Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem autofocus met Canon EOS 1000D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem autofocus met Canon EOS 1000D

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met de autofocus op mijn EOS 1000D: als ik de sluiterknop half indruk dan beweegt de lensgroep vooraan wel, maar mijn camera vindt geen punt om op de focusen, de lens blijft maar draaien. Terwijl er licht genoeg was.

Wat zo raar is dat ik het ene moment nog wel foto's in AF kon maken, en toen ineens ging het niet meer.

Ik heb dit met twee lenzen geprobeerd en het probleem blijft bestaan dus ik vermoed dat het aan mijn camera ligt... iemand een idee?

Bedankt!
    Body: Canon EOS 1000D, Canon EOS 60D
    Lenzen: Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm 1.8 II, Tamron 55-200mm 4-5.6, Canon EF-S 18-135 IS

Re: Probleem autofocus met Canon EOS 1000D

Staat de camera niet in de "sport" stand, of heb je soms de Servo-AF ingeschakeld?

Als de Servo-AF ingeschakeld is, dan zal de camera blijven focussen zolang je de ontspanknop half ingedrukt houdt, maar je krijgt nooit een AF-pieptoon te horen.

(In de sport-stand wordt de Servo-AF ook ingeschakeld.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

binnendoen zou ik zeggen. Ik heb dit ook met mijn 400D gehad... . De autofocus bleek bij mij ook niet degelijk te werken. Hij is een maand binnen geweest en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad

maar best ook wel eerst eens kijken of de servo-af niet aanstond zoals ze hierboven zeggen.

Comment

Servo-AF of dergelijke stond niet aan, maar het probleem is opgelost: ik heb de batterij er eens uitgehaald, en toen werkte alles terug normaal.

Hoe dan ook is het een vervelend probleem, dat wil je echt niet aan de hand hebben terwijl je ergens volop bezig bent...

Bedankt voor de reacties!
        Body: Canon EOS 1000D, Canon EOS 60D
        Lenzen: Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm 1.8 II, Tamron 55-200mm 4-5.6, Canon EF-S 18-135 IS

Comment

Hallo Frank,

vreemd probleem, ik heb het gelukkig (nog) (?) niet om handen gehad...
          Heb je , toevallig, ook geprobeerd om contrastrijke gebieden in de compositie te zoeken?
          B.v. een rand van een onderwerp...
          Op egale (lichte) vlakken lukt het scherpstellen over het algemeen niet, dan blijft je combinatie constant hunten.
          Maar het zou natuurlijk wel degelijk een probleempje met je camera kunnen zijn.
          Ik hoop dat de problemen zich nu niet meer voor doen.

groet
          Adrie

Comment

Working...
          X