Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Transcend 512MB 30x probleem oplossing voor D 7i

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Transcend 512MB 30x probleem oplossing voor D 7i

    Hi,

    Ik heb zojuist gelezen dat als je snelheidsproblemen hebt met een Dimage 7i hebt er een mogelijkheid is om met Transcend contact op te nemen. Dat ben ik nu ook aan het doen. Je kunt deze info vinden op:
    http://www.transcend.com.tw/english/flashcard/faq.asp
    Daarin staat een topic over de Dimage 7i en de 512 MB 30x CF kaart.
    Ik hoop een vervangende kaart te krijgen, hebben jullie ook problemen met bovenstaande kaart kijk dan eens rond op de FAQ.
    Suc6,
    Edward
    Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

  • #2
    Originally posted by aevh
    Hi,

    Ik heb zojuist gelezen dat als je snelheidsproblemen hebt met een Dimage 7i hebt er een mogelijkheid is om met Transcend contact op te nemen. Dat ben ik nu ook aan het doen. Je kunt deze info vinden op:
    http://www.transcend.com.tw/english/flashcard/faq.asp
    Daarin staat een topic over de Dimage 7i en de 512 MB 30x CF kaart.
    Ik hoop een vervangende kaart te krijgen, hebben jullie ook problemen met bovenstaande kaart kijk dan eens rond op de FAQ.
    Suc6,
    Edward
    Die 30x CF kaarten van Transcend zijn Samsung MLC Flash Memory kaarten en die geven problemen in de Minolta's. Indien u Transcend kaarten wilt gebruiken dan dien dient u de Transcend 45x Speed te nemen die gebruiken SLC Flash Memory.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Otto,
      Dank je, ik wist niet dat het OEM kaarten waren.
      Deze kaart heb ik in februari besteld, toen waren de 25x kaarten nog de beste koop. Ik kreeg helaas een 30x geleverd van Vasa (die kan er ook niets aan doen). Toen bleek dat er kort daarna veel postings kwamen van een trage kaart (hij heeft BTW altijd goed gefunctioneerd).
      Nu las ik op de website van Transcend dat ze misschien een oplossing voor me hebben en dat dacht ik in ieder geval met jullie te delen.
      Groet,
      Edward
      Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

      Comment


      • #4
        Originally posted by Otto Knap
        [brDie 30x CF kaarten van Transcend zijn Samsung MLC Flash Memory kaarten en die geven problemen in de Minolta's. Indien u Transcend kaarten wilt gebruiken dan dien dient u de Transcend 45x Speed te nemen die gebruiken SLC Flash Memory.
        Dan heb je de faq toch niet gelezen! Ik zal het voor u hier zetten :

        We do not use MLC (Multi-Level Cell) NAND Flash ICs for our Flash products. Simply speaking, ICs made with this technology are inferior to normal NAND Flash ICs (or so-called SLC NAND, Single-Level Cell) because of the following:

        1. Low durability;
        2. 15- to 20-percent higher power consumption; and
        3. Low write speed.

        All Transcend Flash products use normal NAND Flash ICs (SLC NAND) to ensure superior quality for our customers. We never use MLC NAND for our products.

        Dus ALLE Transcend CF zijn SLC.

        Je merkt dat "dataverlies" NIET als nadeel wordt beschreven van MLC.
        No offence, maar ik wacht nog altijd op het eerste geschreven bewijs dat dit wel zo is. Je mag nog altijd URLS posten waar we het kunnen nalezen dat het zo is. Tot dan blijf ik dit bangmakerij noemen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tilde
          Originally posted by Otto Knap
          [brDie 30x CF kaarten van Transcend zijn Samsung MLC Flash Memory kaarten en die geven problemen in de Minolta's. Indien u Transcend kaarten wilt gebruiken dan dien dient u de Transcend 45x Speed te nemen die gebruiken SLC Flash Memory.
          Dan heb je de faq toch niet gelezen! Ik zal het voor u hier zetten :

          We do not use MLC (Multi-Level Cell) NAND Flash ICs for our Flash products. Simply speaking, ICs made with this technology are inferior to normal NAND Flash ICs (or so-called SLC NAND, Single-Level Cell) because of the following:

          1. Low durability;
          2. 15- to 20-percent higher power consumption; and
          3. Low write speed.

          All Transcend Flash products use normal NAND Flash ICs (SLC NAND) to ensure superior quality for our customers. We never use MLC NAND for our products.

