Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon (D)SLR namaak onderschept

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Een echte

    Originally posted by Fabbe
    Dekion,
    je moet bovenaan klikken op viedeo ,dan zie je het fragment !

    Een vriend van mij heeft een Canon10d besteld in nederland
    op http://www.cameranu.nl/ voor 1650euros .Vond ik heel goedkoop !!

    Marc

    Comment


    • #17
      Wou nog efkes reageren over die aankoop 10d van mijn vriend!Hij heeft gebeld met Canon Belgie en de internationale garantie telt dus wel hier ,ook al is hij aangekocht in de USA -Antillen of andere landen!!
      Hebben jullie al eens nagedacht over die online shops die hun cameras
      zo goedkoop aanbieden waar zij ze vandaan halen

      mvg
      Marc




      Comment


      • #18
        Originally posted by Fabbe
        Wou nog efkes reageren over die aankoop 10d van mijn vriend!Hij heeft gebeld met Canon Belgie en de internationale garantie telt dus wel hier ,ook al is hij aangekocht in de USA -Antillen of andere landen!!
        Hebben jullie al eens nagedacht over die online shops die hun cameras
        zo goedkoop aanbieden waar zij ze vandaan halen

        mvg
        Marc

        Beste Marc,

        Dan hebben de mensen van Canon Belgie mij iets anders verteld. Ik ben in mei een week naar de VS geweest en was al meerdere keren op Amerikaanse sites gaan kijken om eventueel een toestel van de Amerikaanse markt mee te brengen. Om zeker te zijn over waarborgen enz. heb ik voor mijn afreis even naar het Canon Service center bij Gent gebeld om te vragen hoe het zat.
        Ik kreeg simpelweg als antwoord dat geen enkel toestel gekocht buiten de EU van garantie kon genieten binnen de EU. Van internationale garanties had die man blijkbaar nog nooit gehoord en de man antwoordde dat Canon enkel werkt met continent gebonden garanties, bv. VS, EU, ...
        Ik heb bijgevolg afgezien van een aankoop in de VS en als ik jou was, zou ik toch nog eens checken of Internationale Canon garanties wel degelijk bestaan... Wereldwijd bedoel ik dan!!!

        Wim
        Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

        Comment


        • #19
          Better safe than sorry.

          Laat Canon be of nl dit op papier zetten, je zal er later misschien een berg ellende mee besparen.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #20
            Originally posted by Froto
            Hallo,

            Voor Azrael ... Ik weet waarover ik spreek ... jij niet ... mail eens naar Canon Europe en je zal wel zien
            Grapjas! Ik heb dit uit eerste hand van een Canon medewerker, die weet echt wel waar ie het over heeft, het is bovendien meerdere malen bevestigd.
            Als jij een Nederlandse (of Belgische, lijkt me niet dat dat wat uitmaakt) aankoopbon hebt heb je ook gewoon hier garantie.
            Het verhaal wordt anders als je zelf je cam uit de VS haalt, dan heb je inderdaad alleen daar garantie.

            En nog even over die internationale garantie: die is inderdaad niet in Europa geldig, zeer verne*keratief, maar het is nou eenmaal zo.
            Internationale garantie op lenzen daarentegen is hier wel weer geldig.
            http://www.janluursema.nl

            Comment


            • #21
              Hallo Azrael,

              Dit is wat ik vanaf het begin aan het zeggen was ... een zogenaamde Internationale Garantie geleverd met een ingevoerd toestel is niet geldig hier ... en op de site staat duidelijk: "Deze camera's worden rechtstreeks van de erkende cameradealers betrokken, met 1 jaar internationale garantie." ...

              Groetjes.

              Comment


              • #22
                Is toch heel eenvoudig: als je een 10d aankoopt in de US met US garantie zeggen ze hier "Sorry". Als er een internationaal bij is zijn ze verplicht de herstelling te aanvaarden. Waarom zou het anders in-ter-na-tio-naal noemen . Als ze weigeren (hetgeen ik mij niet kan voorstellen) kan je nog altijd naar testaankoop stappen, die zijn gek op die juicy verhalen.
                De "grey import" markt in de US heeft zelfs géén officiële garantie, alleen de garantie die de desbetreffende winkel u geeft (en wat een gedoe is dat->terugsturen naar VS op eigen kosten en na herstelling terug naar EU en.... op eigen kosten )Vraag mij werkelijk af of die 100 of 150€ verschil al het risico waard is. Ik koop in elk geval binnen Europa en daar is Duitsland nog altijd het mekka van de prijsbrekers.

