeds waar je foto's genomen zijn. Je foto's zijn als het ware een digitaal dagboek.

Comment

Ik heb een D40 en ben zeer tevreden. Het is idd een zeer compacte maar degelijke camera. Ken Rockwel is er ook gek van, hoewel dat hier allicht bij velen geen referentie is.
        Ik heb getwijfeld tussen de D40 en de eveneens zeer compacte Olympus e420, maar heb uiteindelijk gekozen voor het grootste merk en het grootste aanbod van lenzen enz. De e420 lijkt me ook een leuke camera.
        Je zegt niet welk soort camera je wil. Als het geen spiegelreflex moet zijn , kan je ook een G10 of G9 van canon overwegen. Of een ixus zoals iemand al zei. Ook superzooms zijn het overwegen waard. Panasonic heeft een hele goeie (FZ28) en ook Sony met de H50. Beide camera's zijn zeer compact en zeer potent en hebben een goede zoom.
        Over al deze camera's staan er massa's reviews online.
        Veel plezier met het kiezen.
        Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

Comment

Van Canon is er de de nieuwe SX200IS en binnenkort van panasonic de opvolger van de TZ5 namelijk de TZ7.

Grtz Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

D40/D60 met Nikon AF-s 35 F1.8 lens.

Zeer compact, en toch kwaliteit

Of een bridge zoals een panasonic FZ28 of Nikon P80-90 is nog compacter
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
              D40/D60 met Nikon AF-s 35 F1.8 lens.

Zeer compact, en toch kwaliteit
              Ik vind deze toestellen toch nog vrij groot.
              Ik zoek eerder een compactje dat je makkelijk in een heuptasje of je broekzak kan steken, maar dat toch mooie resultaten geeft.

Comment

Als je echt compact wil, en toch zeer goede resultaten wil zou ik voor een canon ixus kijken.
                Persoonlijk vindt ik deze compacte toestellen een van de betere op de markt.

Succes met je keuze
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

had voor nieuwjaar identiek hetzelfde probleem met identiek dezelfde combinatei, heb dit opgelost (na lang wikken en wegen) door me een powershot G10 te kopen, is wel geen echte "borstzakcamera" maar heb er nog geen seconde spijt van, deze heb ik altijd en overal bij en heeft me al zeer mooie plaatjes opgeleverd die ik anders zou gemist hebben wegens fotogear niet meegenomen;
                  Let wel op, als je menu's en instellingen van de Nikon onder de knie hebt kun je een dikke turf van een handleiding gaan studeren want je kan aan de G10 zowat alles zelf regelen zoals je wil. ( niet panikeren, moeder de vrouw kan al overweg met de pre-set scene's en die leveren al veel beter resultaten dan de auto-stand) Je zult ook versteld staan van het zeer duidelijke scherm en inzoommogelijkheid om je resultaten te bekijken.
                  Ik gebruik hem ook wel eens beroepsmatig, als ik een schakel of stuurkast dien om te bouwen neem ik er eerst een foto van , die ik haarscherp kan afdrukken op A-4 ( A3 kan ook wel, maar daar heb ik geen printer voor) , zodat ik na aanpassing/ombouw perfect alle kabeltjes en aansluitingen kan terugvinden.
                  Ook nog opgemerkt: de prijs; die van mij betaalde ik 485€ bij de lokale fotoboer en recentelijk kreeg ik de "communie" folders in handen en kostte deze bij dezelfde fotoboer 495€ en bij zijn (vlakbij) gelegen collega 535€ ( de eerste zit in de "topcamera" groep en de tweede zit bij de "Spector"groep.
                  Hopende je hiermee verder te helpen,
                  mvg Erwin
                  Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Ik vind deze toestellen toch nog vrij groot.
                    Ik zoek eerder een compactje dat je makkelijk in een heuptasje of je broekzak kan steken, maar dat toch mooie resultaten geeft.
                    al eens aan een Leica M8 ged8?
                    Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lichtschrijver Bekijk bericht
                      al eens aan een Leica M8 ged8?
                      Ja, één voor thuis en één voor op reis.
                      Lekker ding zo'n toestel
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Moest ik nog een compact kopen dan vind ik beelstabilisatie, snelheid en goede iso-waarde toch de belangrijkste punten om te overwegen.
                        Let vooral niet op de megapixels.
                        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

leuke vergelijking
                          Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

Comment

Neem er eentje die inderdaad beeldstabilisatie heeft maar die ook een lens heeft die vanaf 24 mm start. Veel compactjes starten bij 30 tot 35 mm en dat is voor landschappen en in musea echt niet breed genoeg.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik zou voor een canon ixus kiezen met optische stabilisatie en een optisch zoekertje (als je je lcd afzet en je foto's door het zoekertje compositeert, dan gaat je batterij vééél langer mee). Je vindt zo'n exemplaar al voor 140-150eur in makro saturn mediamarkt.

Kies geen 10+ megapixel kodak fuji medion ... hun megapixels staan omgekeerd evenredig aan de jpg'kes die eruit komen.
                              Nikon

Comment

Working...
                              X