          Dus ALLE Transcend CF zijn SLC.

          Je merkt dat "dataverlies" NIET als nadeel wordt beschreven van MLC.
          No offence, maar ik wacht nog altijd op het eerste geschreven bewijs dat dit wel zo is. Je mag nog altijd URLS posten waar we het kunnen nalezen dat het zo is. Tot dan blijf ik dit bangmakerij noemen.
          Bangmakerij of playing it safe, het is maar hoe je het noemt. Die "nadelen" van MLC moet je ook met een korreltje zout nemen hoor. De nummer 1 reden waarom ze worden gebruikt, is lagere productiekost. Ten tweede zouden ze een hogere schrijfsnelheid moeten toelaten; vergelijk het met RAID 0 (of wat het 1?) waarbij je naar twee schijven tegelijk schrijft. Dat van die power consumption klopt.

          Wat er ook van zij, ik had problemen met een bepaalde MLC kaart en heb nu met SLC kaartjes geen problemen. En al bij al heeft het mij 20 euro extra gekost. Niet veel geld voor een geruster gemoed.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Ik heb het vooral hiermee moeilijk. Als iemand hier nog maar durft te vermelden dat die een probleem heeft met zijn geheugenkaart, dan ligt het geheid aan het feit dat dit geen SLC kaart is, zoals nu bij die 30x. Het fameuze griezeltje 'dataverlies' wordt bovengehaald. En vaak wordt men richting Keerbergen gestuurd voor goei marchandise. Het zou nog acceptabel zijn als die 30x kaart echt een MLC was, maar Transcend zegt duidelijk dat zij alleen SLC maken. De persoon in dit geval zegt ook nadrukkelijk dat de kaart ok is, alleen traag. De error van Act wijst ook niet direct op een MLC kaartfout en toch ook weer die 'waarschuwingen'.

            Nou goed, ieder denkt er het zijne over en wie nu in paniek SLC gaat kopen zal ik niet tegenhouden. SLC zal wel beter zijn, maar dat wil niet zeggen dat MLC nu compleet onbetrouwbaar zou zijn (dataverlies), toch niet zolang geen bewijs geboden is. Als Otto overvoorzichtig wil zijn ... goed, maar dan wel correct en met meer nuancering ipv te stellen dat het gewoon zo IS, dan zou ik dit niet gepost hebben he. 't is alvast niet persoonlijk bedoeld, want ik ben ook klant bij hem en zeer tevreden zelfs.

            Comment


            • #7
              Originally posted by tilde
              't is alvast niet persoonlijk bedoeld, want ik ben ook klant bij hem en zeer tevreden zelfs.
              Ditto.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Hallo allemaal,
                Ik heb zojuist bericht gehad van Transcend NL dat de 30x 512MB kaart vervangen gaat worden door een 45x 512MB kaart.
                P.S. zodra dat gedaan is horen jullie mij over de snelheid.
                Groet,
                Edward
                Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

                Comment


                • #9
                  Originally posted by aevh
                  Hallo allemaal,
                  Ik heb zojuist bericht gehad van Transcend NL dat de 30x 512MB kaart vervangen gaat worden door een 45x 512MB kaart.
                  P.S. zodra dat gedaan is horen jullie mij over de snelheid.
                  Groet,
                  Edward

                  Helaas zal het probleem daar bij de Minolta 7i en 7Hi niet mee zijn verholpen. Deze Minolta's werken in ieder geval probleemloos met Delkin, Lexar, Kingston Elite en Toshiba XtraSpeed.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    WOEHAHAHAHA, geweldig die humor hier

                    Posted - 04 August 2003 : 19:58:39 By Otto Knap
                    Indien u Transcend kaarten wilt gebruiken dan dien dient u de Transcend 45x Speed te nemen die gebruiken SLC Flash Memory.
                    Na eerst al foutief te suggeren dat de 30x Transcend Memory MLC Flash is.

                    En nu lezen we :
                    Posted - 06 August 2003 : 16:57:31 by Otto Knap
                    Helaas zal het probleem daar bij de Minolta 7i en 7Hi niet mee zijn verholpen. Minolta's werken in ieder geval probleemloos met Delkin, Lexar, Kingston Elite en Toshiba XtraSpeed.
                    Toevallig in Keerbergen te verkrijgen. Maw, alle middelen zijn blijkbaar goed om de mensen maar geheugenkaarten uit Keerbergen te laten kopen.