                Oliver.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Oliver
                  Is toch heel eenvoudig: als je een 10d aankoopt in de US met US garantie zeggen ze hier "Sorry". Als er een internationaal bij is zijn ze verplicht de herstelling te aanvaarden. Waarom zou het anders in-ter-na-tio-naal noemen . Als ze weigeren (hetgeen ik mij niet kan voorstellen) kan je nog altijd naar testaankoop stappen, die zijn gek op die juicy verhalen.
                  Niet helemaal correct. Als je een toestel binnen de EU koopt, zit er een internationale garantie bij. Canon verstaat onder "internationaal" in dit geval duidelijk "binnen de EU landen".
                  Hetzelfde geldt voor "internationale" garantie bij aankoop in Noord-Amerika. Daar betekent "internationaal" o.a. VS, Canada, ... maar zeker NIET de EU!!!

                  Het is dus wel "internationaal" maar je moet oppassen tussen welke landen die garantie werkt!

                  Wim
                  Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by whendrix
                    Niet helemaal correct. Als je een toestel binnen de EU koopt, zit er een internationale garantie bij. Canon verstaat onder "internationaal" in dit geval duidelijk "binnen de EU landen".
                    Hetzelfde geldt voor "internationale" garantie bij aankoop in Noord-Amerika. Daar betekent "internationaal" o.a. VS, Canada, ... maar zeker NIET de EU!!!
                    Wim
                    Dan is internationaal bij alle merken wereldwijd, behalve bij Canon??

                    Oliver.

                    Comment


                    • #25

                      Dan is internationaal bij alle merken wereldwijd, behalve bij Canon??

                      Oliver.
                      Dit is wat ik te horen kreeg na telefonisch contact met een Canon medewerker van het service center. Hoe het met andere merken zit, kan ik me niet over uitspreken omdat ik bij hen niet geinformeerd heb.

                      Wim
                      Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

                      Comment


                      • #26
                        weet je ,iedereen staat hier maar over garantie te praten ,nationaal , internationaal ,vs ,eu maar voor je het beseft is het jaar voorbij
                        Want wees eerlijk , is het niet schandalig dat een mens massa's geld voor een d10 of eigenlijk gelijk welk ander toestel betaald en dan maar 1 jaar garantie heeft ?
                        christoph

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by pierewiet
                          weet je ,iedereen staat hier maar over garantie te praten ,nationaal , internationaal ,vs ,eu maar voor je het beseft is het jaar voorbij
                          Want wees eerlijk , is het niet schandalig dat een mens massa's geld voor een d10 of eigenlijk gelijk welk ander toestel betaald en dan maar 1 jaar garantie heeft ?
                          christoph
                          Elk toestel dat afkomstig is van Canon Europe en dat wordt verkocht in de Benelux en Duitsland heeft twee jaren europeese garantie
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #28
                            Inderdaad, op het gros van de producten die je na 1 januari 2001 (geloof ik) aan hebt geschaft zit twee jaar garantie.
                            Voor de garantie dien je in principe te zijn op de plaats waar je de producten hebt aangeschaft, de winkel dus en zij zijn, bij wet, verplicht om je deze twee jaar garantie te geven.
                            Als een winkel zegt dat de garantie wordt gedaan door de fabrikant zelf, dan is dit natuurlijk fijn, het scheelt de winkelier transport kosten.
                            Maar zorg dat je 100% zeker bent dat de firma de service accepteert, anders kun je jezelf lelijk stoten. Vooral als je een dure camera hebt gekocht in de US of zo.
                            Binnen Europa hebben de meeste merken dekkende service, maar zelfs dat is niet overal zo.

                            Comment

                            Working...
                            X