Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

max. sluitertijd van Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• max. sluitertijd van Nikon D200

Ik werk met een Nikon D200 en (volgens mijn ondervindingen) is de maximum sluitertijd slechts 30sec. ? Klopt dit of ben ik verkeerd bezig?

Het belangrijkste is dus... kan ik dit verlengen? eventueel door middel van een afstandsbediening (infrarood of met kabel).

Ik ben wat aan het experimenteren met 'lichtschilderen' en dan is een langere sluitertijd toch een must heb ik al ondervonden.

Wat zijn jullie bevindingen?

Re: max. sluitertijd van Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter.C Bekijk bericht
    Ik werk met een Nikon D200 en (volgens mijn ondervindingen) is de maximum sluitertijd slechts 30sec. ? Klopt dit of ben ik verkeerd bezig?

Het belangrijkste is dus... kan ik dit verlengen? eventueel door middel van een afstandsbediening (infrarood of met kabel).

Ik ben wat aan het experimenteren met 'lichtschilderen' en dan is een langere sluitertijd toch een must heb ik al ondervonden.

Wat zijn jullie bevindingen?
    je kan de sluitertijd manueel op bulb zetten, en dan kan je de sluitertijd zelf bepalen, zo lang als je wilt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      je kan de sluitertijd manueel op bulb zetten, en dan kan je de sluitertijd zelf bepalen, zo lang als je wilt...
      Totdat ge een kramp in uw vinger krijgt (kunt het vastzetten met een afstandsbediening)

Comment

Maar volgens mij moet je dan wel op de knop blijven drukken zolang je wenst, en bv bij nachtfotografie is dit volgens mij niet aan te raden. Of ben ik verkeerd ivm indrukken knop.
        Het enige waar ik de bulb stand voor gebruik is voor reinigen sensor.

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Je kan met een afstandsbediening werken, en je hebt zelfs speciaal van die timerdingetjes die je op de knop kan bevestigen, ik heb ze eens ergens op ebay gezien.

Comment

da's idd wat het probleem, dat je dan op die knop moet blijven drukken, wat niet altijd handig is.
            Wat raden jullie zoal aan qua afstandbediening? Ik zag bv. de MC-30 en de MC-36 (die dan weer een pak duurder en gesoffisticeerder is).. of evetueel de infrarood versie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter.C Bekijk bericht
              da's idd wat het probleem, dat je dan op die knop moet blijven drukken, wat niet altijd handig is.
              Wat raden jullie zoal aan qua afstandbediening? Ik zag bv. de MC-30 en de MC-36 (die dan weer een pak duurder en gesoffisticeerder is).. of evetueel de infrarood versie?

veel goedkoper op ebay... ca. 15€
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                Het enige waar ik de bulb stand voor gebruik is voor reinigen sensor.
                weet je dat de D200 speciaal een functie heeft om de spiegel omhoog te doen bij reinigen, zonder de LCD van stroom te voorzien, zodat die niet statisch geladen wordt. dan komt het stof makkelijker los. Met een afstandsbediening (desnoods zo ne goeikope chinese) kan je de bulb stand perfect gebruiken om foto's te nemen, die stand dient niet om je sensor te reinigen, dat gaat beter op de andere manier

Comment

Working...
                X