                    En weet je wat Transcend zelf zegt in de FAQ ?
                    Question :
                    I have a Transcend 30X CompactFlash card. However, it takes almost twice as long to transfer a RAW image on my Minolta D7i than my older (and supposedly slower) card did.
                    Answer :
                    This problem occurs because the Minolta D7i does not recognize the 30X CF card’s increased speed, instead assuming a slower speed to write images. If you are using a Minolta D7i, please contact Transcend to get a new solution. (Note: The new solution will not improve the speed in other digital cameras.) The new 45X CF card is coming soon.

                    Contact Transcend en dat is wat aevh net deed : oplossing de 45x CF card. OK nu ben ik benieuwd aevh ... Weet Transcend wat ze doen, of weet Otto het beter.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Otto Knap
                      Originally posted by aevh
                      Hallo allemaal,
                      Ik heb zojuist bericht gehad van Transcend NL dat de 30x 512MB kaart vervangen gaat worden door een 45x 512MB kaart.
                      P.S. zodra dat gedaan is horen jullie mij over de snelheid.
                      Groet,
                      Edward

                      Helaas zal het probleem daar bij de Minolta 7i en 7Hi niet mee zijn verholpen. Deze Minolta's werken in ieder geval probleemloos met Delkin, Lexar, Kingston Elite en Toshiba XtraSpeed.
                      En onze goeie trouwe ridata's niet zeker ????
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb er ook zo eentje (30x, Dimage 7Hi) en las dat de vervanging via de dealer zou moeten gebeuren.
                        Mijn kaartje komt echter van Powerinnumbers in australië.

                        Heeft er iemand al zijn kaartle vervangen en zo ja, moest dat inderdaad via de (of "een"?) dealer?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Vomit
                          Ik heb er ook zo eentje (30x, Dimage 7Hi) en las dat de vervanging via de dealer zou moeten gebeuren.
                          Mijn kaartje komt echter van Powerinnumbers in australië.

                          Heeft er iemand al zijn kaartle vervangen en zo ja, moest dat inderdaad via de (of "een"?) dealer?

                          Hier staat een hele pagina vol met problemen:
                          http://photography-on-the.net/forum/viewtopic.php?TopicID=8893
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #14
                            @vomit,
                            Ik heb gemaild met support in nederland (via transcend.nl) Daar heeft Remco (Transcend) me gemeld dat de kaart wordt vervangen (mijne komt ook bij Vasa vandaan natuurlijk .
                            Gewoon mailtje sturen, procedure komt dan terug, waarmee ze vervangen, ik hoop de mijne dinsdag te krijgen.
                            Ik heb mijne reeds opgestuurd met de post.

                            Voor de anderen die dit lezen, op www.dpreview.com in het Minolta forum is een thread http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1024&message=5757854 waarin tkso meld dat de nieuwe tijden 13.1 seconden zijn, als dit waar is ben ik zeer tevreden met Transcend en zal ik zeker een 2 GB 45x kopen zodra deze uitkomt (via Vasa).
                            Tevens heb ik gelezen dat de 30x 512MB van latere datum deze problemen niet meer hebben (zie link tkso). Nu nog even een speed test van de nieuwe kaart mailen naar Brian Biggers.

                            Suc6,
                            Edward
                            Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Otto Knap
                              Hier staat een hele pagina vol met problemen:
                              http://photography-on-the.net/forum/viewtopic.php?TopicID=8893
                              Een aantal kaarten geven problemen ja. Zullen we het even samenvatten?
                              1 probleem te wijten aan WIA download!
                              1 kaart 128 mB crucial gewisseld voor zelfde van andere batch en opgelost.
                              1 memorex kaart waarvan Memorex zegt dat ze wel moet werken met deze ixus en die kaart zal ook vervangen worden door zelfde type.
                              1 Transcend kaart waarvan we nu toch wel zeker weten dat het geen MLC KAN zijn.
                              en verder nog een paar Crucial kaarten waar nog geen oplossing bekend gemaakt is. Dat kan wel of niet een MLC kaart zijn.

                              Maar NERGENS maar dan ook NERGENS wordt op die pagina MLC vermeld, dat MAAK jij er gewoon van.
                              Je bent er nog al naast geweest in uw beweringen wat wel en niet een MLC kaart is.

                              Blijkbaar gaat u als volgt te werk : heeft het toestel een error, dan zit er een MLC kaart in.
                              Fantastisch grappig, maar u weet absoluut beter of toch niet?

                              Comment

                              Working...
                              X